Gå til innhold

To menn rev ned homoflagg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, i høyeste grad. Og som ateist ser jeg Jesus som et stort forbilde når det gjelder nestekjærlighet. Han fordømte ingen, men var raus og tolerant. 

Anonymkode: 405f3...5db

Så relevant, da :D Hva er yndlingsfargen din, a? Hva fikk du i samfunnsfag på ungdomsskolen?

Anonymkode: b508f...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, i høyeste grad. Og som ateist ser jeg Jesus som et stort forbilde når det gjelder nestekjærlighet. Han fordømte ingen, men var raus og tolerant. 

Anonymkode: 405f3...5db

Det hadde vært mer interessant om du som ateist fortalte hva du mente om at Muhammed giftet seg med en 6-åring?

Anonymkode: 1e48d...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde vært mer interessant om du som ateist fortalte hva du mente om at Muhammed giftet seg med en 6-åring?

Anonymkode: 1e48d...b54

Hvorfor skal jeg stå til rette for andre menneskers tro, bare fordi jeg finner noe jeg synes er godt i én religion? Aller religioner har gode elementer, men det står jaggu mye rart i Bibelen, Toraen og Koranen også. Så vidt jeg vet er Aishas alder omstridt, men jeg ser ikke hvorfor i all verden en ateist skal måtte svare for dette. 

Anonymkode: 405f3...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal jeg stå til rette for andre menneskers tro, bare fordi jeg finner noe jeg synes er godt i én religion? Aller religioner har gode elementer, men det står jaggu mye rart i Bibelen, Toraen og Koranen også. Så vidt jeg vet er Aishas alder omstridt, men jeg ser ikke hvorfor i all verden en ateist skal måtte svare for dette. 

Anonymkode: 405f3...5db

Så lenge ateisten forblir ateist og ikke plutselig smugkristen så har ateisten ingen grunn til å forklare seg.

Anonymkode: 1e48d...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge ateisten forblir ateist og ikke plutselig smugkristen så har ateisten ingen grunn til å forklare seg.

Anonymkode: 1e48d...b54

Jeg er på ingen måte smugkristen. Ikke det minste. Men jeg har ikke skylapper, og det at jeg ikke tror på en gud, betyr ikke at jeg forakter alt ved religionen(e). Jesus burde være et forbilde for flere, ikke minst for kristne selv.

Anonymkode: 405f3...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er på ingen måte smugkristen. Ikke det minste. Men jeg har ikke skylapper, og det at jeg ikke tror på en gud, betyr ikke at jeg forakter alt ved religionen(e). Jesus burde være et forbilde for flere, ikke minst for kristne selv.

Anonymkode: 405f3...5db

Homofili er forbudt i kristendommen. Bare så du vet det.

Det er en synd. Men mange ateister liker det heller ikke, årsaken vet jeg ikke... Magefølelsen? Kulturen? Refleksjoner over livet? Er kanskje individuelt. 

Anonymkode: b508f...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er på ingen måte smugkristen. Ikke det minste. Men jeg har ikke skylapper, og det at jeg ikke tror på en gud, betyr ikke at jeg forakter alt ved religionen(e). Jesus burde være et forbilde for flere, ikke minst for kristne selv.

Anonymkode: 405f3...5db

Det er selve definisjonen på smugkristen, ja.

Anonymkode: 1e48d...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er selve definisjonen på smugkristen, ja.

Anonymkode: 1e48d...b54

Haha! Ja så er jeg vel smugkristen da, selv om jeg ikke tror på noen gud. Samtidig er jeg skappaganist siden jeg har lest Snorre og elsker mytologi, og smughinduist siden jeg er vegetarianer 😂🙄

Anonymkode: 405f3...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha! Ja så er jeg vel smugkristen da, selv om jeg ikke tror på noen gud. Samtidig er jeg skappaganist siden jeg har lest Snorre og elsker mytologi, og smughinduist siden jeg er vegetarianer 😂🙄

Anonymkode: 405f3...5db

Du bommer totalt. En person som ser opp til og beundrer Stalin er en stalinist, uansett om personen måtte være for eller mot gulag, for eller mot kommunisme, eller hva som. En person som ser opp til og beundrer kristendommens Jesus er en kristuist (eller kristen, som det heter). Du tror ikke på noen guder? Da er du like fullt en smugkristen. Skjønner du nå?

Anonymkode: 1e48d...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bommer totalt. En person som ser opp til og beundrer Stalin er en stalinist, uansett om personen måtte være for eller mot gulag, for eller mot kommunisme, eller hva som. En person som ser opp til og beundrer kristendommens Jesus er en kristuist (eller kristen, som det heter). Du tror ikke på noen guder? Da er du like fullt en smugkristen. Skjønner du nå?

Anonymkode: 1e48d...b54

Nei. Jeg har ingen tro på at Jesus var Guds sønn, men som historisk person synes jeg han gjorde mye godt. Jeg stemmer ikke høyre heller, selv om jeg liker Kåre Willoch.

Anonymkode: 405f3...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg har ingen tro på at Jesus var Guds sønn, men som historisk person synes jeg han gjorde mye godt.

Anonymkode: 405f3...5db

Jeg skrev ikke at du må tro på guder for å beundre kristusen. Jeg skrev at definisjonen på smugkristen er at du beundrer kristusen. Noe du har gjentatt flere ganger at du ikke bare gjør men også ønsker at andre gjør.

Anonymkode: 1e48d...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev ikke at du må tro på guder for å beundre kristusen. Jeg skrev at definisjonen på smugkristen er at du beundrer kristusen. Noe du har gjentatt flere ganger at du ikke bare gjør men også ønsker at andre gjør.

Anonymkode: 1e48d...b54

Ok. Vi har tydelig helt ulike oppfatninger av hva det vil si å være kristen/religiøs. Trenger ikke å ødelegge tråden mer nå.

Anonymkode: 405f3...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker i alle fall å være på Grønland på lørdag når de starter pride paraden for å vise min støtte. 

Endret av TheWitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, TheWitch skrev:

Tenker i alle fall å være på Grønnland på lørdag når de starter pride paraden for å vise min støtte. 

Skal de gå i paraden på Grønland? 😂 Var det lurt?

Anonymkode: 44942...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal de gå i paraden på Grønland? 😂 Var det lurt?

Anonymkode: 44942...744

? Beklager så mye skrivefeilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, TheWitch skrev:

? Beklager så mye skrivefeilen. 

Du misforstår. På Grønland i Oslo er det ikke akkurat homovennlig.

Anonymkode: 44942...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du misforstår. På Grønland i Oslo er det ikke akkurat homovennlig.

Anonymkode: 44942...744

Jeg vet det og jeg synes det er helt forkastelig. 

Men på lørdag skal pride-paraden starte på Grønland så da tenkte jeg at det kan være greit å være der som støtte for de som går i paraden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, TheWitch skrev:

Jeg vet det og jeg synes det er helt forkastelig. 

Men på lørdag skal pride-paraden starte på Grønland så da tenkte jeg at det kan være greit å være der som støtte for de som går i paraden.  

Hva er du, mester i kickboxing eller noe? Jeg skjønner ikke, hvordan skal du støtte? 

Anonymkode: 44942...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er du, mester i kickboxing eller noe? Jeg skjønner ikke, hvordan skal du støtte? 

Anonymkode: 44942...744

Altså, på lørdag er det et stort arrangement i Oslo som er en del av Oslo-pride og som heter pride-paraden. Denne vil som vanlig starte på Grønland, mener det stedet ble valgt nettopp fordi det er mange som er mot homofile der. Jeg kan ikke se at det det skulle være behov for å skulle forsvare hverken seg eller andre, men greit å vise de som bor der og er mot homofile og de som skal delta i paraden at det er veldig mange i Norge som støtter homofiles rettigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er du, mester i kickboxing eller noe? Jeg skjønner ikke, hvordan skal du støtte? 

Anonymkode: 44942...744

Hva med å slutte å leke føkkings idiot?

Anonymkode: dcad4...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å slutte å leke føkkings idiot?

Anonymkode: dcad4...c02

Haha, folk som bruker det ordet. Det snakker for seg selv! 

Anonymkode: b508f...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, TheWitch skrev:

Altså, på lørdag er det et stort arrangement i Oslo som er en del av Oslo-pride og som heter pride-paraden. Denne vil som vanlig starte på Grønland, mener det stedet ble valgt nettopp fordi det er mange som er mot homofile der. Jeg kan ikke se at det det skulle være behov for å skulle forsvare hverken seg eller andre, men greit å vise de som bor der og er mot homofile og de som skal delta i paraden at det er veldig mange i Norge som støtter homofiles rettigheter. 

Men hva da, hvis de som bor der blir aggressive, hvordan skal du støtte da?

Anonymkode: b508f...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva da, hvis de som bor der blir aggressive, hvordan skal du støtte da?

Anonymkode: b508f...1d7

Er det ikke på tide å gi seg med å gnage?

Anonymkode: 0eaba...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke på tide å gi seg med å gnage?

Anonymkode: 0eaba...a8f

Så kommer du 😂

Anonymkode: b508f...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...