Gå til innhold

Får dine barn lov til dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De får ikke være i finstuen, der er vi bare når vi har gjester eller spiser søndagsmiddag. De kan være i dagligstuen. Myk ball er ok på soverommene.

Anonymkode: 67bbc...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får ikke sparke, eller leke med ball i stua. 

De får være i stua hvis de vil, men det hender jeg ber de gå i andre etasje å leke. Tvinger de aldri opp, men ofte går de opp å leker. Kommer fort ned igjen hvis de ikke kommer i gang med lek. 

Anonymkode: 73004...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spille fotball i stuen nei. Da bare knuser noe. Rolig lek der ballen triller på gulvet kan gå. Hun får selvfølgelig være i stuen. Hvis hun har besøk og det blir voldsomt ber jeg de noen ganger gå på rommet eller ut. 

Anonymkode: 1dfe7...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Egen lege på lekerommet er det ikke alle som har 😄

Anonymkode: 61be8...9d8

Nei, det er ganske praktisk... #helikopterforeldre 😂

Neida, mente så klart legoen 

Anonymkode: 5f5df...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke leke med ball inne.

Men får selvfølgelig oppholde seg i hele huset, med unntak av etter leggetid hvor de skal være i sengen. 

Anonymkode: 4ac13...396

Samme her.

Anonymkode: 70c44...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får trille ball inne, kasting skal skje ute.

De får være på stua stort sett når de vil, men ikke under måltider eller når det er meningen de skal sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ballkasting eller sparke ball inne. Trille på gulvet er Ok. Får være i stua så mye de vil.

Anonymkode: 21642...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det øverste passer ikke da barna er for store.

 

men de får ikke alltid være i stuen- har de venner på besøk orker jeg ikke henge med de, og ber de trekke seg til rommet. De får ha stuen når vi ikke er hjemme (jobber turnus begge to)

Dersom jeg har besøk får de heller ikke være der. Jeg irriterer meg over en venn som alltid lar ungene henge rundt beina på oss når vi er der på besøk. Blander seg i samtaler og maser. Ja, jeg har sagt ifra, men hun skjønner det ikke

Endret av Eliseflisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eliseflisa skrev:

det øverste passer ikke da barna er for små...

 

men de får ikke alltid være i stuen- har de venner på besøk orker jeg ikke henge med de, og ber de trekke seg til rommet. De får ha stuen når vi ikke er hjemme (jobber turnus begge to)

Dersom jeg har besøk får de heller ikke være der. Jeg irriterer meg over en venn som alltid lar ungene henge rundt beina på oss når vi er der på besøk. Blander seg i samtaler og maser. Ja, jeg har sagt ifra, men hun skjønner det ikke

Så enig! Det er en fryktelig uting. Hyggelig at de sier hei og småprater litt, men jeg er ikke på besøk hos dem, men hos deres foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sug lut skrev:

Så enig! Det er en fryktelig uting. Hyggelig at de sier hei og småprater litt, men jeg er ikke på besøk hos dem, men hos deres foreldre.

jaaaa….. selvsagt helt greit med hei og spørsmål i ny og ne. Men jeg har null interesse av å sitte å høre på de fortelle om sine hverdager... Har nok med å høre på mine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eliseflisa skrev:

jaaaa….. selvsagt helt greit med hei og spørsmål i ny og ne. Men jeg har null interesse av å sitte å høre på de fortelle om sine hverdager... Har nok med å høre på mine egne.

Enig i dette, men de trenger da ikke blande seg inn i samtalen selv om de er i stua. Får vi besøk, kan de være i stua men da må de leke rolig. Man lærer dem jo at de ikke skal blande seg inn i samtalen, på lik linje som at de ikke skal bryte inn hvis det ikke er noe viktig, når man snakker i telefonen.

Anonymkode: 21642...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sug lut skrev:

Jeg har da ikke dyrehage hjemme. Ball er uteleke.

Stønn, selv om andre har ulike regler enn deg har de da ikke dyrehage. Skjønner at du liker å provosere, men hadde det ikke vært OK å av og til invitere til en ryddig diskusjon? 

Da mine barn var små, altså under tre år eller noe sånt, lekte de med ball inne. Nå er de så store at baller gjør seg best ute. 

Anonymkode: 94a7c...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...