Gå til innhold

Får dine barn lov til dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pakke myk ball i stua? Leke med ball inne

Være i stua akkurat når de vil?

Anonymkode: d00ea...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leke litt med en stor myk ball på stua? Ja.

Være på stua når de vill? Ja, med noen få unntak. Etter sengetid, når klaverstemmeren er her osv. Men de bor her da like mye som oss voksne.

Anonymkode: 77d78...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pakke myk ball i stua? Leke med ball inne

Være i stua akkurat når de vil?

Anonymkode: d00ea...d2b

1 nei

2 i gangen 

3 ja

Anonymkode: 18769...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal de ikke få være i stua når de vil? Med mindre det er natta da. 

De leker ofte med ball inne men det er en skumgummiball. Vanlig fotball må de leke med ute. 

Anonymkode: bc25a...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei til myke baller i stua, med unntak av trilling av myk ball langs gulvet. 

Ja til å være i stua når de vil. Med unntak av når de har lagt seg. Ellers hender det at jeg «sender»/oppfordrer ungene opp på rommet/loftstua om de bråker mye og har venner i hus. 

Anonymkode: bce12...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke leke med ball inne.

Men får selvfølgelig oppholde seg i hele huset, med unntak av etter leggetid hvor de skal være i sengen. 

Anonymkode: 4ac13...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ball inne - nei. Hadde han klart å leke rolig med en ball, så skulle han fått lov, men han leker så voldsomt at det er stor risiko for at han ville ødelagt noe uansett hvor myk ballen er.

Han får være i stua når han vil så lenge det er bare ham. Har han besøk så sender jeg dem ofte ut eller på rommet, f.eks. hvis de er veldig høylytte, hvis jeg har noe spesielt jeg skulle gjort i stua, eller hvis jeg merker at barnet som er på besøk er ukomfortabelt med å leke "oppå" oss voksne.

Anonymkode: febda...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ball langs gulvet. De klarer å ta det rolig. 

Sparke, ja så lenge den ikke spretter. Pappaen knuste ei lampe, da forsto de hvor grensen gikk 😉😂

Klart de får være i stua. De får tilogmed ha leker der 🤫🤭 Men legen og annet "rot" har de eget lekerom til. Etter leggetid er det nei, med få unntak hvor eldste har fått sovne på sofaen pga mareritt eller noe. 

-de bor jo her de også. 

Anonymkode: 5f5df...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i tillegg bruker de gjerene rollerblades eller skateboard inne stua 😂

I etasjen over som er ferdig renovert er slikt derimot forbudt.

Anonymkode: 03a00...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De får ikke sparke eller sprette baller rundt inne, da vil TV, div blomster og andre ting være veldig utsatt ;)

Trille ball langs gulvet får de selvfølgelig lov til.

Å oppholde seg i stua får de selvfølgelig også lov til, de bor her...

Anonymkode: ecad7...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ball har ingenting inne å gjøre med mindre du er inne i en idrettshall eller gymsal. 

På stua får de være med mindre det er mange venner på besøk, da kan de enten gå på rommet eller gå ned i kjellerstua (tar som oftest kjellerstua da PS4 er der...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som er dum som ikke skjønner hva pakke ball er? 

Ungene får selvsagt være i hele huset, bortsett fra vårt soverom, når de vil. Det er da deres hjem også. 

Anonymkode: 5488c...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Pakke myk ball i stua? Leke med ball inne

Være i stua akkurat når de vil?

Anonymkode: d00ea...d2b

Ja :)

Anonymkode: cfb85...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig liten leilighet, så vanlig fotball skal brukes ute, men sprettball og myke baller får han bruke, og han får selvsagt være i stua når han vil! :)

Anonymkode: 09889...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til alle 3😊 Det har gått en del blomsterkrukker og vinduslamper,men det gjør ingen verdens ting👍

Anonymkode: af78e...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ball langs gulvet. De klarer å ta det rolig. 

Sparke, ja så lenge den ikke spretter. Pappaen knuste ei lampe, da forsto de hvor grensen gikk 😉😂

Klart de får være i stua. De får tilogmed ha leker der 🤫🤭 Men legen og annet "rot" har de eget lekerom til. Etter leggetid er det nei, med få unntak hvor eldste har fått sovne på sofaen pga mareritt eller noe. 

-de bor jo her de også. 

Anonymkode: 5f5df...8bf

Egen lege på lekerommet er det ikke alle som har 😄

Anonymkode: 61be8...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Leke litt med en stor myk ball på stua? Ja.

Være på stua når de vill? Ja, med noen få unntak. Etter sengetid, når klaverstemmeren er her osv. Men de bor her da like mye som oss voksne.

Anonymkode: 77d78...c51

Jeg sender de også bort når klaverstemmeren, eller pianostemmeren som det hender vi landsens mennesker kaller det, er her. Ikke så ofte 😉🎹

Det går mest i musikk, så de er ikke så glade i ballspill. 

Anonymkode: 5c2de...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sender de også bort når klaverstemmeren, eller pianostemmeren som det hender vi landsens mennesker kaller det, er her. Ikke så ofte 😉🎹

Det går mest i musikk, så de er ikke så glade i ballspill. 

Anonymkode: 5c2de...a53

😁 Beklager. Er halvt dansk.

Anonymkode: 77d78...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leke med ball inne får de egentlig ikke lov til, men det  er jo noen unntak fra regelen der. Sitter de og triller ball til hverandre bryr jeg meg ikke. Min søster lar ungene sparke fotball i stua, det gjør alle der så stua er innredet etter det. Kun stua, men ungene har problemer med å bare holde det der. Min unge fikk erfare at fotball på badet når tannpussen gjøres ikke er lurt, da kan det gå hull i ganen og en operasjon må til. 

Ungene får være i stua når de vil, en sjelden gang jeg sier at jeg vil ha stua for meg selv og det syns de er helt greit. For de får også lov å si at de ønsker stua for seg selv om det er noe spessielt. Vi har kun tv i stua så er vi slitene og trenger litt sløving på sofaen forran tv så er det bare stua vi kan det i. Alles stue og det er ett fellesrom, så der har ingen egenrett til å være. Soverommet er vårt og der har ikke alle lov å være, akkurat som ungenes rom er ungenes rom. 

Anonymkode: c55e0...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...