Gå til innhold

Tror du barnebarna får like gode liv som vi har?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dine uttalelser vitner om en som tror hun vet alt basert på at hun har lest én bok

Anonymkode: d1363...d5b

Vet du hva jeg jobber med? Din uttalelse vitner om en som tror hun vet sannheten basert på det hun har lest på vg.no og nettavisen.

Anonymkode: 4ee17...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men ser du ikke hva som skjer? Folk presses til det ytterste, og hvis de ytrer meningen sin blir de kneblet med én gang, se på resett f.eks. 

Man trenger ikke være enige i det folk sier - men å kneble meninger skaper farlige mennesker og uro. 

Anonymkode: 9aa0f...2d1

Hvordan kan jeg se hva som skjer? Jeg har ikke sagt et ord om hvordan vi skal få til dette. Det vet jeg ikke, de metoden som har vært utprøvd har ikke fungert spesielt godt. Det må absolutt ikke vere automatikk i å kneble mennesker for å få fordelt godene. Det er jeg helt enig i at skaper uro og farlige mennesker. 

Viss jeg hadde en god plan på hvordan jeg skulle få til dette hadde jeg nok brukt all min tid på å få det til. 

Anonymkode: 7846c...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at grunnen til at mange føler det går så ille nå er informasjonsflyten. Man hører om alt med en gang. Også de tingene som kanskje ikke er helt sanne blir blåst opp fullstendig uten proporsjoner. Sannheten er jo at det aldri har vert så fredelig på jorden som nå.

Anonymkode: ebb4f...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tror at grunnen til at mange føler det går så ille nå er informasjonsflyten. Man hører om alt med en gang. Også de tingene som kanskje ikke er helt sanne blir blåst opp fullstendig uten proporsjoner. Sannheten er jo at det aldri har vert så fredelig på jorden som nå.

Anonymkode: ebb4f...091

Jo, takk, jeg tror kanskje du har rett. Men klima og miljøtrusselen er her likevel. 

Anonymkode: 7846c...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonym bruker said:

Har på følelsen at verden står på kanten av et stup... Det er like før vi raser utfor. Men kanskje tenkte foreldrene våre (evt besteforeldrene, jeg er visst blitt eldre enn jeg var før) det samme på 80 tallet med atomtrussel og den kalde krigen? Har spurt moren min, men hun bekymrer seg lite over det hun ikke kan gjøre noe med, også gjør hun noe med resten, så hun tells nesten ikke som tidsvitne for mine foreldre generasjon(og ja, skulle ønske jeg hadde arvet den evnen. Det har jeg ikke) 

Anonymkode: 7846c...9b5

Håper virkelig det, er vel ikke Farmor før om 30 år kanskje,men håper de får et like bra liv som meg og faren har idag

Anonymkode: 3456c...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overbefolkning av jorden og et ødelagt miljø vil forverre livet til våre barnebarn. 

Anonymkode: 552d2...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror du virkelig dette? Virkelig? Hvem skulle være motparter da tenker du? 

Anonymkode: 4ee17...aa3

Ja det trur jeg virkelig! Hvem som skulle være motpartene? Har du ikke følgt med i di siste årene du? Kristendom og muslimer osv! 

Anonymkode: c0f82...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det trur jeg virkelig! Hvem som skulle være motpartene? Har du ikke følgt med i di siste årene du? Kristendom og muslimer osv! 

Anonymkode: c0f82...c7f

😂😂😂

Anonymkode: 39fe3...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror de får det verre enn oss.

Jeg er født på 70 tallet, så vi var ute å lekte i gatene fra morgen til kveld, og fant på så mye gøy. I tenårene hang vi og sammen ute. Holdt på med idrett, ringte på dørene til hverandre. Mobil fikk vi ikke før vi nærmet oss 20 år. Jeg tok ikke noe utdannelse, annet enn videregående. Men min første jobb var som assistent og gymlærer på barneskolen. Jeg fikk de jobbene jeg søkte på, og da 100% fast stilling. Så kom jeg tidlig inn på boligmarkedet, da prisene var lave. 

Min eldste ble ferdig på videregående nå i våres. Vet ikke hva hun vil videre, men får jo ikke fast jobb. Hun har en fast jobb som er annenhver helg, og en dag i uka. Og hun får jo mange ekstra vakter, men det er jo verken fast eller stabilt. Kjøpe seg bolig, kan hun bare drømme om foreløpig. Og leie en 2 roms koster her ca 10 000 kr i måneden. Så regner med at hun blir boende hjemme en del år. 

Og nå sitter jo 1 åringer med ipad og mobil. Snart slutter de vel å leke med hverandre. Leketøysbutikker legges ned overalt. Nå er de sosiale på spill, og folk er mer opptatt av sosiale medier. 

Var på restaurant med familien i forrige uke. Halvparten av tiden satt de på mobilen, og det nyttet ikke å prate til de. Sønnen min på 13 år, gjorde ikke det, som han sier, det er uhøflig. Synes det er veldig slitsomt å skulle være sosial med andre, så er de overhodet ikke tilstede. 

Jeg håper faktisk mine barn, velger å ikke få barn. For jeg tror de vil få et tøft liv.

Anonymkode: 4a4d0...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dagens demokrati med nasjonalstater og personlig eiendomsrett vil overleve i 2 generasjoner til. Om  det vil føre til at våte barnebarn får det bedre eller værte vet jeg ikke. Litt av begge deler tenker jeg. Det blir nok en vanskelig overgangsperiode, men etterpå tror jeg det kan bli bra.

Anonymkode: 58bb2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det trur jeg virkelig! Hvem som skulle være motpartene? Har du ikke følgt med i di siste årene du? Kristendom og muslimer osv! 

Anonymkode: c0f82...c7f

Det er så islamofobt at jeg blir helt matt. Hvor mange muslimer kjenner du? Jeg kjenner mange. Sammen med de kristne jeg kjenner er det ingen som har noen interesse av å starte en borgerkrig. Til det har begge parter altfor mye å tape. 

Hvordan skulle det hele startet tenker du? Mener du Sverige er på kanten av borgerkrig? Vil du ha noe å være redd for, les artikler om antibiotikaresistens og klimaforandringer. Da skal jeg love deg at du får grøss nedover ryggen. Når det gjelder borgerkrig mellom muslimer og kristne i Norge så vil både griser og hellige kuer fly før det skjer.

Anonymkode: 4ee17...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror de får et enormt mye dårligere liv enn hva vi har, dessverre, og det sier mye - for det livet vi har er ikke bra.

Forfølgelse av kristne f.eks. har økt og øker for hvert år. Europa er ustabilt. USA forsøker å få det til å se ut som Iran ønsker krig. Alt er usikkert, og det er ikke sammenlignbart med den kalde krigen, tilstandene i verden idag er mye mer alvorlige enn som så. Det er infiltrasjon både her og der, hat, mot alle mulige forskjellige mennesker.

Jeg vet hva som skjer, og tror jorden går under om ikke alt for lenge. Kanskje om 10 år, kanskje om 300 år. Men snart.

Anonymkode: 9aa0f...2d1

Du vet hva som skjer!? Så fint for deg, da! 

Anonymkode: 65e99...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største trusselen er multitesistente bakterier. Når antibiotikaen ikke lengere virker (og vi er der allerede i dag, til en viss grad) vil vi være ille ute.. 

Anonymkode: 65e99...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...