Gå til innhold

Alenemødre/fedre og ferie med/uten barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på campingferie med campingvogn i 2 uker. Så blir det 2 uker ved familiestedet vårt tror jeg.

Blir første året med bare jeg og barnet så det blir litt "rart" tror jeg.

Anonymkode: 4d570...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi stikker på hytta tenker jeg. Jeg har ferie veldig spredt i år, så blir litt her og der. Ungene får bestemme om de vil være hjemme eller på hytta når jeg jobber, mulig jeg kjører frem og tilbake litt også, kommer ann på hvordan turnusen faller. Mormor er uansett på hytta hele sommeren, så er hvertfall hun der om ikke jeg, min søster med familie og min far er der også. 

Ungene skal en helg til faren i sommer, faktisk til utlandet og greier. Første gang på 14 år han har de en helg alene, tror nye kona hans var litt lei. (Jeg hadde lurt veldig om en en mann jeg bodde med i mange år aldri hadde ungene på besøk, kun så de noen få ganger i året) Den helga tror jeg faktisk jeg har ferie, så da tenker jeg at jeg skal rydde og kaste i boden til pappa på hytta (det er så gøy å rydde og kaste når det ikke er mitt )

Anonymkode: d1aae...6e6

Rydde og kaste (gi bort hvis det er brukbart) er alltid gøy 😉 kanskje jeg bør være like fornuftig når ungene drar 😊

Anonymkode: ca09b...14c

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor bruker du halve ferien din uten tid med barnet ditt? 

Anonymkode: 68e4e...55b

Hi her. Det kan være hundre årsaker til det, og du har ingen rett til å dømme noen for det 😉

Jeg f.eks. har to uker med unger og hele TO uker helt alene uten barn. Hvorfor? Fordi jobben er stengt hele juli. 

Pappaen ønsket uke 28 og 29, jeg krever ikke 4 uker ferie med barna fordi det er min ferie. Jeg og pappan har krav på like mye tid med barna. 

Og gjett hva, jeg fortjener 2 uker fri, så jeg gleder meg. Her har pappan dessverre bare 1 helg per mnd pga jobbsituasjonen hans, så det er så fortjent med 2 uker barnefri at jeg har virkelig ikke ord 👏👏👏 

Noen er kanskje kronisk syke? Kanskje en uke uten barn er det som trengs for å komme seg litt? 

Noen har barn med diagnoser som gjør det hakket mer slitsomt med ferie?

Noen er kanskje 100% alene med barna og får avlastning en uke eller to i ferien? 

Jeg for min del har fri med barna både hele påsken (også inneklemte) og jul-nyttår. Har de 3 helger per mnd. Så 2 uker av 5 ferieuker blir uten dem, og vi overlever alle sammen 😊

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble alenemor for noen år siden, barna har ikke samvær med far.  Jeg har heller ingen ny mann.    

Vi reiser på ferie i tre uker i sommer.  En uke på besøk hos familie i utlandet. En uke i lånt leilighet ved kysten i samme land.  En uke sammen med en vennefamilie - i et hus med svømmebasseng i Syd-Europa. 

Både barna og jeg synes det er kjekt å ha en kombinasjon av å være "bare oss" og å være sammen med andre.  De ønsker å være med barn på sin alder. Jeg ønsker å være med andre voksne.  På denne måten får alle det de vil ha.  

Anonymkode: aa8da...c0d

Ååå, heldige!! Kos dere 😊

Skrevet
21 hours ago, Anonym bruker said:

Ønsker svar fra alenemødre/fedre som ikke har ny partner, dater noen eller har noe form for nytt forhold.

Hva skal dere gjøre med ungene i år?

Hva skal dere gjøre hvis dere har ferie uten ungene?

Jeg trenger tips :)

vi skal til legoland og bo på en hytte i danmark :)

ellers skal jeg til oslo med 2 venninner, sverige med de samme venninne og diverse små turer

Anonymkode: 96198...ec7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...