Gå til innhold

Alenemødre/fedre og ferie med/uten barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker svar fra alenemødre/fedre som ikke har ny partner, dater noen eller har noe form for nytt forhold.

Hva skal dere gjøre med ungene i år?

Hva skal dere gjøre hvis dere har ferie uten ungene?

Jeg trenger tips :)

Anonymkode: ca09b...14c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal jobbe alle ukene utenom de tre ukene jeg har ferie. Da tar jeg med meg de to yngste, 2 uker hjemme og en uke i syden forhåpentligvis. 

Skrevet

Vi skal til syden for første gang på 7 år! Så blir det etter all sannsynlighet en telttur eller to. 

Han skal være hos faren sin i tre uker, og da kommer jeg antagelig til å ligge på sofaen og lese bøker. Og trene! 

Anonymkode: 40d99...030

Skrevet
10 minutter siden, Daquiry skrev:

Jeg skal jobbe alle ukene utenom de tre ukene jeg har ferie. Da tar jeg med meg de to yngste, 2 uker hjemme og en uke i syden forhåpentligvis. 

Hva finner dere på hjemme? 😊 Vi har nok base hjemme, men må finne på noe gøy 😊

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal til syden for første gang på 7 år! Så blir det etter all sannsynlighet en telttur eller to. 

Han skal være hos faren sin i tre uker, og da kommer jeg antagelig til å ligge på sofaen og lese bøker. Og trene! 

Anonymkode: 40d99...030

Telttur er kos, det noteres 😁

Skrevet

I år blir det telttur med ungene. De fikk velge, og i år var ønsket at vi bare skulle være sammen. Telt er helt supert. Ikke strøm, nettbrett eller telefon, så vi gleder oss 😊

Når jeg er alene blir det venninnetur til Oslo og London, og en liten uke helt for meg selv. Vurderer telttur alene et par av dagene, med rødvin og en god bok i sekken. 😊 

Anonymkode: aeaed...66a

Skrevet

Jeg skal ha en uke hjemme med barna. Vi skal gå på kino og sove i telt i hagen og slike ting. Så reiser vi tre uker på besøk hos mine foreldre og søsken. Deretter skal barna være hos faren sin to uker. Da kommer jeg til å jobbe mest mulig og leve billigst mulig.

Anonymkode: f626b...763

Skrevet

Skal være alene og ha fri fra jobb i 1,5 uke (håper da på fint vær så jeg kan male huset)

Så 1,5 uke fri sammen med datteren min, da skal vi til Mikkelparken 2 dager, og så kommer det an på været om vi får reist på hyttene 😊

Anonymkode: 35108...62c

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva finner dere på hjemme? 😊 Vi har nok base hjemme, men må finne på noe gøy 😊

Det er veldig væravhengig. Men må finne på noe gøy 😊. Usikker på hva, er dessverre ikke særlig kreativ 😩

Skrevet

Jeg har barna 5 uker i sommer. 4 av de skal vi telte i Norge og Sverige. En uke er de med mormor på ferie og en uke hjemme med meg, så er de to uker hos faren sin og da jobber jeg, men reiser bort i helgene. Litt dit jeg finner ut at jeg vil være. 

Anonymkode: f4a85...c20

Skrevet

Hvis det er noen som er alene med barn mellom 4-10 i Bergen i sommer, så send meg gjerne en PM 😊

Skrevet
Akkurat nå, Daquiry skrev:

Hvis det er noen som er alene med barn mellom 4-10 i Bergen i sommer, så send meg gjerne en PM 😊

Mulig jeg reiser dit i sommer... eller i nærheten. I telt. Har barn på 9 og 11.

Anonymkode: f4a85...c20

Skrevet

Drister meg til å svare selvom jeg har kjæreste da vi er særboere og ikke er sammen med ungene (inviteres selvsagt i bursdager og kan være sammen en kveld, men holder det helst separat).

De ukene barna er hos far jobber jeg, de ukene barna er her skal vi et par turer innenlands med ei venninne og hennes barn (jevnaldrende), også tenkte jeg å overraske barna mine med en tur til sydligere strøk bare de og meg, og jeg gleder meg skikkelig :D

De er 8 og 10 år :)

Anonymkode: a3fa3...e13

Skrevet

Skal én uke - 14 dager til pappaen min i Trøndelag. Så uten barn én uke hjemme. Skal bare slappe av og møte venner. 

Så én uke med barn og base hjemme. Blir nok en tur til Oslo og kanskje Hunderfossen. Så får sønnen siste ferieuke hos far, før vi begynner i jobb og på AKS.

«Bare» 4 ukers sommerferie, men han har til gjengjeld fullt fri høst-, jul-, vinter- og påskeferie.

Anonymkode: 1573a...624

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skal være alene og ha fri fra jobb i 1,5 uke (håper da på fint vær så jeg kan male huset)

Så 1,5 uke fri sammen med datteren min, da skal vi til Mikkelparken 2 dager, og så kommer det an på været om vi får reist på hyttene 😊

Anonymkode: 35108...62c

Hvorfor bruker du halve ferien din uten tid med barnet ditt? 

Anonymkode: 68e4e...55b

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du at hun gidder å forklare det til deg?

Anonymkode: 3cf2b...857

Skrevet

Vi stikker på hytta tenker jeg. Jeg har ferie veldig spredt i år, så blir litt her og der. Ungene får bestemme om de vil være hjemme eller på hytta når jeg jobber, mulig jeg kjører frem og tilbake litt også, kommer ann på hvordan turnusen faller. Mormor er uansett på hytta hele sommeren, så er hvertfall hun der om ikke jeg, min søster med familie og min far er der også. 

Ungene skal en helg til faren i sommer, faktisk til utlandet og greier. Første gang på 14 år han har de en helg alene, tror nye kona hans var litt lei. (Jeg hadde lurt veldig om en en mann jeg bodde med i mange år aldri hadde ungene på besøk, kun så de noen få ganger i året) Den helga tror jeg faktisk jeg har ferie, så da tenker jeg at jeg skal rydde og kaste i boden til pappa på hytta (det er så gøy å rydde og kaste når det ikke er mitt )

Anonymkode: d1aae...6e6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Drister meg til å svare selvom jeg har kjæreste da vi er særboere og ikke er sammen med ungene (inviteres selvsagt i bursdager og kan være sammen en kveld, men holder det helst separat).

De er 8 og 10 år :)

Anonymkode: a3fa3...e13

Som jeg skulle skrevet det selv😊

Med barn finner vi på masse ting her hjemme og drar på småturer til forskjellige steder. Og også en hyttetur noen dager. 

De ukene barna er hos far jobber jeg. 

Anonymkode: 2992c...ba9

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje hun ikke får bestemme selv når hun skal ha ferie? Og at det var faren sin tur til å velge ferieuker med barna først? Da kan en fort komme i en sånn situasjon. Uten at noen tar nevneverdig skade av det.

Anonymkode: 393bc...53f

Skrevet

Jeg skal ha tre uker med barna. Har ingen planer enda da jeg må se hvor mye penger som er igjen etter flytting og innkjøp av diverse ting.

Når barna har ferie med far skal jeg jobbe.

Anonymkode: 6ac9a...452

Skrevet

Ungen har 5uker ferie.

to uker med far og tre med meg. Vi drar 10 dager på hytta med mormor, noen dager hjemme, en tur med venner og noen flere hjemmedager. Tror det blir knall!

Skrevet

Her blir det en god del hjemme, så to uker til Spania. Jeg har henne alene hele tiden, så ingen aleneferie for meg.

Anonymkode: 67c5d...c0a

Skrevet

Da jeg ble alenemor, så reiste jeg på ferie uten barnet da han var hos far. Benyttet muligheten til å reise verden rundt, to uker av gangen hver sommerferie i et par år, frem til han var stor nok til å bli med. 

Helt fantastisk 😉 

Anonymkode: 17e91...0bf

Skrevet

Jeg ble alenemor for noen år siden, barna har ikke samvær med far.  Jeg har heller ingen ny mann.    

Vi reiser på ferie i tre uker i sommer.  En uke på besøk hos familie i utlandet. En uke i lånt leilighet ved kysten i samme land.  En uke sammen med en vennefamilie - i et hus med svømmebasseng i Syd-Europa. 

Både barna og jeg synes det er kjekt å ha en kombinasjon av å være "bare oss" og å være sammen med andre.  De ønsker å være med barn på sin alder. Jeg ønsker å være med andre voksne.  På denne måten får alle det de vil ha.  

Anonymkode: aa8da...c0d

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke alle som bestemmer selv. 

Jeg har alltid ferie i hele juli. Har ungene enten første eller andre halvdel, så jeg har alltid 2 uker ferie uten barn. 

Anonymkode: aeaed...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...