Gå til innhold

Dreper du brunsnegler?


DetYrer

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Overhode ikke.

Anonymkode: 81b0a...b90

Hva hvis noen var over oss å gjorde det samme med oss. Avlivet oss på den måten vi behandler dyrene. Jeg klarer ikke å gjøre noe levende vesen noe vondt. Alt er liv . Vi er mye større skade dyr enn de stakkars sneglene. 

Anonymkode: 78dff...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Klarer ikke det. 😱

MEN..... (må huske å være anonym) har en forferdelig nabo som er som Narvestad. Kjefter, bestemmer, nekter folk å sette utemøbler der de vil i egen hage, lar hunden bæsje der den vil uten å plukke opp, hun er helt grusom. I fjor sommer samlet jeg alle brunsnegler jeg fant og kastet inn i jordbæråkeren hennes, samt drivhuset. Jeg vet jeg er et dårlig menneske men må innrømme at jeg tok meg et glass vin og rigget meg til på terrassen da hun kom hjem fra ferie. Herregud for et leven hun laget. 

Hvor fælt menneske er man om man bomber en man ikke liker med brunsnegler egentlig? Sukk.... jeg har sikkert kjempedårlig karma nå. 🥴

Anonymkode: 6613e...1a8

Fantastisk, nydelig hevn 😁

Anonymkode: 76992...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva hvis noen var over oss å gjorde det samme med oss. Avlivet oss på den måten vi behandler dyrene. Jeg klarer ikke å gjøre noe levende vesen noe vondt. Alt er liv . Vi er mye større skade dyr enn de stakkars sneglene. 

Anonymkode: 78dff...580

Du går med andre ord ikke ute? Kjører verken bil eller kollektivt? Spiser ikke korn og grønnsaker? Neivel. 

Hva gjør du, da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke forstå hvordan dere klarer å pine sneglene slik dere gjør. Tenker dere ikke at de er levende vesener som kjenner smerte?

Anonymkode: 78dff...580

Jo. Derfor sier jeg alltid "unnskyld" før jeg tømmer kokende vann oppi bøtta med sneglene. 

Jeg mistenker at du ikke har hage, og ikke har sett hvordan det ser ut på en plen der du kan plukke 400 snegler på en kveld. Jeg skal love deg at du ville tenkt annerledes etter å ha bodd en stund på et sted der du ikke kan tråkke fra garasjen til trappa om kvelden uten å balansere med lommelykt for å unngå å tråkke på de brune slimprodusentene. Det er dessverre naturens gang. De er mindre enn meg, så jeg kan ta dem. Jeg dreper også mygg, fisk, brennmaneter og sølvkre uten å ligge våken om natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva hvis noen var over oss å gjorde det samme med oss. Avlivet oss på den måten vi behandler dyrene. Jeg klarer ikke å gjøre noe levende vesen noe vondt. Alt er liv . Vi er mye større skade dyr enn de stakkars sneglene. 

Anonymkode: 78dff...580

Hvis du kommer og slimer ned hagen min og spiser opp alt av planter kan det godt være at jeg kommer etter deg med pølseklypa og, altså. 

Anonymkode: 6081e...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jo. Derfor sier jeg alltid "unnskyld" før jeg tømmer kokende vann oppi bøtta med sneglene. 

Jeg mistenker at du ikke har hage, og ikke har sett hvordan det ser ut på en plen der du kan plukke 400 snegler på en kveld. Jeg skal love deg at du ville tenkt annerledes etter å ha bodd en stund på et sted der du ikke kan tråkke fra garasjen til trappa om kvelden uten å balansere med lommelykt for å unngå å tråkke på de brune slimprodusentene. Det er dessverre naturens gang. De er mindre enn meg, så jeg kan ta dem. Jeg dreper også mygg, fisk, brennmaneter og sølvkre uten å ligge våken om natta. 

Joda har hage men aldri drept en snegle.

Anonymkode: 78dff...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva hvis noen var over oss å gjorde det samme med oss. 

Anonymkode: 78dff...580

Da hadde vi vel dødd da?

Heldigvis er vi øverst i næringskjeden.

Anonymkode: 81b0a...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,brunsneglene dreper jeg uten nåde. Og med avsky. Svartsneglene derimot, passer jeg godt på og flytter dem så ingen skal tråkke på dem, eller fordi de er for nærme steder det er mye brunsnegler , vil jo ikke de skal bli spist opp av disse osv. Og jeg som syntes svartsneglene var ekle før, nå er de bare søte.

Anonymkode: 67425...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde vi vel dødd da?

Heldigvis er vi øverst i næringskjeden.

Anonymkode: 81b0a...b90

Vi er jo egentlig ikke øverst i næringskjeden. Det er mange organismer som har oss på menyen, vi tenker bare ikke på dem siden de er så små.  Tenk på malariamygg, bendelorm, hodelus og for ikke å snakke om uline typer bakterier, virus og sopp. Næringskjeden går i ring.

Anonymkode: 2b611...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er jo egentlig ikke øverst i næringskjeden. Det er mange organismer som har oss på menyen, vi tenker bare ikke på dem siden de er så små.  Tenk på malariamygg, bendelorm, hodelus og for ikke å snakke om uline typer bakterier, virus og sopp. Næringskjeden går i ring.

Anonymkode: 2b611...319

Ja, hvis man skal følge tanken til andre over her, så må vi slutte å ta antibiotika og medisiner/preparatet mot lus, bendelorm o.l. Det er jo levende små vesener. Flåtten må vi lirke pent av når den har bitt seg fast, og sette den fra oss på et gresstrå. Nå har det vist seg at brunsnegler også kan være bærere av sykdommer/mikrober som kan være problem for mennesker. Leste at man måtte være forsiktig å ikke tråkke på brunsnegler slik at man ikke fikk smittefarlig slim og involler på skoene og dro med dette potensielt smittefarlig materialet inn i hus og heim. Brunsnegler formerer seg i tillegg så fort, at uten noen morderiske mennesker hadde vi snart druknet i dem . Fysj, har til og med opplevd å sitte å se TV i stua med døra åpen ut, og kjent noe kaldt krype over foten min, og jammen var det en brunsnegle som hadde kommet inn, slimspor fra døra. Hyyyyl. De er raske og de jævlene, i motsetning til andre snegler.

Anonymkode: 67425...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunskognsnegl er en fremmed skadelig art og utgjør en direkte trussel mot vårt stedegne biologiske mangfold. Den er regnet som en av de 100 verste invaderende artene i Europa. Det mange ikke vet er at den i tillegg til å være vert for ymse uhyggelige bakterier som (listeria og e.coli), i tillegg er bærer av botulisme bakterien og sannsynligvis andre uhyggelige blindpassasjerer.

den er et kjempeproblem for landbruket, særlig lags kysten og ødelegger sannsynligvis for nærmere 250 millioner kroner i private hager.....årlig!

dette er en art som er innført med planteimport, og som nå hagekjeder tjener seg rike på å selge midler mot...snakk om bukken og havresekken!!!

til alle, kjenn ditt samfunnsansvar og drep brunsneglen. Det finnes klart «humane» måter å gjøre dette på, man trenger ikke legge dem i saltlake! Klipp i to eller hiv i klor/sterk sprit/kokende vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hvis man skal følge tanken til andre over her, så må vi slutte å ta antibiotika og medisiner/preparatet mot lus, bendelorm o.l. Det er jo levende små vesener. Flåtten må vi lirke pent av når den har bitt seg fast, og sette den fra oss på et gresstrå. Nå har det vist seg at brunsnegler også kan være bærere av sykdommer/mikrober som kan være problem for mennesker. Leste at man måtte være forsiktig å ikke tråkke på brunsnegler slik at man ikke fikk smittefarlig slim og involler på skoene og dro med dette potensielt smittefarlig materialet inn i hus og heim. Brunsnegler formerer seg i tillegg så fort, at uten noen morderiske mennesker hadde vi snart druknet i dem . Fysj, har til og med opplevd å sitte å se TV i stua med døra åpen ut, og kjent noe kaldt krype over foten min, og jammen var det en brunsnegle som hadde kommet inn, slimspor fra døra. Hyyyyl. De er raske og de jævlene, i motsetning til andre snegler.

Anonymkode: 67425...67b

vi fikk en i taket som ramla ned og klasket på armen til mannen. 

Anonymkode: 6fe2c...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

vi fikk en i taket som ramla ned og klasket på armen til mannen. 

Anonymkode: 6fe2c...33f

Det der, kunne dere lage en grøsser om. 

Anonymkode: 67425...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det der, kunne dere lage en grøsser om. 

Anonymkode: 67425...67b

Det var skikkelig ekkelt! Noen ganger har jeg funnet tynne, inntørka snegler rundt om i leil, de har slimet seg inn om natten og tørka ut inne. Vinduet har vært åpent.

Anonymkode: 6fe2c...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...