Gå til innhold

Dreper du brunsnegler?


DetYrer

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke, men mannen gjør det. Vi må bare, det tyter av dem! De ødelegger alle grønnsakene. Men det er jo ikke noe gøy å drepe dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dreper sjelden noe som helst, bare maur om de kommer inn ;)

Ikke så mye brunsnegler her heldigvis, tror jeg så 4-5 stykker i fjor. De kom opp på verandaen etter regnevær og da kastet jeg de ut i hekken.

Anonymkode: 775bf...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg dreper sjelden noe som helst, bare maur om de kommer inn ;)

Ikke så mye brunsnegler her heldigvis, tror jeg så 4-5 stykker i fjor. De kom opp på verandaen etter regnevær og da kastet jeg de ut i hekken.

Anonymkode: 775bf...3b5

4-5? Her ser vi vel 400 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig dreper jeg dem, så mange som mulig. Jeg har ikke større skrupler mot det enn mot å drepe lus i håret på ungene.

Anonymkode: 2b611...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de spiser på alt og slimer til alt så de vil jeg ha minst mulig av. Ikke noe gøy når ungene er ute og leker og tråkker på de. Hjemme har jeg fått bestanden ned, på hytta kom de først i forfjor så da begynte jeg jobben der. Hele slekta går ikke forbi en snegle i hagen uten å ta livet av den, selv kattene. Kattne setter seg ned og mjauer rart helt til vi kommer og henter sneglen. Så her er unger og katter oppdratt. Enda ikke sett noen i hagen på hytta enda, men i fjor gikk hele nabolaget på jakt hver kveld. Alle gikk med hver sin bøtte og pølseklype når skumringen kom. 

Anonymkode: 1d11a...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, de spiser på alt og slimer til alt så de vil jeg ha minst mulig av. Ikke noe gøy når ungene er ute og leker og tråkker på de. Hjemme har jeg fått bestanden ned, på hytta kom de først i forfjor så da begynte jeg jobben der. Hele slekta går ikke forbi en snegle i hagen uten å ta livet av den, selv kattene. Kattne setter seg ned og mjauer rart helt til vi kommer og henter sneglen. Så her er unger og katter oppdratt. Enda ikke sett noen i hagen på hytta enda, men i fjor gikk hele nabolaget på jakt hver kveld. Alle gikk med hver sin bøtte og pølseklype når skumringen kom. 

Anonymkode: 1d11a...e9a

Tenk å bruke så mye tid på det. Trist at det skal være sånn 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Klarer ikke det. 😱

MEN..... (må huske å være anonym) har en forferdelig nabo som er som Narvestad. Kjefter, bestemmer, nekter folk å sette utemøbler der de vil i egen hage, lar hunden bæsje der den vil uten å plukke opp, hun er helt grusom. I fjor sommer samlet jeg alle brunsnegler jeg fant og kastet inn i jordbæråkeren hennes, samt drivhuset. Jeg vet jeg er et dårlig menneske men må innrømme at jeg tok meg et glass vin og rigget meg til på terrassen da hun kom hjem fra ferie. Herregud for et leven hun laget. 

Hvor fælt menneske er man om man bomber en man ikke liker med brunsnegler egentlig? Sukk.... jeg har sikkert kjempedårlig karma nå. 🥴

Anonymkode: 6613e...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Klarer ikke det. 😱

MEN..... (må huske å være anonym) har en forferdelig nabo som er som Narvestad. Kjefter, bestemmer, nekter folk å sette utemøbler der de vil i egen hage, lar hunden bæsje der den vil uten å plukke opp, hun er helt grusom. I fjor sommer samlet jeg alle brunsnegler jeg fant og kastet inn i jordbæråkeren hennes, samt drivhuset. Jeg vet jeg er et dårlig menneske men må innrømme at jeg tok meg et glass vin og rigget meg til på terrassen da hun kom hjem fra ferie. Herregud for et leven hun laget. 

Hvor fælt menneske er man om man bomber en man ikke liker med brunsnegler egentlig? Sukk.... jeg har sikkert kjempedårlig karma nå. 🥴

Anonymkode: 6613e...1a8

På en skala der moder Theresa var 2 og ABB er 9, for hvor dårlig menneske du er, vil jeg si du ut fra opplysningene du gir ligger på rundt 7. Du bør anmeldes for miljøkriminalitet, hærverk og sjikane selv om du har en feide med naboen din og hun også har gjort noe ufint.

Anonymkode: 2b611...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

På en skala der moder Theresa var 2 og ABB er 9, for hvor dårlig menneske du er, vil jeg si du ut fra opplysningene du gir ligger på rundt 7. Du bør anmeldes for miljøkriminalitet, hærverk og sjikane selv om du har en feide med naboen din og hun også har gjort noe ufint.

Anonymkode: 2b611...319

Er du riv ruskende sprø?

Anonymkode: fd2c5...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er du riv ruskende sprø?

Anonymkode: fd2c5...d52

Hva er du uenig i?

Anonymkode: 2b611...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Klarer ikke det. 😱

MEN..... (må huske å være anonym) har en forferdelig nabo som er som Narvestad. Kjefter, bestemmer, nekter folk å sette utemøbler der de vil i egen hage, lar hunden bæsje der den vil uten å plukke opp, hun er helt grusom. I fjor sommer samlet jeg alle brunsnegler jeg fant og kastet inn i jordbæråkeren hennes, samt drivhuset. Jeg vet jeg er et dårlig menneske men må innrømme at jeg tok meg et glass vin og rigget meg til på terrassen da hun kom hjem fra ferie. Herregud for et leven hun laget. 

Hvor fælt menneske er man om man bomber en man ikke liker med brunsnegler egentlig? Sukk.... jeg har sikkert kjempedårlig karma nå. 🥴

Anonymkode: 6613e...1a8

Hahaha. Nå lo jeg godt. Jeg tror jeg digger deg👍🏻👍🏻

Anonymkode: e4453...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha. Nå lo jeg godt. Jeg tror jeg digger deg👍🏻👍🏻

Anonymkode: e4453...008

Jeg og 😃

Anonymkode: fd2c5...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er du uenig i?

Anonymkode: 2b611...319

At du sammenligner henne med ABB sier mest, og det er det dummeste og det mest ignorante jeg har lest her inne på lenge

Anonymkode: fd2c5...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Pølseklype og en dunk med litt spylevæske 👌🏻 stairway to heaven

Anonymkode: d7bb5...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du sammenligner henne med ABB sier mest, og det er det dummeste og det mest ignorante jeg har lest her inne på lenge

Anonymkode: fd2c5...d52

Jeg sammenlikner henne også med moder Teresa. Når man setter opp en skala må man ha noen ytterpunkter. Hvis ikke blir skalaen meningsløs.

Anonymkode: 2b611...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg sammenlikner henne også med moder Teresa. Når man setter opp en skala må man ha noen ytterpunkter. Hvis ikke blir skalaen meningsløs.

Anonymkode: 2b611...319

At du rangerer henne som 7 og ABB som 9 sier mye om deg

Anonymkode: fd2c5...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det klarer jeg ikke. De er levende vesener de også. Driver ikke med dyreplageri. Vi mennesker er større skadedyr enn brunsneglen. 

Anonymkode: 78dff...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker dem og heller kokende vann på dem for å ta livet av dem raskt. Har blitt betraktelig bedre i hagen.

Anonymkode: 4f1ac...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På en skala der moder Theresa var 2 og ABB er 9, for hvor dårlig menneske du er, vil jeg si du ut fra opplysningene du gir ligger på rundt 7. Du bør anmeldes for miljøkriminalitet, hærverk og sjikane selv om du har en feide med naboen din og hun også har gjort noe ufint.

Anonymkode: 2b611...319

Oi. Det var voldsomt. Bare to trinn unna en mann som massakrerte en hel øy med ungdommer. Sneglene spiste bare jordbærene hennes, de spiste ikke barna hennes altså. 

Tar det til meg. 😳

Anonymkode: 6613e...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du rangerer henne som 7 og ABB som 9 sier mye om deg

Anonymkode: fd2c5...d52

Hvor ville du plasert henne ut fra at dette er det eneste vi vet om henne? Jeg burde kanskje skrevet at jeg tenkte at skalaen gikk fra 0 til 10 og at gjennomsnittspersonen da var 5.

Anonymkode: 2b611...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå hvordan dere klarer å pine sneglene slik dere gjør. Tenker dere ikke at de er levende vesener som kjenner smerte?

Anonymkode: 78dff...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker dere ikke at de er levende vesener som kjenner smerte?

Anonymkode: 78dff...580

Overhode ikke.

Anonymkode: 81b0a...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...