Gå til innhold

Ludvigsen-saken

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå blir jeg litt nysgjerrig faktisk. Hvordan forklarer du lønnsforskjellene mellom menn og kvinner?

Anonymkode: dad43...da8

Det er nok en sammensvergelse fra patriarkatet for å tvinge oss til å føde barn mot vår vilje. 

Anonymkode: 2b388...4ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok en sammensvergelse fra patriarkatet for å tvinge oss til å føde barn mot vår vilje. 

🙄 Nå er du bare barnslig. Hvis du mener kvinner og menn verdsettes likt her i Norge, hvordan forklarer du da lønnsforskjellene?

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mener at det er en gjeldende oppfatning i Norge? 

Ikke meg du diskuterte med, men det er jo bare å se til rettssystemet når det kommer til voldtekter og vold mot ektefelle/barn. Slike forbrytelser mot kvinner (og barn) går sjelden til dom, og straffes også latterlig lavt.

Videre kan man også se på deltidsarbeid, store deler av dette utføres av kvinner som ufrivillig arbeider deltid. Det prioriteres ikke heltidsstillinger i typiske kvinneyrker, ikke nok i hvert fall. Viljen til endring er for lav.

Kvinners gjennomsnittlige månedslønn er bare 86 % av hva en mann har i gjennomsnittlig månedslønn. Ser man på gjennomsnittlig bruttoinntekt så tjener kvinner bare ca. to tredeler av hva menn gjør. Ser man på gjennomsnittlig månedsinntekt hos heltidsarbeidende menn og kvinner så tjener kvinner bare 88 % av hva menn gjør. De høyest utdannede kvinnene har bare ca. 80 % av den lønnen menn med like høy utdanning har.

Anonymkode: 20091...7bf

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🙄 Nå er du bare barnslig. Hvis du mener kvinner og menn verdsettes likt her i Norge, hvordan forklarer du da lønnsforskjellene?

Har takket for meg. Gidder ikke å underholde troll.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har ikke noe med et undertrykkende, kvinnehatende patriarki å gjøre i hvert fall, men utdanning- og yrkesvalg.

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/artikler-og-publikasjoner/lonnsforskjellene-mellom-kvinner-og-menn-vedvarer--331542

Anonymkode: c71cd...15c

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Overgrep er ikke mer godtatt fordi det er vanskelig å bevise! 

Hvorfor er overgrep mot kvinner vanskeligere å bevise enn overgrep mot menn?

Vel, det er mitt inntrykk når jeg leser at veldig mange voldtektssaker blir henlagt av politiet, selv om overgriper er kjent. Det spekuleres ofte i at kvinnen egentlig santykket, men angret seg. Kvinnene kan mistenkes for å være tiltrukket av menn i maktposisjoner og invitere til sex for spenning eller økonomisk gevinst. Det var jo det hele Metoo-saken handlet om, mange ville ikke godta at skjev maktfordeling mellom kvinner og menn kunne føre til at kvinner "lot seg" utnytte.

Anonymkode: b0bf4...fd3

Skrevet

Nå sutrer han over at han har vokst opp i en tid da homofili var forbudt. Det var sikkert veldig vanskelig å være homofil da han var ung, men nå lever vi i 2019. Han kunne funnet seg en type på nett, fremfor å utnytte skremte, desperate unge menn med mangelfullt nettverk og usikre fremtidsutsikter.

Anonymkode: e9d9c...8e7

Skrevet

At han sier det var frivillig er helt latterlig. Håper virkelig ingen tror ham på det!

Anonymkode: 097d1...ddb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå sutrer han over at han har vokst opp i en tid da homofili var forbudt. Det var sikkert veldig vanskelig å være homofil da han var ung, men nå lever vi i 2019. Han kunne funnet seg en type på nett, fremfor å utnytte skremte, desperate unge menn med mangelfullt nettverk og usikre fremtidsutsikter.

Anonymkode: e9d9c...8e7

Enig. Fra å skamme seg og redd for fasaden gjør han helomvending og lager romantikk av å komme ut av skapet som bifil. Skal bli litt romantisk.

Dette er en mann med 10 tonn selvtillit og evnen til å få det nett som han vil, i ett og alt. Farlig fyr. Skamløs.

Anonymkode: 77617...d18

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

At han sier det var frivillig er helt latterlig. Håper virkelig ingen tror ham på det!

Ja, for ungdommer tenner skikkelig på en gammel mann🙄 Æsj, blir dårlig av ham! Jeg følger rettssaken og jeg synes han driter skikkelig på leggen. 

Anonymkode: 144eb...8be

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er latterlig. Alle 3 var mindreårige faktisk, den ene lettere psykisk utviklingshemmet. 

Anonymkode: 6af3e...b08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...