Gå til innhold

Invitere i hemmelighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å invitere et nært familiemedlem med barn med meg på min hytte, men dette må gjøres uten at min samboer vet. Jeg skal ha med meg mitt barn på 11 år, kan jeg si til mitt barn at dette må ikke far vite? Eller vil det være slemt å gjøre mot mitt barn? 

Min samboer liker ikke mitt familiemedlem å barnet deres, å jeg orker ikke alt levenet som kommer til å bli hvis jeg sier jeg vil dra på hytta med de.

Anonymkode: dd19d...e1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan ikke be barnet ditt om å lyve, men du kan og bør ta et oppgjør med far

Anonymkode: 067c2...479

Skrevet

Du kan selvsagt dra på hytta med din familie. Du kan ikke be barnet ditt om å lyve. 

Men du kan sette mannen din kraftig på plass og si at det er din familie, og du tilbringer tid med dem om du vil. 

Anonymkode: 0a319...917

Skrevet

Helt ærlig, hadde sakt det som det er og gitt en lang en i hva han synes om det. Er ikke han som bestemmer hvilke familiemedlemmer du skal eller ikke ska tilbringe tid med på hytta. Høres ikke ut som om han skal være der uansett, så da slipper jo han denne personen. 

Ikke lyv og ikke får barnet til å lyve, det blir det bare rabalder av. 

Anonymkode: 436da...90b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du kan ikke be barnet ditt om å lyve, men du kan og bør ta et oppgjør med far

Anonymkode: 067c2...479

Jeg klarer ikke å ta et oppgjør, jeg takler ikke alt det negative lengere. Å jeg får endelig gå turer ute uten at han lager trøbbel, altså han har vært svært kontrollerende, å noe av det har blitt bedre, vil ikke ødelegge det for meg heller. hi

Skrevet

Du kan selvsagt dra på hytta med din familie. Du kan ikke be barnet ditt om å lyve. 

Men du kan sette mannen din kraftig på plass og si at det er din familie, og du tilbringer tid med dem om du vil. 

Anonymkode: 0a319...917

Nei jeg forstår egentlig at jeg ikke kan be barnet mitt lyve, var bare et lite håp om at deg var greit. Da blir det ikke noe hyttetur med de ihvertfall.  Hi

Skrevet

Nei, du kan absolutt ikke be barnet om å lyve! Hen kommer til å gå med konstant mageknip i redsel for å bli avslørt!

Anonymkode: b92c4...263

Skrevet

"Ikke si til pappa hvem som var her." Helt innafor hvis mannen har en historie som kontrollerende. 

Man ber ikke nødvendigvis barnet om å lyve, bare å holde tilbake informasjon. 

Anonymkode: 75b67...ef0

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig, hadde sakt det som det er og gitt en lang en i hva han synes om det. Er ikke han som bestemmer hvilke familiemedlemmer du skal eller ikke ska tilbringe tid med på hytta. Høres ikke ut som om han skal være der uansett, så da slipper jo han denne personen. 

Ikke lyv og ikke får barnet til å lyve, det blir det bare rabalder av. 

Anonymkode: 436da...90b

Skal ikke be barnet lyve, er ikke bare å gi en f i hvem jeg omgås, jeg skal ha et liv oppi dette også, et som ikke gir meg ekstrem angst. Hi

Skrevet

Nei, du kan absolutt ikke be barnet om å lyve! Hen kommer til å gå med konstant mageknip i redsel for å bli avslørt!

Anonymkode: b92c4...263

Ja du har helt rett, glad jeg lagde tråden faktisk sån at jeg fikk opp øynene litt. Hi

Skrevet

Du trenger å få opp øynene mitt mer, hi. Her er det noe riv ruskende galt - hva slags fyrer du gift med?

Anonymkode: d992a...551

Skrevet

Jeg tenker at hvis dette er sant, så er ikke hytteturen problemet, for å si det sånn.. Da driver du alvorlig omsorgssvikt ift barnet på daglig basis om du ikke forlater far. Du har det nok ikke særlig bra selv heller. Når fokus er på deg selv og hva du ikke orker, i stedet for å se barnets beste, da bør varselsklokkene ringe høyt! 

Anonymkode: f752d...d6e

Skrevet

Men vil du leve slik som dette? Du får ikke ta en så grunnleggende avgjørelse som hvem du skal være sammen med fordi det da blir bråk? Han skal altså bestemme hvem du er sammen med, selv når han selv slipper å forholde seg til personen? 

Hvorfor finner du deg i dette?

Anonymkode: a4265...2ca

Skrevet

Barnet vet instinktivt at det ikke kan fortelle hvem som var med dere på hytta. Dra med god samvittighet, og forlat mannen så fort anledningen byr seg.

Anonymkode: 206fe...41b

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer ikke å ta et oppgjør, jeg takler ikke alt det negative lengere. Å jeg får endelig gå turer ute uten at han lager trøbbel, altså han har vært svært kontrollerende, å noe av det har blitt bedre, vil ikke ødelegge det for meg heller. hi

Da er det på tide å forlate denne mannen og gjenoppta et normalt liv. Man skal ikke behøve å la seg kontrollere av en ektefelle i Norge. Det er en av fordelene med å bo i dette landet. 

Skrevet

Forlat mannen idag

Anonymkode: 4e633...b67

Skrevet

google "psykopat"

Anonymkode: a1055...b31

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Ikke si til pappa hvem som var her." Helt innafor hvis mannen har en historie som kontrollerende. 

Man ber ikke nødvendigvis barnet om å lyve, bare å holde tilbake informasjon. 

Anonymkode: 75b67...ef0

Det er jo bare å dra med seg barnet som offer.

HI, hvis du tidligere ikke har fått lov til å gå ut alene, og han gir negative konsekvenser dersom du er sammen med - i hans øyne - feil folk, da oppsøker du krisesenter og kommer deg ut av forholdet.. 

Anonymkode: 05cae...be3

Skrevet

Du trenger ikke fortelle barnet på forhånd hvem som skal være med, la det være en overraskelse når dere kommer frem.

Men du kan ikke be barnet lyve etterpå, så du må regne med at far finner det ut i etterkant. Hvem som helst kan røpe det, ikke bare barnet ditt, men andre i familien din også.

Vil tro det er bedre for deg at far får høre det fra deg enn fra noen andre, men du kan vente til dere kommer hjem med å fortelle det for å slippe bråket på forkant. 

Når bråket kommer i etterkant benytter du muligheten til å gå fra han. Sier klart at sånn som dette kan du ikke ha det, du bestiller time på familievernkontoret og det blir brudd.

Anonymkode: 108bc...54b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sånn kan du ikke leve, dette kan du ikke la barnet ditt vokse opp med.Han eier deg ikke, du er ikke en eiendel som han bestemmer over.

Anonymkode: 32a9a...89e

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at hvis dette er sant, så er ikke hytteturen problemet, for å si det sånn.. Da driver du alvorlig omsorgssvikt ift barnet på daglig basis om du ikke forlater far. Du har det nok ikke særlig bra selv heller. Når fokus er på deg selv og hva du ikke orker, i stedet for å se barnets beste, da bør varselsklokkene ringe høyt! 

Anonymkode: f752d...d6e

Dette er sant, jeg vet barnet lider av dette, å jeg skal dra fra han, jeg må bare ordne å finne muligheten til å dra. Jeg har ingen penger ingen familie som kan hjelpe meg, dette er en sterk mann som er godt likt, jeg har blitt veldig syk av alt dette de siste årene så jeg er helt isolert. Det er jeg som har blitt den stakkars syke konen som sliter med nervene, men det er han som er syk egentlig. Alt er ikke så veldig enkelt.

han har skjerpet seg etter en alvorlig episode å han skjønte at han ikke kunne behandle meg sån som han gjør. Men alt sitter igjen i kroppen min, å han klarer ikke altid å beherske seg, alle reglene han har sitter i enda. 

Men han har også gode sider, er meg han sliter med, ikke barnet. Han er der 110% for barnet, i hverfall fysisk. 

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vil du leve slik som dette? Du får ikke ta en så grunnleggende avgjørelse som hvem du skal være sammen med fordi det da blir bråk? Han skal altså bestemme hvem du er sammen med, selv når han selv slipper å forholde seg til personen? 

Hvorfor finner du deg i dette?

Anonymkode: a4265...2ca

Nei jeg vil ikke, men jeg er blitt veldig syk å jeg er ikke sterk lengere. Hi

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vurdert å ringe politiet...?

Gjest Antarctica
Skrevet

Dette er sant, jeg vet barnet lider av dette, å jeg skal dra fra han, jeg må bare ordne å finne muligheten til å dra. Jeg har ingen penger ingen familie som kan hjelpe meg, dette er en sterk mann som er godt likt, jeg har blitt veldig syk av alt dette de siste årene så jeg er helt isolert. Det er jeg som har blitt den stakkars syke konen som sliter med nervene, men det er han som er syk egentlig. Alt er ikke så veldig enkelt.

han har skjerpet seg etter en alvorlig episode å han skjønte at han ikke kunne behandle meg sån som han gjør. Men alt sitter igjen i kroppen min, å han klarer ikke altid å beherske seg, alle reglene han har sitter i enda. 

Men han har også gode sider, er meg han sliter med, ikke barnet. Han er der 110% for barnet, i hverfall fysisk. 

Du hører at dette er bare selvbedrag, ikke sant...?

Hva var den alvorlige episoden, da?

Skrevet

Ta kontakt med nærmeste krisesenter, de har erfaring med denne type menn...

Du trenger støtte og hjelp.

Anonymkode: 108bc...54b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...