Gå til innhold

Toppløs bading

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan ikke sammenligne pupper i dag med pupper for 30 år siden. 

Kvinnebrystene er desverre mer seksualisert i dagens samfunn. De kan nesten sammenlignes med et kjønnsorgan. Vi fyller de med silikon, opererer brystvortene mindre. 

Så kan skjønne at pupper i dag ikke er det samme som før og at det dermed gir problemer på en strand uten topp på. 

Anonymkode: a1489...d15

Den største forskjellen er kanskje at flertallet har blitt mye feitere og føler at de har mer å skamme seg for og mer å være misunnelig for?

Anonymkode: a2041...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den største forskjellen er kanskje at flertallet har blitt mye feitere og føler at de har mer å skamme seg for og mer å være misunnelig for?

Tja kan vel hende. Jeg har vokst opp med en mor og mormor som er veldig trygg på kroppen sin og at naken kropp er naturlig. De har ofte solt seg toppløs på strendene opp gjennom nin barndom. Kan bare huske et få ganger de har blitt bedt om å ta på seg av noen som syntes det var ubehagelig. Og da gjorde de selvfølgelig det. Er viktig å ta hensyn til at andre har et problem med det. 

Både min mor og mormor har sluttet å sole seg toppløs på strendene. Men i sin egen hage hiver de av seg. Dette fordi de har merket mer og mer negativ opplevelser de siste årene. 

Jeg personlig har ingen problemer med det. Men gjør det ikke selv. 

Men min sønn med asperger ville ha reagert sterkt på det.

Man må nesten ta hensyn til de få som ikke syns det er greit. Men vi har jo heldigvis strender i norge der det er helt greit å være naken. 

Skrevet

De aller fleste har pupper som er penest med innpakning, men ønsker man å flashe dem må man bare gjøre det. Jeg forstår ikke behovet. 

Og disse silikonpuppene som strutter i været ser jo helt latterlige ut, de burde man pakke inn!

Anonymkode: 9dccd...a77

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja kan vel hende. Jeg har vokst opp med en mor og mormor som er veldig trygg på kroppen sin og at naken kropp er naturlig. De har ofte solt seg toppløs på strendene opp gjennom nin barndom. Kan bare huske et få ganger de har blitt bedt om å ta på seg av noen som syntes det var ubehagelig. Og da gjorde de selvfølgelig det. Er viktig å ta hensyn til at andre har et problem med det. 

Både min mor og mormor har sluttet å sole seg toppløs på strendene. Men i sin egen hage hiver de av seg. Dette fordi de har merket mer og mer negativ opplevelser de siste årene. 

Jeg personlig har ingen problemer med det. Men gjør det ikke selv. 

Men min sønn med asperger ville ha reagert sterkt på det.

Man må nesten ta hensyn til de få som ikke syns det er greit. Men vi har jo heldigvis strender i norge der det er helt greit å være naken. 

Jeg synes faktisk ikke vi skal ta hensyn til dem som ikke liker å se hud. De fleste av oss er motstandere av at kvinner skal måtte skjule håret med en hijab hvis de ikke ønsker det selv. Hvorfor skal det være annerledes med adre deler av kroppen?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes faktisk ikke vi skal ta hensyn til dem som ikke liker å se hud. De fleste av oss er motstandere av at kvinner skal måtte skjule håret med en hijab hvis de ikke ønsker det selv. Hvorfor skal det være annerledes med adre deler av kroppen?

Jeg tror helt seriøst at stranden hadde vært en mer estetisk ålreit plass om både kvinner og menn gikk i disse: 

https://www.temashop.no/gammeldags-badedrakt?gclid=CJuLreuA3eICFRnPsgodgU4FoA

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror helt seriøst at stranden hadde vært en mer estetisk ålreit plass om både kvinner og menn gikk i disse: 

https://www.temashop.no/gammeldags-badedrakt?gclid=CJuLreuA3eICFRnPsgodgU4FoA

Og jeg synes kontoret hadde vært mer estetisk ålreit om alle kledde seg slik:

https://www.google.com/search?q=ballkjole&client=ms-android-samsung&source=android-browser&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjr4sPEg93iAhUGiYsKHc0nAH4Q_AUoAXoECA8QAQ&biw=360&bih=520&dpr=3#imgrc=Bag9MCou90jk_M

Det betyr ikke at det er noen god idee.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, vi har veldig forskjellig estetisk sans 😂

Jeg er enig i at din ballkjole er en dårlig idé, jeg er bekymret for hvordan den vil ta seg ut på menn over 50?

Skrevet

Jeg foreslår at vi inngår et kompromiss. Alle går rundt i toppløs ballkjole på stranden, så blir alle fornøyde.

Anonymkode: ff95b...02b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg foreslår at vi inngår et kompromiss. Alle går rundt i toppløs ballkjole på stranden, så blir alle fornøyde.

Anonymkode: ff95b...02b

Du får poeng for kreativitet, men jeg er ganske sikker på at jeg ikke vil bli nevneverdig fornøyd med den løsningen.

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det at du er ukomfortabel som ev. gjør at du skjelles ut. Det er nok mer det at du ikkeinnser at det er ditt problem og ikke noen annens.. 

Anonymkode: f4eef...afa

Men hvorfor skal ikke det taes hensyn til, at jeg er ukomfortabel? Er andres nakenhet noe som skal presses på andre? Mener å huske å ha lest noe annet nemlig 

Anonymkode: 53de0...992

Skrevet

Syns damen har fullstendig feil fokus. Skal hun jobbe for frigjøring, bør hun jobbe for at kvinner i det hele tatt skal tørre vise seg på stranden. Ikke vise fram pupper hun sikkert gjerne vil vise fram for egen del, men heller oppmuntre alle dem som knapt tør vise seg fram. Vi går mot en tid hvor kvinner kun tør vise fram leggene hvis de blir avfotografert. Sånn var det definitivt ikke før.

Skrevet

Jeg føler meg litt delt. Jeg synes det er litt uvant å se pupper i fri utfoldelse, og hvis jeg skal være helt ærlig liker jeg ikke tanken på at mannen min skal se 20-årige struttepupper. Jada, bare skyt meg. Jeg er menneskelig. Jeg har komplekser.

Samtidig føler jeg at jeg BURDE synes det er helt ok. Så min offisielle mening er at det er ok. 

Anonymkode: ec94c...604

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde i alle fall gjort noe positivt med mitt humør om alle mine mannlige kolleger hadde vandret rundt i slike. Dessverre er det vel ikke praktisk i virkeligheten. 😄

Anonymkode: 7f09b...171

Skrevet

Ok for meg at folk soler seg toppløs, men da før de tåle at folk glor. 

Anonymkode: eee90...7b8

Skrevet
1 time siden, prekæs skrev:

Syns damen har fullstendig feil fokus. Skal hun jobbe for frigjøring, bør hun jobbe for at kvinner i det hele tatt skal tørre vise seg på stranden. Ikke vise fram pupper hun sikkert gjerne vil vise fram for egen del, men heller oppmuntre alle dem som knapt tør vise seg fram. Vi går mot en tid hvor kvinner kun tør vise fram leggene hvis de blir avfotografert. Sånn var det definitivt ikke før.

Det blir for dumt. 

Det blir det samme som å si at vi kan ikke jobbe for likestilling i Norge for det er andre land som har mindre likestilling. 

At du tillegger henne et ønske om å vise fram egne pupper gjør også at hele din troverdighet faller på stengrunn. Det må jo være tidenes mest eldgamle hersketeknikk.

Anonymkode: 04e3a...f08

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor skal ikke det taes hensyn til, at jeg er ukomfortabel? Er andres nakenhet noe som skal presses på andre? Mener å huske å ha lest noe annet nemlig 

Forskjell på toppløs og naken. Og hvorfor i all verden skal man ta hensyn til din prippenhet? Hvor går grensen for hvilken prippenhet man skal degge for og ikke?

Jeg går ikke toppløs, og det er såvidt jeg har vist meg offentlig i bikini. Men jeg innser at mine grenser ikke nødvendigvis sammenfaller med alle andres, og at for å gjøre alle fornøyde nå vi alle gå i burka. Eller, forresten så blir folk støtt av det også..

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir for dumt. 

Det blir det samme som å si at vi kan ikke jobbe for likestilling i Norge for det er andre land som har mindre likestilling. 

At du tillegger henne et ønske om å vise fram egne pupper gjør også at hele din troverdighet faller på stengrunn. Det må jo være tidenes mest eldgamle hersketeknikk.

Anonymkode: 04e3a...f08

Deg om det.

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Menn har ikke pupper. 

Google "man boobes"... Det er ikke så himla appetittelig å få det i fleisen, gjerne over en liten speedotruse som dekkes mer eller mindre av en sprengt "øl mage". Men jeg kjefter jo ikke, og ber de dekke seg til fordet. 

Samme gjelder toppløse kvinner. Syntes det er helt supert at dagens unge, med det kroppspresset og filterglaserte blogginnleggene de må ha som forbilder, får se litt ekte kropp i dens naturlige form. Stor, liten, skjev, operert, spretten eller helt ordinær. 

Jeg personlig hadde følt meg ukonfertabel om jeg hadde vandret rundt uten, men jeg skifter uten å dekke meg til (oventil) på stranden uten å gjøre noe stort nummer ut av det. Eller ammer minsten åpenlyst (riktignok ikke helt toppløs da). Og jeg har faktisk, om jeg må få si det selv, ganske fin kropp og relativt små og faste pupper. Så for meg handler det ikke om så mye annet en at jeg har mine grenser for hva jeg er konfertabel med. 

Men hva andre velger å gjøre føler jeg at ikke er mitt bord å mene noe negativt om. Jeg ser kun positive sider ved at en kvinne hadde vært toppløs på stranden. La dagens unge få se hva som er naturlig, og at alt kommer i forskjellig innpakning. 

... Bare håper de husker god solfaktor, for sin egen del 😎

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forskjell på toppløs og naken. Og hvorfor i all verden skal man ta hensyn til din prippenhet? Hvor går grensen for hvilken prippenhet man skal degge for og ikke?

Jeg går ikke toppløs, og det er såvidt jeg har vist meg offentlig i bikini. Men jeg innser at mine grenser ikke nødvendigvis sammenfaller med alle andres, og at for å gjøre alle fornøyde nå vi alle gå i burka. Eller, forresten så blir folk støtt av det også..

Du klarer å se forskjellen på å gå i burka, og å gå toppløs. Ikke gjør deg vanskelig.

Anonymkode: 1d7ff...5aa

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du klarer å se forskjellen på å gå i burka, og å gå toppløs. Ikke gjør deg vanskelig.

Anonymkode: 1d7ff...5aa

Det er jo egentlig Kkurat det samme, bare ulik kultur.

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Menn har ikke pupper. 

Hvor bor du? Jeg vil gå på stranda der. Her i området er det mye menn med hengepupper

Anonymkode: 8cd3e...d32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...