Gå til innhold

Toppløs bading


Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/ytring/skrik-og-skral-pa-badebrygga-1.14578929

Hva synes dere? Bør man forvente å kunne bade toppløs uten å bli seksuelt trakassert, eller bør man ta mer hensyn midt i byens multikulturelle strand? 

Jeg selv kunne aldri tenkt meg å bade toppløs. Har store pupper, langt blondt hår, og ville mest sannsynlig blitt veldig beglodd. Synes uansett man burde dekke til puppene, da det faktisk (dessverre) er en ytterst seksualisert kroppsdel. Pupper er naturlig, men det nytter ikke å tenke sånn, så lenge 50% av befolkningen er menn som ofte får ståtiss av fine pupper. Og noen gærninger  snikfilmer også kvinner som bader toppløs. 

Synes dama i artikkelen framstår som utrolig naiv og enkel. 

Anonymkode: 86dcb...549

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det så ille å bade toppløs? Dette har blitt et rent hysteri. Samme som metoo saker som kommer opp. 

Dette var da helt naturlig før, blir bare mindre og mindre av det. Hvis jenter/damer vil sole seg eller bade toppløse så gjør det da. Ikke la andre stoppe noe som er naturlig å som var veldig normalt for ikke så veldig mange år siden.

Hva har multikulturelt med saken å gjøre? Tåler de det ikke får de finne seg et annet sted da. Vi må føye oss etter regler når vi er i andre land, ikke de etter oss. Så får da være samme her.

Min mening, ja man kan bade og sole seg toppløs hvis man vil det. 

Ja man blir beglodd så lenge dette ikke er vanlig lengre. Var helt normalt før. Ingen som glodde rart eller stygt på noen.

Anonymkode: da3f5...c15

Skrevet

Jeg blir nesten sint av dette, og håper alle kvinner dropper overdelen i år. Makan til bakstreversk pietisme.

Anonymkode: 9e41f...58c

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det så ille å bade toppløs? Dette har blitt et rent hysteri. Samme som metoo saker som kommer opp. 

Dette var da helt naturlig før, blir bare mindre og mindre av det. Hvis jenter/damer vil sole seg eller bade toppløse så gjør det da. Ikke la andre stoppe noe som er naturlig å som var veldig normalt for ikke så veldig mange år siden.

Hva har multikulturelt med saken å gjøre? Tåler de det ikke får de finne seg et annet sted da. Vi må føye oss etter regler når vi er i andre land, ikke de etter oss. Så får da være samme her.

Min mening, ja man kan bade og sole seg toppløs hvis man vil det. 

Ja man blir beglodd så lenge dette ikke er vanlig lengre. Var helt normalt før. Ingen som glodde rart eller stygt på noen.

Anonymkode: da3f5...c15

Når du sier at det var vanlig å sole/ bade toppløs før, hva legger du i ordet "før"? 

Anonymkode: 86dcb...549

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Ja man blir beglodd så lenge dette ikke er vanlig lengre. Var helt normalt før. Ingen som glodde rart eller stygt på noen.

Anonymkode: da3f5...c15

Siden jeg er så voksen at jeg sola meg og bada toppløs på 80-tallet, så kan jeg  med tyngde avkrefte den biten med at ingen glodde. Det ble glodd over en lav sko, og fra 1982-1987 var menn generelt mye brunere på ryggen enn på magen. Voksne damer glodde også, noen kjefta, både menn og damer, og snakket om anstendighet og moral, og det var slett ikke så innmari normalt den gangen heller. Det var hovedsaklig de som var unge som gjorde det. Voksne damer beholdt som regel toppen på. Om jeg ser noen sole seg toppløse nå, så er det damer på min alder, som aldri begynte med bikinioverdel igjen.

Skrevet

Jeg solte meg toppløs før, noe annet hadde ikke falt meg inn. Før er da 80-tallet omtrent. At jeg ikke gjør det lenger har mer med komfort å gjøre. Jeg trenger faktisk en overdel for ikke å snuble...

Skrevet

Skulle gjerne vært mindre prippen kanskje, men jeg har faktisk ikke lyst å se andres pupper når jeg skal bade på stranden. Jeg skjønner ikke hvorfor vi på død og liv SKAL frigjøre alt. Er det noen grunn til det?

Anonymkode: 53de0...992

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skulle gjerne vært mindre prippen kanskje, men jeg har faktisk ikke lyst å se andres pupper når jeg skal bade på stranden. Jeg skjønner ikke hvorfor vi på død og liv SKAL frigjøre alt. Er det noen grunn til det?

Anonymkode: 53de0...992

Jeg går jo da ikke toppløs selv lenger, men hvorfor er det verre med mine pupper enn en mann sine?

Skrevet
9 minutter siden, amandine skrev:

Jeg går jo da ikke toppløs selv lenger, men hvorfor er det verre med mine pupper enn en mann sine?

Menn har ikke pupper. 

Anonymkode: 53de0...992

Skrevet

Jeg har aldri selv badet/solet meg toppløs (ble mobbet veldig for kroppen min på ungdomsskolen/vdg) men mine søstre og moren min gjorde det. Og de fleste venniner også. Det var stadig damer/jenter i bar overkropp i hagene, på stranden, på fjellet osv. Det var vanlig. Jada, gutter og menn så vel det de så, men det var veldig vanlig, så det ble ikke ropt opp om det.

I bymiljøer var det ikke vanlig.

Nakne pupper sjenerer meg ikke. Så lenge det ikke er i matbutikken eller i banken eller slike plasser. Det er ikke mer uhygieinisk med nakne pupper enn med bar mage. På stranden er det null problem. 

 

Anonymkode: 7f09b...171

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Menn har ikke pupper. 

Anonymkode: 53de0...992

En del menn har pupper. Noen kan tilogmed produsere melk...

Anonymkode: 7f09b...171

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En del menn har pupper. Noen kan tilogmed produsere melk...

Anonymkode: 7f09b...171

Nå snakker jeg ikke om halvt overvektige menn som har litt for mye fett, som former seg litt for mye i retning av brystform. 

Jeg snakker om kvinner og bryster. Gjennom historien, tusenvis av år, har kvinnekroppen vært hyllet/analysert/gransket/studert/begjært/osv osv osv. Bryster spesielt, har vært i fokus. Dette kom ikke over natten. Det har alltid vært knyttet til erotikk, og naturligvis amming. Kvinnebryster er seksualisert i større grad, enn «mannebryst». Å si noe annet, er jo absurd. 

Og nei, jeg har absolutt ikke noe behov for å se andres bryster. Det som er så synd, er at de som, av ulike årsaker, ikke er komfortabel med det, blir skjelt ut og får beskjed om å ta seg sammen. Det er ikke lov å føle slik. Uten at jeg skjønner hvorfor. Har ikke lyst å se rumpa til mannen din heller, hvis det er lov. 

Anonymkode: 53de0...992

Skrevet

Forskjellen på før og nå er vel i stor grad hvor fort bilder sprer seg. Sånn samfunnet er blitt må man nevnte tenke over at vil jeg at det her skal spres for alle vinder? Var ikke snakk om noe fotografering på 80 tallet, og var det det så var det jo kun ett privat bilde som en person fikk "gleden" av, nå havner det på snapchat, diverse nettsider o.s.v. og hvem vet hvor det evt blir sent. Min datter sier dette er grunnen til at hun ikke bader toppløs. Jo da, du kan anmelde så mye du vil, men det føles mye verre for hun at de blir spredd enn at noen evt blir tatt for det.

Bortsett fra det tenker jeg at i sentrumsområder og områder med mye turister kan man holde seg for god til det. Av hensyn til andre. Vi er godt påvirket av den amerikanske kulturen hvor man ikke engang kan amme uten å bli hetset. Er oftere de som kommer med dette enn andre kulturer.

Anonymkode: bb66d...36f

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå snakker jeg ikke om halvt overvektige menn som har litt for mye fett, som former seg litt for mye i retning av brystform. 

Jeg snakker om kvinner og bryster. Gjennom historien, tusenvis av år, har kvinnekroppen vært hyllet/analysert/gransket/studert/begjært/osv osv osv. Bryster spesielt, har vært i fokus. Dette kom ikke over natten. Det har alltid vært knyttet til erotikk, og naturligvis amming. Kvinnebryster er seksualisert i større grad, enn «mannebryst». Å si noe annet, er jo absurd. 

Anonymkode: 53de0...992

I vårt samfunn, ja. I mange andre samfunn, nei. Når jeg søker på "african women" på google bilder så får jeg opp en rekke toppløse kvinner uten at det er seksualisert på noen som helst måte. De lever sånn. Når det er noe menn er vant med så er det jo ikke det som er sexy.

 

10.jpg.f9d815a7b4a43de7f6271664a04ce162.jpgReed_Dance_Festival_2006-001.thumb.jpg.4ac0f174b87c4c594c45c59b5bb9b618.jpg

Anonymkode: ff95b...02b

Skrevet

Jeg synes det bør være samme regler for nakenhet for begge kjønn, men jeg synes også man må godta at folk stirrer.

Anonymkode: a2041...73a

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I vårt samfunn, ja. I mange andre samfunn, nei. Når jeg søker på "african women" på google bilder så får jeg opp en rekke toppløse kvinner uten at det er seksualisert på noen som helst måte. De lever sånn. Når det er noe menn er vant med så er det jo ikke det som er sexy.

 

10.jpg.f9d815a7b4a43de7f6271664a04ce162.jpgReed_Dance_Festival_2006-001.thumb.jpg.4ac0f174b87c4c594c45c59b5bb9b618.jpg

Anonymkode: ff95b...02b

Det er jo sant. Det var en tid hvor kvinner ikke kunne vise ankler uten at mennene fikk "fornemmelser" for de var ikke vant med det.

Anonymkode: 7f09b...171

Skrevet

Her var det helt vanlig på 80 tallert. Godt voksne damer var de som kastet overdelen og det var pupper i alke fasonger og ingen brydde seg (men folk glodde). Jeg har aldri solt meg toppløs, men jeg føler meg ikke komfortabel uten bikinioverdel på. Men om andre damer ønsker å sole seg toppløs, værsågod:)

Skrevet
46 minutter siden, amandine skrev:

Jeg går jo da ikke toppløs selv lenger, men hvorfor er det verre med mine pupper enn en mann sine?

Fordi de ikke henger og slenger ? 

Jeg vil heller ikke se en mann i trang spedo, hvor man ser det buler. Ikke kom å si at det er fantastisk å se på, selvom det er lov til å gå slik. Man må ikke vise alt. Uansett om det er damer eller menn. 

Jeg vet ikke.. men alle vet at damepupper er mer sexy enn herrepupper. Sikkert fra naturen sin side. Slik ER det bare. Jeg syns man kan gå med overdel jeg. 

Anonymkode: 1e60e...d84

Skrevet

Syns det er usmakelig å gå toppløs blant folk, samme hvor. Nakenhet skal være privat. 

Anonymkode: 8dc7a...c1c

Skrevet

Jeg kunne egentlig tenkt meg å gå toppløs, om jeg var ALENE... kanskje med mannen... Er deilig å slippe overdelen. 

Men av hensyn til andre tar jeg på overdelen. Menn har faktisk ikke pupper. 

 

Anonymkode: 185c4...a49

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de ikke henger og slenger ? 

Jeg vil heller ikke se en mann i trang spedo, hvor man ser det buler. Ikke kom å si at det er fantastisk å se på, selvom det er lov til å gå slik. Man må ikke vise alt. Uansett om det er damer eller menn. 

Jeg vet ikke.. men alle vet at damepupper er mer sexy enn herrepupper. Sikkert fra naturen sin side. Slik ER det bare. Jeg syns man kan gå med overdel jeg. 

Anonymkode: 1e60e...d84

Nå så jeg for meg et herlig reglement hvor bare de sexy må dekke seg til. Jo mer usexy man er, jo mer får man kle av seg på stranda. Det hadde vært herlig! 😄

Anonymkode: 7f09b...171

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne egentlig tenkt meg å gå toppløs, om jeg var ALENE... kanskje med mannen... Er deilig å slippe overdelen. 

Men av hensyn til andre tar jeg på overdelen. Menn har faktisk ikke pupper. 

 

Anonymkode: 185c4...a49

Eh....jo, de har! Alle mennesker har det!

Anonymkode: 7f09b...171

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå snakker jeg ikke om halvt overvektige menn som har litt for mye fett, som former seg litt for mye i retning av brystform. 

Jeg snakker om kvinner og bryster. Gjennom historien, tusenvis av år, har kvinnekroppen vært hyllet/analysert/gransket/studert/begjært/osv osv osv. Bryster spesielt, har vært i fokus. Dette kom ikke over natten. Det har alltid vært knyttet til erotikk, og naturligvis amming. Kvinnebryster er seksualisert i større grad, enn «mannebryst». Å si noe annet, er jo absurd. 

Og nei, jeg har absolutt ikke noe behov for å se andres bryster. Det som er så synd, er at de som, av ulike årsaker, ikke er komfortabel med det, blir skjelt ut og får beskjed om å ta seg sammen. Det er ikke lov å føle slik. Uten at jeg skjønner hvorfor. Har ikke lyst å se rumpa til mannen din heller, hvis det er lov. 

Anonymkode: 53de0...992

Det er ikke det at du er ukomfortabel som ev. gjør at du skjelles ut. Det er nok mer det at du ikkeinnser at det er ditt problem og ikke noen annens.. 

Anonymkode: f4eef...afa

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

https://www.nrk.no/ytring/skrik-og-skral-pa-badebrygga-1.14578929

Hva synes dere? Bør man forvente å kunne bade toppløs uten å bli seksuelt trakassert, eller bør man ta mer hensyn midt i byens multikulturelle strand? 

Jeg selv kunne aldri tenkt meg å bade toppløs. Har store pupper, langt blondt hår, og ville mest sannsynlig blitt veldig beglodd. Synes uansett man burde dekke til puppene, da det faktisk (dessverre) er en ytterst seksualisert kroppsdel. Pupper er naturlig, men det nytter ikke å tenke sånn, så lenge 50% av befolkningen er menn som ofte får ståtiss av fine pupper. Og noen gærninger  snikfilmer også kvinner som bader toppløs. 

Synes dama i artikkelen framstår som utrolig naiv og enkel. 

Anonymkode: 86dcb...549

Helt enig med deg. Man kan ha på seg bikini, puppene trenger man ikke dytte på folk som ikke vil se dem.

Anonymkode: 1af29...740

Skrevet

Man kan ikke sammenligne pupper i dag med pupper for 30 år siden. 

Kvinnebrystene er desverre mer seksualisert i dagens samfunn. De kan nesten sammenlignes med et kjønnsorgan. Vi fyller de med silikon, opererer brystvortene mindre. 

Så kan skjønne at pupper i dag ikke er det samme som før og at det dermed gir problemer på en strand uten topp på. 

Anonymkode: a1489...d15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...