Gå til innhold

Unnskyldning for å ikke drikke i bryllup (gravid).


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger tips. Det er "forventa" at jeg skal være med å drikke, og jeg pleier alltid å gjøre det i festlige lag med samme gjeng. Nå er jeg gravid, men forteller det ikke til folk enda. Så må ha en forklaring på hvorfor jeg ikke drikker😁 Holder ikke med å si at jeg er sjåfør, da blir jeg gjennomskua på flekken😁

Anonymkode: 692cd...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at du går på medisiner som ikke kan blandes med alkohol

Anonymkode: eb638...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ser om du drikker. Bare gå med glasset i hånda. Lat som du drikker litt av det, også finn et toalett å kast ut litt. Haha 😅🙈 gratulerer forresten ❤

Anonymkode: e131c...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Si at du går på medisiner som ikke kan blandes med alkohol

Anonymkode: eb638...778

Tenkte på det, men da må jeg jo juge på meg en noe alvorlig lidelse da😁

Anonymkode: 692cd...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å be servitørene diskret om å ordne alkoholfritt til deg? Det finnes til og med alkoholfri musserende :) 

Anonymkode: 5c626...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Si at du går på medisiner som ikke kan blandes med alkohol

Anonymkode: eb638...778

Det er det vel ingen som tror på lenger, er vel den mest oppbrukte unnskyldningen som er

Anonymkode: 13552...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare si at du er akkurat på bedringens vei etter en halsbetennelse, og bare ikke orker å drikke 🤷‍♀️ Evt få deg et hvitvinsglass med alkoholfritt, og si at du ikke orker mer en det? 

Tror gravide som prøver å skjule at de ikke skal drikke tror folk gidder å legge merke til mer en folk gjør. De fleste har mer en nok med sitt, spesielt i et bryllup. Jeg legger selv aldri merke til hvor mye eller hva andre drikker, i allefall. Og aldri fått kommentarer på det selv når jeg har vært gravid og ikke drukket. 

Anonymkode: b20eb...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare si at du er akkurat på bedringens vei etter en halsbetennelse, og bare ikke orker å drikke 🤷‍♀️ Evt få deg et hvitvinsglass med alkoholfritt, og si at du ikke orker mer en det? 

Tror gravide som prøver å skjule at de ikke skal drikke tror folk gidder å legge merke til mer en folk gjør. De fleste har mer en nok med sitt, spesielt i et bryllup. Jeg legger selv aldri merke til hvor mye eller hva andre drikker, i allefall. Og aldri fått kommentarer på det selv når jeg har vært gravid og ikke drukket. 

Anonymkode: b20eb...aac

Du har nok rett i det, jeg overtenker vel litt😁 

Anonymkode: 692cd...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du å drikke, men ikke gjør det skjønner alle at du er gravid. Din beste sjanse er å late som du drikker, uten å annonsere det.

Anonymkode: 40223...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du har nok rett i det, jeg overtenker vel litt😁 

Anonymkode: 692cd...c36

Ja det er fort gjort å havne veldig i sin egen boble når man er gravid 🙂 Og spesielt hvis det er førte gangen 😉

Anonymkode: b20eb...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst..... jeg kan nyte alkohol men ikke alltid jeg har lyst på. Var i feiring i går og takket nei til alkohol.

Anonymkode: 7e037...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare si at du er akkurat på bedringens vei etter en halsbetennelse, og bare ikke orker å drikke 🤷‍♀️ Evt få deg et hvitvinsglass med alkoholfritt, og si at du ikke orker mer en det? 

Tror gravide som prøver å skjule at de ikke skal drikke tror folk gidder å legge merke til mer en folk gjør. De fleste har mer en nok med sitt, spesielt i et bryllup. Jeg legger selv aldri merke til hvor mye eller hva andre drikker, i allefall. Og aldri fått kommentarer på det selv når jeg har vært gravid og ikke drukket. 

Anonymkode: b20eb...aac

Tja, jeg legger merke til det. når man forklarer og gjør et nummer av at man ikke drikker legger jeg merke til det. Jeg holder munn og annonserer det ikke. Men har oppdaget mange graviditeter i bryllup uten at det er blitt sagt. De med god folkeskikk holder munn, men skjønner likevel at det er baby i magen. 

Anonymkode: 40223...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er fort gjort å havne veldig i sin egen boble når man er gravid 🙂 Og spesielt hvis det er førte gangen 😉

Anonymkode: b20eb...aac

Absolutt ikke første gangen😁

Anonymkode: 692cd...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke lyst..... jeg kan nyte alkohol men ikke alltid jeg har lyst på. Var i feiring i går og takket nei til alkohol.

Anonymkode: 7e037...b99

Ja, det kan ikke jeg si da, er som sagt alltid med å drikker om jeg er med disse her i festlige lag😁

Anonymkode: 692cd...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allier deg med en venninne. La henne fikse alkoholfri vin til deg 

Eventuelt nipp til glasset uten å drikke.. ingen følger med på hva andre drikker 

Med mindre de ikke kan drikke pga medisiner eller sykdom. Da er det graviditet 

Anonymkode: b1b49...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du drikke medbrakt eller kjøpe i bar?

Hvis medbrakt tar du med en flaske vin med skrukork. Kjøp en flaske vin med alkohol og en uten. Så bytter du innholdet på flaskene. 

Hvis det ikke er medbrakt, kan du prøve å bestille i bar. Få alkoholfri øl på glass. Eller virgin cocktails.

Hvis noen gir deg en velkomstdrink, later du som om du drikker. Ta evt med drinken på toalettet, hell litt ut i vasken. 

Evt kan du velge å bare si det? Hvor langt er du på vei?

Det dummeste du gjør er å lage en eller forklaring. Det er veldig sannsynlig at folk skjønner det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare kjøre?

Eventuelt svelge et par sukkertøy i starten av middagen og si at det blir ikke noe alkohol på deg, det våger du ikke nå når den hodepinen endelig begynner å gi seg.

Anonymkode: d28bf...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allier deg med noen. Nipp til velkomstdrinken og bytt glass med vedkommende når deres er halvtomt. Ved middagen ber du om alkoholfritt om de har noen som ligner, om ikke bytter dere glass under talene, for da ser alle en annen vei. Takk nei til påfyll, men skål og nipp. På festen er det enkelt. Ha eventuelt med deg alkoholfri øl/ vin i en pose i garderoben og bytt innhold i glasset. Jeg og en svigerinne har gjort dette for hverandre med hell flere ganger, og ingen la merke til noe. Jeg som ikke liker kaffe drakk til og med to kopper i et selskap fordi hun ikke orket lukta en gang, og ingen reagerte. Folk er ikke så observante alltid, og om noen skulle oppdage det og spørre, så får du bare blunke, smile og si at du ikke vil stjele oppmerksomhet på brudeparets store dag, så de må holde det for seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke problemet. Tror kanskje du gjør deg selv litt mer interessant enn du faktisk er. Tro meg, INGEN bryr seg om hvorfor du ikke drikker. Og hvis du absolutt vil lage styr ut av ingenting så si til de som serverer at du ønsker å få alkoholfritt uten at andre ser det. De fikser det for deg. 

Anonymkode: 51b1f...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på fest når jeg var 8 uker på vei, kjøpte alkoholfri musserende å ingen merket noe 🙂, litt vanskeligere i bryllup da men du får det sikkert til på et vis 🙂😉

Anonymkode: aab2b...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at det skal være et drikkepresset? Jeg veksler litt på om jeg drikker eller ikke når vi er ute. Aldri måtte forklare meg eller fått spørsmål om hvorfor jeg bare tar en brus eller en kaffe

Anonymkode: b7568...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke hvis noen spør si at du prøver å bli gravid? Jeg har aldri drukket i prøveperiodene. Man er jo gravid i to uker før man kan teste og finne ut om man er gravid.

Anonymkode: d99f5...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke hvis noen spør si at du prøver å bli gravid? Jeg har aldri drukket i prøveperiodene. Man er jo gravid i to uker før man kan teste og finne ut om man er gravid.

min erfaring er at folk absolutt spør dersom man ikke drikker. Jeg jobber på en stor arbeidsplass med over 100 ansatte, alle med høy utdanning så de burde være rimelig oppegående, men på forrige julebord spurte absolutt alle som så glasset mitt med eplemost om hvorfor jeg ikke drakk vin. Heldigvis var jeg 3 mnd på vei så jeg valgte å si det. 

Anonymkode: d99f5...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå med glasset i hånden.. eller be om alkoholfritt. Ingen som tenker over det ;)

Anonymkode: bf07b...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forstår ikke at det skal være et drikkepresset? Jeg veksler litt på om jeg drikker eller ikke når vi er ute. Aldri måtte forklare meg eller fått spørsmål om hvorfor jeg bare tar en brus eller en kaffe

Anonymkode: b7568...61f

Men sånn er det ikke der hi vanker. Det er altså umulig for deg å skjønne?

Til hi: gjør som du har fått råd om, ta i mot glass, men bare lat som du drikker. Det kommer til å gå helt fint. 

Og gratulerer med baby i magen!

Anonymkode: b9264...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...