Gå til innhold

Utro!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sit her og lurer på kor vanleg dette eigentleg er? I min krets, ja eg bur på bygda, det er gjennomskinleg og lite. Eg har berre høyrt om nokre få tilfeller av utruskap, og ikkje blant mine venner og bekjende. Det kan sjølvsagt forekome likevel. Det reknar eg nesten med. Men likevel, nokon som har noko statistikk på dette? Nei, eg gidd ikkje Google sjøl... 

Anonymkode: 1d74f...870

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bryr meg ikke 

Anonymkode: 45950...aaf

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bryr meg ikke 

Anonymkode: 45950...aaf

Neivel. 

Skrevet

Statistikken sier vel at det er mer vanlig å være utro i løpet av livet enn å ikke være det.

Anonymkode: f8ed8...18a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Statistikken sier vel at det er mer vanlig å være utro i løpet av livet enn å ikke være det.

Ja, det er vel igrunn rimeleg det. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

DET er vel i grunnen hakket overdrevent selv om utroskap forekommer hyppigere enn man skulle ønske.

Så henger det jo uløselig sammen med hva du definerer som utroskap.  

Anonymkode: dd8f8...92c

Skrevet

Bor selv på ett lite sted å bare her vet jeg om to bekjente som er utro mot konen sin. Syns synd på konene ettersom begge to har unger med sin utroe drittsekk av en mann.

Anonymkode: 4d49c...29e

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor selv på ett lite sted å bare her vet jeg om to bekjente som er utro mot konen sin. Syns synd på konene ettersom begge to har unger med sin utroe drittsekk av en mann.

Hvorfor er det synd på konene? Så lenge mennene ikke gjør noen gravide og så lenge konene ikke får vite noe så ser jeg ikke hva problemet er?

Anonymkode: cc79e...4d2

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det synd på konene? Så lenge mennene ikke gjør noen gravide og så lenge konene ikke får vite noe så ser jeg ikke hva problemet er?

Med den holdningen der så er det ikke rart det blir krig i verden..

Skrevet

Det er vanligere enn man skulle tro. Jeg kjenner mange som er/har vært det. Jeg er det. Mannen min har vært det. Han jeg ligger med er det. Eksen min var det. Eksen Til mamma var det. Tilogmed bestemor var det! Venninna mi er, jeg så en far i klassen ute.. møter stadig gifte menn på byen som gjerne vil...ja lista er lang. Man bare snakker ikke så høyt om det. 

Anonymkode: 4144f...5b2

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanligere enn man skulle tro. Jeg kjenner mange som er/har vært det. Jeg er det. Mannen min har vært det. Han jeg ligger med er det. Eksen min var det. Eksen Til mamma var det. Tilogmed bestemor var det! Venninna mi er, jeg så en far i klassen ute.. møter stadig gifte menn på byen som gjerne vil...ja lista er lang. Man bare snakker ikke så høyt om det. 

I min familie - og min mann sin, er ingen det. Ingen er skilt, heller ikke i vår vennekrets. Kjenner kun perifere som er skilt eller utro. Jeg har aldri vært det, heller ikke min mann. Som du selv sier - er man det, får «alle» vite det. 

Anonymkode: 2b17f...968

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er det eg lurer på om det berre er slik at ingen snakkar om det... Men du veit jo om ein heil haug, så det blir jo tydelegvis snakka om likevel? Ord jo kan gjerne nå langt sjølv om ein berre seier det til ein og ein i slengen. Med kviskrestemme... 

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er vel gjerne at plutselig blir nokon gravide, får kjønnssjukdom etc. Og plutseleg får konene vite det likevel. Og så er det jo selvfølgeleg eit problem at mange syns dette er det (utenom at nokon dør) verste som kan skje. 

Skrevet

Det er veldig veldig vanlig! 

Anonymkode: 3ae5d...033

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er det eg lurer på om det berre er slik at ingen snakkar om det... Men du veit jo om ein heil haug, så det blir jo tydelegvis snakka om likevel? Ord jo kan gjerne nå langt sjølv om ein berre seier det til ein og ein i slengen. Med kviskrestemme... 

Jo men det blir ofte sånn om man feks er på fest, og kommer inn på temaet så åpner jo flere og flere opp. Har ei kollega som har et bedritent ekteskap, men det trodde jeg overhodet ikke før vi kom innpå det ved en anledning. Så de som ikke sier noe, da vet man jo ikke. Stillest vann har dypest grunn osv.  

De jeg vet om er jo mennesker som står meg nære. Som det er naturlig at snakker om slikt med meg av ulike årsaker. Jeg blir ikke forundra lenger. Selv i de beste familier... 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

I min familie - og min mann sin, er ingen det. Ingen er skilt, heller ikke i vår vennekrets. Kjenner kun perifere som er skilt eller utro. Jeg har aldri vært det, heller ikke min mann. Som du selv sier - er man det, får «alle» vite det. 

Du vet da virkelig ikke om din mann har vært utro eller ikke. 

Anonymkode: cecc0...b14

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med den holdningen der så er det ikke rart det blir krig i verden..

Det var ikke logisk...?? Det blir da MYE mer krig hvis verden er befolket av lettsjokkerte, bedrevitende moralister som legger seg opp i hverandres sexliv, enn hvis den er befolket av mennesker som ikke ser på en seksualakt som verdens ende.

Anonymkode: a3924...3db

Skrevet

Problemet er vel gjerne at plutselig blir nokon gravide, får kjønnssjukdom etc. Og plutseleg får konene vite det likevel. Og så er det jo selvfølgeleg eit problem at mange syns dette er det (utenom at nokon dør) verste som kan skje. 

Du snakker som om du tror «utroskap» er en enhetlig og ensidig skavank på linke med alkoholisme, som personen ikke klarer å styre selv og som han driver med i øst og vest uten noen form for kritisk sans eller hjernekapasitet. 

«Utro» kan betegne så mangt. Det kan for noen være å ikke ha stengt ned en datingprofil, enten den brukes eller ikke. I andre tilfeller kan det dreie seg om et livslangt forhold til den man elsker - bare at den ikke er ektefellen.

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker som om du tror «utroskap» er en enhetlig og ensidig skavank på linke med alkoholisme, som personen ikke klarer å styre selv og som han driver med i øst og vest uten noen form for kritisk sans eller hjernekapasitet. 

«Utro» kan betegne så mangt. Det kan for noen være å ikke ha stengt ned en datingprofil, enten den brukes eller ikke. I andre tilfeller kan det dreie seg om et livslangt forhold til den man elsker - bare at den ikke er ektefellen.

Nei, det gjer eg ikkje. No legg du ord i munnen på meg. Kvar les du at eg seier utro mennesker ikkje greier å styre seg og har seg i aust og vest? Vi har nettopp hatt lange diskusjonar her i om at ein faktisk kan bli gravide trass i prevensjon. Og at dette er kvinna sin rett til å bestemme om ho vil behalde eller ikkje. Så då kan du plutseleg sitje i ein situasjon der du anten har barne med ei anna kvinne enn fden du er gift med, eller at du har ein mann som oppfostra eit barn han ikkje er far til. Så same kor oppegåande og reflekterte den som er utro er kan det få uheldige konsekvensar. Viss du vil ha eit livslangt forhold med den du elskar så er det rimeleg å skilje seg frå ektemaken først. Eg seier berre at utroskap gjerne får konsekvensar, og at desse konsekvensane som regel er lite trivelege. Om nokon meinar at mannen eller kvinna er utro fordi dei har gløymt å stenge ein datingapp, så veit eg ikkje heilt om eg er einig i den definisjonen på utruskap.

Skrevet

Jeg har aldri vært utro, men har hatt et forhold til en gift mann etter jeg ble skilt. 

Anonymkode: f28e6...cab

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjer eg ikkje. No legg du ord i munnen på meg. Kvar les du at eg seier utro mennesker ikkje greier å styre seg og har seg i aust og vest?

Jeg legger deg ikke ord i munnen! Se hva du selv skriver, da! 

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er vel gjerne at plutselig blir nokon gravide, får kjønnssjukdom etc. Og plutseleg får konene vite det likevel.

«Plutselig får man en kjønnssykdom» tyder jo på at du ikke tror dette er noe annet enn vettlaus puling uten kritisk sans.

Viss du vil ha eit livslangt forhold med den du elskar så er det rimeleg å skilje seg frå ektemaken først. 

Det er sikkert det de fleste gjør. Men mange lar det være fordi de vet at konsekvensene av en skilsmisse ville være for store. De har kanskje ett eller flere barn med spesielle behov, som trenger stabilitet, eller partneren er kronisk syk, eller de har andre oppgaver og stort ansvar som vil gjøre en skilsmisse til en større sak enn det er for de fleste.

Idealer er fint å ha. Men ikke dytt egne idealer på andre, når du ikke kjenner det livet de lever.

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg legger deg ikke ord i munnen! Se hva du selv skriver, da! 

«Plutselig får man en kjønnssykdom» tyder jo på at du ikke tror dette er noe annet enn vettlaus puling uten kritisk sans.

Det er sikkert det de fleste gjør. Men mange lar det være fordi de vet at konsekvensene av en skilsmisse ville være for store. De har kanskje ett eller flere barn med spesielle behov, som trenger stabilitet, eller partneren er kronisk syk, eller de har andre oppgaver og stort ansvar som vil gjøre en skilsmisse til en større sak enn det er for de fleste.

Idealer er fint å ha. Men ikke dytt egne idealer på andre, når du ikke kjenner det livet de lever.

Beklagar viss du føler deg støtt. Sjølv om du er nøye med å ikkje pådra deg kjønnssjukdommar når du er utro, og så har det nok skjedd ein gong eller to i historia at ein ektemake er blitt smitta av kjønnssjukdommar av ein utro ektefelle. Men eg har aldri skreve at alle som er utro gjer slikt. 

Dersom du er i ein slik situasjon at du ikkje ser nokon annan utveg enn å vere utro så har du sikkert vurdert dette nøye. Eg set meg ikkje til doms over deg. Men du kan ikkje oversjå det faktum at det å  vere utro er av dei fleste sett på som ei negativ handling som ein helst bør unngå. Og at det kan bringe mykje sorg med seg. Korleis du kan vere så sikker på at ingen finn det ut nokon gong veit ikkje eg. Men for din og maken sin skuld håpar eg planen held. 

Skrevet

Beklagar viss du føler deg støtt. Sjølv om du er nøye med å ikkje pådra deg kjønnssjukdommar når du er utro, og så har det nok skjedd ein gong eller to i historia at ein ektemake er blitt smitta av kjønnssjukdommar av ein utro ektefelle. Men eg har aldri skreve at alle som er utro gjer slikt. 

Dersom du er i ein slik situasjon at du ikkje ser nokon annan utveg enn å vere utro så har du sikkert vurdert dette nøye. Eg set meg ikkje til doms over deg. Men du kan ikkje oversjå det faktum at det å  vere utro er av dei fleste sett på som ei negativ handling som ein helst bør unngå. Og at det kan bringe mykje sorg med seg. Korleis du kan vere så sikker på at ingen finn det ut nokon gong veit ikkje eg. Men for din og maken sin skuld håpar eg planen held. 

Jeg føler meg ikke støtt, og jeg har ingen make, min mann er død, så jeg ligger med hvem jeg vil, når jeg vil. Mine innlegg her handler ikke om at jeg trenger å forsvare egne handlinger, for jeg er ikke utro mot noen. Jeg nyanserer din forstokkede oppfatning av at "utro" nærmest er en livsvarig skavank som du mener noen mennesker har.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler meg ikke støtt, og jeg har ingen make, min mann er død, så jeg ligger med hvem jeg vil, når jeg vil. Mine innlegg her handler ikke om at jeg trenger å forsvare egne handlinger, for jeg er ikke utro mot noen. Jeg nyanserer din forstokkede oppfatning av at "utro" nærmest er en livsvarig skavank som du mener noen mennesker har.

Eg treng vel ikkje meine det berre fordi eg lurer på kor vanleg det er? Og at eg ser det har negative konsekvensar? Det er ein av dei meir menneskelege eigenskapane vi har. Forklar meg kvar du ser at eg skriv at "" utro" er en livsvarig skavank som mennesker har"?

Grunne til at eg lurer er fordi eg har vore på nippet til å vere utru sjølv. Og sjølv om eg skriv at det å vere utro har negative konsekvensar så skriv eg aldeles ikkje at folk som er utru er mindreverdige eller har ein skavank av noko slag. Det les du inn sjølv. 

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er du naiv. Hvordan vet du at ingen av dine venner eller i din familie er utro ? Det er ikke noe man går rundt og snakker om. Er medlem av en datingside med 15000,- medlemmer og minst 50%  er gifte menn og kvinner. Utro hele gjengen, og det er dn av alle sidene/apper. Ingen er utro i min vennekrets heller, siden det ikke er offisielt. haha så naiv er jeg ikke.

Anonymkode: 1b91b...768

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...