Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #26 Skrevet 9. juni 2019 Det økonomiske er jo også en del av dette, med en slik ordning vil begge foreldrene være hovedforsørger for noen barn og begge vil få særfradrag på skatten, en ekstra barnetrygd osv.... Anonymkode: d42b7...0b7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #27 Skrevet 9. juni 2019 11 timer siden, frustrertfrue33 skrev: For meg virker det som så du skriver her at det blir lettere for deg å ha 8 åringen hos faren for du ikke vil rekke over de 3?? Seriøst?? Bare for at hun er pappa jente så trenger hun søsken og mor samholdet og! Hadde aldri splittet mine jenter om jeg hadde hatt 3, 4 eller 5. Ei jente på 8 år ville følt seg litt utenfor etterhvert og Jeg tolker det som de er sammen 40 hos mor og 40 hos far og har siste 20 adskilt hvor hun er alene hos pappa og de to andre hos mamma. Ser ikke problemet med det egentlig, hvis jeg har forstått det riktig da. Anonymkode: 2b98c...ffa
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #28 Skrevet 9. juni 2019 Å skille barn fra hverandre er ikke bra i det hele tatt! Har man fått 3 barn så har man det! At dere skal skilles skal ikke gå ut over barnet! At en 8 åring skal bli hørt så mye nå viser jo bare at du tar ikke foreldre rollen din seriøst nok! 60/40 utgjør ikke bare 1 dag ekstra i uken. Det utgjør en hel uke! En 8 åring skal ikke bestemme slikt da de er ikke modne nok til å fårstå konsekvensene ifra det! Jeg fårstår ikke helt hva du vil med dette innlegget når du ikke tåler noe kritikk mot din mening. Virker som du har bestemt degi utfallet ditt allerede Anonymkode: 46a44...9bb
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #29 Skrevet 9. juni 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Å skille barn fra hverandre er ikke bra i det hele tatt! Har man fått 3 barn så har man det! At dere skal skilles skal ikke gå ut over barnet! At en 8 åring skal bli hørt så mye nå viser jo bare at du tar ikke foreldre rollen din seriøst nok! 60/40 utgjør ikke bare 1 dag ekstra i uken. Det utgjør en hel uke! En 8 åring skal ikke bestemme slikt da de er ikke modne nok til å fårstå konsekvensene ifra det! Jeg fårstår ikke helt hva du vil med dette innlegget når du ikke tåler noe kritikk mot din mening. Virker som du har bestemt degi utfallet ditt allerede Anonymkode: 46a44...9bb Hvordan regner du da? Barna er sammen 80% av tiden og fra hverandre 20% av tiden. Da vi var gift hendte det stadig at en av oss fant på noe med bare et av barna osv. Trodde det var ganske normalt? Kan være godt med litt alenetid for barn innimellom, tenker jeg. Anonymkode: 375ee...335
Mostly Harmless Skrevet 9. juni 2019 #30 Skrevet 9. juni 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun er jo ikke alene 60% av tiden. Det blir ca en dag i uka. Jeg hadde gjerne hatt alle tre på fulltid, jeg. Her er det far som som ikke takler så godt alle tre på en gang. Anonymkode: 375ee...335 Men det er jo forutsatt at de er "mest mulig sammen", som var det som ble problematisert. Alternativt ville de være hos dere på skift, og bare få en dag sammen her og der.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #31 Skrevet 9. juni 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan regner du da? Barna er sammen 80% av tiden og fra hverandre 20% av tiden. Da vi var gift hendte det stadig at en av oss fant på noe med bare et av barna osv. Trodde det var ganske normalt? Kan være godt med litt alenetid for barn innimellom, tenker jeg. Anonymkode: 375ee...335 Ikke meg du svarer her, men 20 % utgjør 6 dager i måneden, ergo regnet den andre omtrent riktig når hun sa en uke. Jeg er enig i at en 8-åring ikke har forutsetning for å forstå de langsiktige konsekvensene av et slikt valg er. Det har knapt dere heller, for uansett hvor mye dere teoretiserer det så vet dere lite om hvordan akkurat deres unger vil takle det på sikt. En eller annen foreslo å gjøre det som du sier og så evaluere etter et halvt år. Da kommer det et stort problem inn, nemlig at barn er ekstremt lojale, så selv om det ev. da skulle være vanskelig for 8-åringen, så er det ikke sikkert at hun gir uttrykk for det til dere. Bedre at dere velger 50/50 og så kan heller 8-åringen være en dag ekstra hos far innimellom om hun ønsker det. Anonymkode: a34f7...68a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #32 Skrevet 9. juni 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tolker det som de er sammen 40 hos mor og 40 hos far og har siste 20 adskilt hvor hun er alene hos pappa og de to andre hos mamma. Ser ikke problemet med det egentlig, hvis jeg har forstått det riktig da. Anonymkode: 2b98c...ffa Om det er sånn hun mener er det nok uproblematisk, en stund hvert fall. Men hun lurer på hvorfor folk mener barba må vøre mest mulig sammen, og da virker det jo ikke til barnas beste. Anonymkode: a1223...9d7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #33 Skrevet 9. juni 2019 Jeg skrev at dersom dere sørger for at de er mest mulig sammen, så vil det nok ikke være problematisk med ulik samværsprosent. Det var det flere som skrev også. Det jeg, og muligens de andre, reagerte på etterpå, det var at du lurte på HVORFOR de måtte være mest mulig sammen. Da mistet du meg. Dersom det dere hr tenkt er at eldste er en dag i uka lengre hos far enn hos deg, så holder dere dem jo nettopp "mest mulig sammen" slik som de aller fleste mener dere skal. Men når du lurte på HVORFOR dere må holde dem mest mulig sammen, og i tillegg sier at det er lettere med to enn med tre, så kunne de virke som at det var tenkt en annen måte å låse det på som mye mulig absolutt ikke ville vært til det beste for 8 åringen. Men om det er snakk om denne ene dagen er det vel ikke noe du trenger å spørre om her inne HI? Anonymkode: 2bbf9...368
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #34 Skrevet 10. juni 2019 On 6/8/2019 at 6:55 PM, Anonym bruker said: Har tre barn hvor av det ene er veldig pappajente. Hun ønsker å bo mest hos pappa. Jeg tenker at det kan være ok, men er det dumt å skille søsken? Hun er 8 år. Anonymkode: 375ee...335 vi gjorde dette og synes det var helt greit, når hun er 8 bør hun si hva hun ønsker. mine var 7,9 og 12 når vi skilte oss, de 2 yngste ville bo med pappan og det ordet vi, er hos meg anhver helg og en gang i uka, 12 åring er det samme som de små er hos meg hos far Anonymkode: 9b9ec...8bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå