Gå til innhold

Betseforeldre som ikke bryr seg

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var modig av deg å ta det opp sånn. Hva sa de til det?

Anonymkode: fe0ba...539

De kom i forsvaret med en gang, var uening med meg og mente det ikke var så ille. Da jeg ramset opp de større anledninger der de kunne stilt opp og ikke gjorde det ble det stille. Å ikke være der for ungene en vanlig helg går i glemmeboken, men når de på kort varsel reiser vekk 17.mai mens vi har dugnad på skolen og virkelig kunne trengt hjelp, da ble det stille for det kunne de huske selv. Dårlig samvittighet plutselig.

Jeg måtte holde i meg for å unngå krangling og sa de burde tenke litt over det jeg sa. Muligens de gjorde det, men det ble ingen forandring og jeg tar det ikke opp en gang til. De får seile sin egen sjø.

Anonymkode: 201f7...abf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig så skjønner jeg det litt, fordi de er ferdige med den tiden. De har oppdratt barn og er ferdige med bleier, stå opp tidlig, jeg vil ditt jeg vil datt, vil ikke, har ikke lyst, grining osv. Nå vil de jo nyte den tiden de har igjen av livet å bare kose. Men selvfølgelig, barnevakt en gang i blant burde de jo klare. Eller å komme på besøk, da kan de jo dra når de vil.

Kanskje dere kan begynne å invitere på middag så føler de kanskje at de også burde invitere dere?

Anonymkode: 38bb2...968

Skrevet

At dette går utover samlivet med mannen skjønner jeg ikke. Problemet er jo åpenbart at ingen av dere evner å skaffe barnevakt. En barnevakt må ikke være familien. 

Jeg blir provosert av folk som deg som legger dette over på andre. Dette er DERES problem. Hvorfor få så mange barn at dere ikke har overskudd til samliv? Det er ikke besteforeldrene som har valgt å få barnebarn, det er dere som har valgt å få barn. Ta deg sammen og skaff barnevakt. 

Jeg er så lei folk som er skuffet over besteforeldre. Jeg valgte selv å få barn sent fordi det passet meg. Min søster som fikk barn tidlig var sååå skuffet over meg som tante fordi jeg ikke stilte opp. Jeg er glad i mine tantebarn men jeg må da få leve mitt liv slik jeg ønsker. Jeg tok to bachelor studier samtidig da jeg var 30 fordi jeg ville ha all utdannelse på plass før barn. At jeg prioriterte studier før pass av nieser synes jeg er helt innafor. I følge min søster var jeg ikke glad i ungene. Jeg valgte å vente med barn, min søster valgte barn parallelt med studier. Hennes valg, hennes problem. 

Anonymkode: 243dd...eaf

Skrevet

Samme her. Pappa har valgt flaska foran oss barna, så barnebarna ser han aldri. Mamma jobber fremdeles, og fordi hun også tar seg av pappa, går mye av tiden hennes til det. Samt vedlikehold av hus og hytte. Syns synd på mamma, jeg, hun ønsker nok mer tid med barn og barnebarn. 

Vi klarer oss fint selv. Syns bare det er synd at jentene mine ikke får oppleve de koselige overnattingene, vaffelstekingen og utfluktene jeg fikk med mormor og morfar da jeg var barn. 

Anonymkode: 49980...7bf

Skrevet

Pappaen min er opptatt med sine ting. Sjelden han har sitt barnebarn på overnatting eller lignende. Det kan ta opptil flere måneder mellom vi ses. 

Jeg har senket mine forventninger til han. 

Anonymkode: 8d094...e03

Skrevet
10 timer siden, prekæs skrev:

Det du sier er jo at dine foreldre fikk massevis av avlastning på daglig basis og at du ble plassert hos besteforeldre for at dine fordi foreldre trengte mye hjelp. Friske, unge mennesker trenger ikke avlastning i den form du nevner. De klarer hverdagen stort sett bra og er avhengig av pass av barn noen få dager innimellom. Det at besteforeldre ble primære omsorgspersoner for deg, er ikke normalen. Det virker som om moren din bare fortsetter å være som hun alltid har vært, dessverre. Det at dine besteforeldre var slitere, er vel muligens pga at ungen deres forventet foreldreansvar av besteforeldrene i stor grad.

Jeg sier ikke at mine besteforeldre var slitere, refererte til hun over som mente at våre foreldre hadde mye slit. Det var hardere kår på 50 tallet enn på 80 tallet. Ja min mor er som hun alltid har vært. Narcissist til fingerspissene. Hun overlot ikke foreldreansvaret til besteforeldre, men nøt godt av hjelp daglig før hun kom hjem fra jobb. Det fantes ikke skolefritidsordning da vi var små. Historien er mer komplisert enn jeg skrev, da det også var et dødsfall som gjorde at folk stilte opp, men det unnskylder ikke hvor lite hun stiller opp nå.

Men hun er også sånn som flere andre, som tror hun klarte alt selv. 

Sånn er det. Hun får kose seg alene. 

Anonymkode: f59f8...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...