Gå til innhold

Nav truer med å melde meg til barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette? Hatt med nav å gjøre i 10 år og etter at jeg byttet kommune for 8 mnd siden har alt gått i mot meg. De har stanset pengene mine og nå har de bedt fastlege om å kartlegge hjemmesituasjon. Fastlegen skrev inn til nav at dette var irrelevant for saken og at hun aldri har hatt bekymring,men nav godtar ikke dette...de er helt forferdelige her i denne kommunen og har begynt med dette etter at jeg har satt advokat på saken. Vurderer faktisk å flytte,men vil ikke gjøre det mot barna. 

Trenger råd og tips. 

Anonymkode: 0af42...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags støtte har du fra dem da?

Anonymkode: c2f4b...461

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva slags støtte har du fra dem da?

Det var jo respektfullt av deg å spørre om.

HI, det er irrelevant hva du får for støtte eller hjelp fra NAV. Enten får de stå for at "de barna har det så ille at jeg må kontakte barnevernet", eller så får de la være. Når de oppfører seg slik som du forteller så driver de utpressing og oppfører seg på en måte som ikke sømmer seg.

Har du klaget til sjefen? Problemet er bare at sjefer ofte tar sine medarbeidere i forsvar, samme hva.

Anonymkode: 34ee1...3d7

Skrevet

10 år på NAV?? 

Anonymkode: ddade...b85

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI, det er irrelevant hva du får for støtte eller hjelp fra NAV. Enten får de stå for at "de barna har det så ille at jeg må kontakte barnevernet", eller så får de la være. Når de oppfører seg slik som du forteller så driver de utpressing og oppfører seg på en måte som ikke sømmer seg.

Har du klaget til sjefen? Problemet er bare at sjefer ofte tar sine medarbeidere i forsvar, samme hva.

Det var da ikke noe respektløst i det? 

Og hvorfor er det utpressing? Det kan være mye i historien her som vi ikke kjenner til. 

Anonymkode: b20de...03d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

10 år på NAV?? 

Det er en rekke forskjellige grunner som er gode forklaringer på det. Ta en som er ufør, hvor mange år tror du det går før vedkommende ikke er ufør lenger? Er det ofte at folk møter Jesus og så blir friske? Ufør trenger ikke bety 100%. Det finnes grader. Uansett er det som regel livsvarig.

Dette var bare en god grunn. Der er en rekke andre gode grunner, hvor av en eller flere kan forklare hvorfor HI har vært nødt til å ha kontakt med NAV i 10 år.

Uansett så er det ikke det som er viktig for hvorvidt det er riktig av NAV å oppføre seg på denne måten.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

10 år på NAV?? 

Hvem utbetaler barnetrygd? Tror vi er mange her som har fått pengene fra nav i 10 år eller mer.

Det er veldig mange forskjellige grunner til å ha kontakt med nav - har man et barn som trenger ekstra pleie f eks, så er man mye innom nav. 

Anonymkode: 2d991...839

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var da ikke noe respektløst i det? 

Og hvorfor er det utpressing? Det kan være mye i historien her som vi ikke kjenner til. 

Anonymkode: b20de...03d

Fordi hvis du ser at et barn utsettes for misshandel så melder du jo ifra til barnevernet, ikke sant?

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var vel ikke noe respektløst over det?

Jeg spurte fordi det er greit å vite om det er aap til henne, hjelpestønad til barnet eller hva det er snakk om. Når nav stopper pengene og vil kartlegge hjemmesituasjonen er det jo nødt til å være ting som har utløst denne reaksjonen fra nav.

Skrevet

Nav her er helt forferdelige og stoppet AAP med engang jeg flyttet hit. De har en epikrise hvor det står at jeg har slitt litt psykisk pga vold i min barndom, men dette har jeg papirer på som er bearbeid. Fastlege skrev at hun mente dette var irrelevant og at det aldri har vært noe bekymring, hun sa også at hun hadde vist brevet fra nav til flere andre leger på kontoret som sa at dette hadde de aldri opplevd. Rimelig spesielt å true med dette fordi jeg har søkt gjenopptatt AAP gjennom advokat. 

Skrevet

Lurer på hvordan fastlegen skal ha en godkjent kartlegging som nav godtar bare ved en legetime. Kan jeg spørre lærerne på skolen om et skriv om hvordan de oppfatter meg og mitt barn jeg kan legge ved til nav? Jeg har bare positive tilbakemeldinger fra alle. 

Skrevet

Helt ute jeg, tydeligvis, men hvordan/hvorfor har nav innsyn i barnas hjemmesituasjon? Og man melder jo da en bekymring, ikke truer med p stoppe utbetalinger. «Vi stopper pengene til du er grei med ungene», liksom?

Anonymkode: 3cc05...389

Skrevet

Men hvorfor er det så fælt at noen vil kartlegge hjemmesituasjonen? Er alt på stell så er alt på stell liksom...

Tipper du er en smule selektiv hva informasjon angår i denne saken.

Anonymkode: bc10b...214

Skrevet

Hvis du sliter LITT psykisk er det merkelig at du er på AAP. Og har du ingenting å frykte så la de bare melde deg. 

Anonymkode: c3a9c...e0d

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nav her er helt forferdelige og stoppet AAP med engang jeg flyttet hit. De har en epikrise hvor det står at jeg har slitt litt psykisk pga vold i min barndom, men dette har jeg papirer på som er bearbeid. Fastlege skrev at hun mente dette var irrelevant og at det aldri har vært noe bekymring, hun sa også at hun hadde vist brevet fra nav til flere andre leger på kontoret som sa at dette hadde de aldri opplevd. Rimelig spesielt å true med dette fordi jeg har søkt gjenopptatt AAP gjennom advokat. 

De burde ikke true med bv, men slik du beskriver her, kvalifiserer du ikke til aap. Det er nok helt andre grunner enn søknad om gjenopptak via advokat som er bakgrunn. 

Anonymkode: 69524...812

Skrevet

Du er ei sånn ei, ja.

Anonymkode: 1d298...87b

Skrevet

Jeg sliter med kronisk migrene i tillegg, derfor får jeg AAP. Men orker ikke forsvare meg for noen av dere her inne...dette var bare for å få råd. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt ute jeg, tydeligvis, men hvordan/hvorfor har nav innsyn i barnas hjemmesituasjon? Og man melder jo da en bekymring, ikke truer med p stoppe utbetalinger. «Vi stopper pengene til du er grei med ungene», liksom?

Anonymkode: 3cc05...389

De har ikke innsyn i barnas hjemmesituasjon,men de ønsker det uten grunn for å være enda mer vanskelig...

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har opplevd dette? Hatt med nav å gjøre i 10 år og etter at jeg byttet kommune for 8 mnd siden har alt gått i mot meg. De har stanset pengene mine og nå har de bedt fastlege om å kartlegge hjemmesituasjon. Fastlegen skrev inn til nav at dette var irrelevant for saken og at hun aldri har hatt bekymring,men nav godtar ikke dette...de er helt forferdelige her i denne kommunen og har begynt med dette etter at jeg har satt advokat på saken. Vurderer faktisk å flytte,men vil ikke gjøre det mot barna. 

Trenger råd og tips. 

Hvordor har de stanset pengene dine da, og hva sier de om hvorfor de melder?

Anonymkode: 3faf8...811

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har ikke innsyn i barnas hjemmesituasjon,men de ønsker det uten grunn for å være enda mer vanskelig...

Men noe må jo ha gjort at de ønsker det vel, tenker de at barna dine lider under sykdommen din kanskje? Har du vært på AAP i de 10 årene? For hvis du har det, så er det jo ikke rart at de har stoppet den med de nye reglene som er kommet

Anonymkode: 8fc50...ac0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det grunnlaget deres for å ville melde? Det er i tilfelle vanvittig.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De burde ikke true med bv, men slik du beskriver her, kvalifiserer du ikke til aap. Det er nok helt andre grunner enn søknad om gjenopptak via advokat som er bakgrunn. 

Anonymkode: 69524...812

Hun skriver ikke det. Hun skriver at journal viser tidligere psykisk sykdom pga vold.

Skrevet

Hmmm høres svært spesielt ut. Har du vært frustrert på telefon med nav og kommet med uttalelser som ; « Dersom jeg ikke får stønaden min, så må jeg slenge ungene ut på gata» eller andre type «trusler» som du kanskje ikke egentlig mener i rein frustrasjon ? Som går på din egen eller barnas helse?

Nav ansatte skal gå til nærmeste leder dersom de får slike «trusler» over telefon eller brev/skjemaer.. også blir det så en vurdering om «truslene» er reelle nok til å kontakte barnevern eller politi. Dersom det er barn i bildet så vil terskelen være lav for å sende bekymring.

De Jan jo og se sykdomshistorien din, så det i forbindelse med evt uttaleser sagt/skrevet i frustrasjon?? Bare lurer...

For dersom de har stoppet stønaden din, skal du ha fått et vedtak hvor grunnen står. Hva står det i vedtaket....?

Anonymkode: dc6c8...648

Skrevet

Om du har gått på midlertidige stønader i 10 år har de ikke noe annet valg enn å stoppe dem med de nye reglene som har kommet. Man kan ikke lenger få støtte så lenge, da skal man være avklart og enten tilbake i jobb eller søke ufør. Mange som er i samme situasjon som deg om dagen og de må søke sosialstøtte...

Men hvorfor de vil melde til barnevernet skjønner jeg ikke, hva har barna med dette å gjøre egentlig?

Jeg hadde bare latt de melde, om du ikke har noe å skjule der får heller barnevernet komme og ta en titt da.

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det grunnlaget deres for å ville melde? Det er i tilfelle vanvittig.

Ja det er helt vanvittig...De er helt drøye i denne nye kommunen. Vært på et annet NAV-kontor før uten noe problem så de gjør faktisk dette for å være jævelige. Jeg har utdannelse som pedagog og barna mine har det veldig bra. Skolen skriver til og med at de har veldig god oppfølging av hjemmet. De tok fra meg AAP måneden etter jeg flyttet hit, har gått på det i 5 år. De krever utredning etter utredning enda leger/psykolog har sagt det ikke er nødvendig. Jeg har svart på hvitt at jeg ikke trenger psykologhjelp av DPS,men de brur seg ikke. De er vare vanskelige og det samme sier advokaten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...