Gå til innhold

Bestiller dere seter på fly som reiser med små barn ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bestiller alltid seter, men så reiser jeg med sønnen min som er autist. Selv om han nå er 13 år, så hadde det vært full krise for han, og ikke sitte sammen med meg. 

Anonymkode: 4e9f1...29b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Himmel og hav skrev:

Jeg synes det er genialt å kunne bestille sete. Om jeg reiser med venner, så bestiller vi jo billetter hver for oss, men kan allikevel finne plasser ved siden av hverandre. Jeg liker dessuten best å sitte mot midtgangen, og da kan jeg sikre meg et sete der.

Egentlig er det irriterende det at man må betale for å bestille sete. Du får jo ikke lov til å ha ståplass på flyet, så man betaler jo egentlig for noe man må ha.  Men når det først er sånn, så synes jeg at det er greitt å kunne bestille det setet jeg har lyst på, så jeg biter i det sure eplet og betaler de gangene det er viktig for meg å ha akkurat de setene -dvs på lange turer og der jeg vet at det er kort tid ved flybytte.

Anonymkode: bee3f...090

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig er det irriterende det at man må betale for å bestille sete. Du får jo ikke lov til å ha ståplass på flyet, så man betaler jo egentlig for noe man må ha.  Men når det først er sånn, så synes jeg at det er greitt å kunne bestille det setet jeg har lyst på, så jeg biter i det sure eplet og betaler de gangene det er viktig for meg å ha akkurat de setene -dvs på lange turer og der jeg vet at det er kort tid ved flybytte.

Anonymkode: bee3f...090

Du betaler ikke ekstra for å gå lov å sitte, men for å få lov å velge hvor du skal sitte...

Anonymkode: 51b2c...500

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler det er forskjell på rute -og charterfly. Ving plasserer barn under 12 år sammen med voksen i reisefølget. Mulig man kan bli delt opp, men barna får sitte med en av de voksne i alle fall. Vi har alltid blitt plassert helt nært hverandre i alle fall, aldri bestilt på charter, men gjør det på rutefly. https://www.ving.no/setereservasjon

Anonymkode: 11e89...73f

Vel, det du sier der stemmer ikke helt. Vi reiste med ving, og min 5 år gamle jente ble plassert helt for seg selv 7 rader foran resten av reisefølget... 

Anonymkode: f6f3d...880

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bestiller alltid seter, men så reiser jeg med sønnen min som er autist. Selv om han nå er 13 år, så hadde det vært full krise for han, og ikke sitte sammen med meg. 

Anonymkode: 4e9f1...29b

Vi gjør det også fordi en av barna er autist, men det holdt allikevel ikke for flyselskapet den ene gangen. Takk og lov for en hyggelig dame som byttet med oss.

Anonymkode: 75517...f9c

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pleier aldri å bestille sete, men hvis jeg skulle fly midt i fellesferien ville jeg kanskje vurdert det. Men vi har reist da også uten setereservasjon og det har alltid gått bra. Vi passer alltid på å sjekke inn på nett med en gang de åpner for det 24 timer før reisen. Da finner vi alltid seter ved siden av hverandre, vi kan velge seter selv og slipper å betale for det.

Anonymkode: f823f...282

Dette gjør vi også. Det har fungert fint hittil.

Anonymkode: f5933...7bb

Skrevet

Sist vi reiste var med SAS, og det ville kosta over 2000 kr ekstra å reservere sete på alle fire flygingane (flybytte i kph, og ny avgift for nytt fly). Passar heller på å sjekke inn på appen så snart dei åpner for det, og det har gått bra hittil.(sjelden vi flyg)

Skrevet
On 6/5/2019 at 10:59 PM, Anonym bruker said:

Tenkte plutselig på at vi skal til Mallorca midt i fellesferien og ønsker selvfølgelig å få sitte sammen. Om vi betaler for seter tur/retur, er det slik at man er garantert disse ? 

Ser at det koster fra 80-100-185-250kr. 

Eller kan man bli «pushet» ut av disse selv om man har betalt for feks første rad ? 

Anonymkode: 05f70...e65

Ja, både 18mnd, 2,5 åringen og 3,5 åringen har egen sete, 2 sitter med far og en med meg, blir slitsomt og holde de hele veien, og det vil de heller ikke

Anonymkode: 777d9...846

Skrevet
På 5.6.2019 den 23.05, Anonym bruker skrev:

Har aldri betalt ekstra for å velge sete. Tar det som er ledig. Har alltid fått sitte sammen minst 2 pluss 2. Som regel 3 pluss 1 rett over midtgangen. 

Betaler eg for flybillett regner eg med at flyselskapet tar imot oss. Må alle sitte spredt i heile flyet får dei heller tåle unger på sjølvstyr. Aldri opplevd det, men skulle alltids klart det. Er selskapet så fucked at dei skiller foreldre og barn, så javel, da får dei bare finne seg i at det blir utrivelig.

Anonymkode: e14ce...151

Hvis alle andre har betalt for å sitte sammen, så må jo flyselskapet sette dere der det er ledig.. Regner uansett med at det er mer utrivelig for barna dine, enn for de andre, så du høres jo bare umoden ut!

Anonymkode: 28daa...538

Skrevet

Har aldri bestilt seter, men alltid fått plass sammen med både barn og voksne i reisefølget når det er bestilt sammen. Både charter og rutefly.

Anonymkode: 7680a...75b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis alle andre har betalt for å sitte sammen, så må jo flyselskapet sette dere der det er ledig.. Regner uansett med at det er mer utrivelig for barna dine, enn for de andre, så du høres jo bare umoden ut!

Anonymkode: 28daa...538

Høres jo ut som at en ikkje er garantert å få sitte sammen uansett om en har betalt for setereservasjon, så korfor gidde? Har reist mykje, aldri betalt ekstra for setereservasjon og ALLTID fått sittet sammen, så vi fortsetter med å ikkje betale for noke som vi uansett får. Går helt greit for meg å sitte langt bak i flyet.

Anonymkode: e14ce...151

Skrevet
På 6.6.2019 den 8.53, Anonym bruker skrev:

Ja, selvfølgelig.

Når man reiser med barn mener jeg det er en selvfølge. Har aldri opplevd å måtte flytte med.

Det hender det kommer noen på flyet med barn, uten å ha bestilt, og krever å få sitte ved siden av dem. Da blir gjerne noen flyttet for å gjøre plass til de som ikke har betalt for reservasjon men likevel krever å få sitte sammen. Men de flytter ikke på folk som også reiser med barn, de flytter gjerne på voksne menneker uten barn.

Anonymkode: e5b17...e5d

Jeg reiser mye i jobb, alene, og har spesielle ønsker om seteplassering som jeg betaler for. Jeg er ikke interessert i å flytte fordi en sløv forelder vil spare noen hundrelapper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...