Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Tenkte plutselig på at vi skal til Mallorca midt i fellesferien og ønsker selvfølgelig å få sitte sammen. Om vi betaler for seter tur/retur, er det slik at man er garantert disse ? Ser at det koster fra 80-100-185-250kr. Eller kan man bli «pushet» ut av disse selv om man har betalt for feks første rad ? Anonymkode: 05f70...e65
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Har aldri betalt ekstra for å velge sete. Tar det som er ledig. Har alltid fått sitte sammen minst 2 pluss 2. Som regel 3 pluss 1 rett over midtgangen. Betaler eg for flybillett regner eg med at flyselskapet tar imot oss. Må alle sitte spredt i heile flyet får dei heller tåle unger på sjølvstyr. Aldri opplevd det, men skulle alltids klart det. Er selskapet så fucked at dei skiller foreldre og barn, så javel, da får dei bare finne seg i at det blir utrivelig. Anonymkode: e14ce...151
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Ja, det gjør jeg. Lar det ikke gå ut over andre passasjerer at vi har barn vi må sitte sammen med. Anonymkode: 51b2c...500
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 Da ungene var små bestilte vi seter, men nå som de er store og det ikke spiller noen rolle om vi får sitte sammen, gidder vi ikke. Unntaket er når vi skal reise langt og vil sitte sammen. For meg er det en selvfølge å bestille seter når man reiser med små barn. Anonymkode: bee3f...090
lisa2 Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 Reiser som regel med SAS pluss og da er setereservasjon inkludert. Det er en risiko å droppe setereservasjon i og med at de andre passasjerene bestiller sete og de som ikke har gjort det, må ta det som er igjen. Men det ordner seg som regel
Himmel og hav Skrevet 5. juni 2019 #6 Skrevet 5. juni 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har aldri betalt ekstra for å velge sete. Tar det som er ledig. Har alltid fått sitte sammen minst 2 pluss 2. Som regel 3 pluss 1 rett over midtgangen. Betaler eg for flybillett regner eg med at flyselskapet tar imot oss. Må alle sitte spredt i heile flyet får dei heller tåle unger på sjølvstyr. Aldri opplevd det, men skulle alltids klart det. Er selskapet så fucked at dei skiller foreldre og barn, så javel, da får dei bare finne seg i at det blir utrivelig. Anonymkode: e14ce...151 Nei, tenk for all del ikke på ungene dine som må sitte med vilt fremmede... Om alle andre har bestilt billetter for å sitte sammen, hvem tenker du skal måtte flytte på seg så du får sitte med dine?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #7 Skrevet 5. juni 2019 Ja, bestiller alltid så vi får sitte sammen. Synes det er sløvt av de som reiser med barn og ikke gjør det. Opplevd flere ganger kaos i midtgangen når de prøver å bytte her og der for å sitte sammen. Anonymkode: 9a207...978
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #8 Skrevet 5. juni 2019 Da har vi bestilt 😇😇 Kan vi risikere og måtte flytte oss?? Anonymkode: 05f70...e65
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #10 Skrevet 5. juni 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har aldri betalt ekstra for å velge sete. Tar det som er ledig. Har alltid fått sitte sammen minst 2 pluss 2. Som regel 3 pluss 1 rett over midtgangen. Betaler eg for flybillett regner eg med at flyselskapet tar imot oss. Må alle sitte spredt i heile flyet får dei heller tåle unger på sjølvstyr. Aldri opplevd det, men skulle alltids klart det. Er selskapet så fucked at dei skiller foreldre og barn, så javel, da får dei bare finne seg i at det blir utrivelig. Anonymkode: e14ce...151 Oioioi, snakk om å kun se seg og sitt 🤣 Anonymkode: 61ab2...a3d
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #11 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har aldri betalt ekstra for å velge sete. Tar det som er ledig. Har alltid fått sitte sammen minst 2 pluss 2. Som regel 3 pluss 1 rett over midtgangen. Betaler eg for flybillett regner eg med at flyselskapet tar imot oss. Må alle sitte spredt i heile flyet får dei heller tåle unger på sjølvstyr. Aldri opplevd det, men skulle alltids klart det. Er selskapet så fucked at dei skiller foreldre og barn, så javel, da får dei bare finne seg i at det blir utrivelig. Anonymkode: e14ce...151 Du synes ikke du er en liten smule selvsentrert da Anonymkode: 7c30b...e3d
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #12 Skrevet 5. juni 2019 Selvfølgelig bestiller vi seteplass. Trodde man fikk utdelt plass hvis man ikke bestilte? Eller.. kom på en gang vi fløy, måtte be de som satt på plassene våre om å flytte seg. Ikke gøy. Med barn bestiller jeg ihvertfall plass. Da slipper jeg å tenke på om vi får sitte ved siden av hverandre eller ikke. Anonymkode: f927b...34c
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #13 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har aldri betalt ekstra for å velge sete. Tar det som er ledig. Har alltid fått sitte sammen minst 2 pluss 2. Som regel 3 pluss 1 rett over midtgangen. Betaler eg for flybillett regner eg med at flyselskapet tar imot oss. Må alle sitte spredt i heile flyet får dei heller tåle unger på sjølvstyr. Aldri opplevd det, men skulle alltids klart det. Er selskapet så fucked at dei skiller foreldre og barn, så javel, da får dei bare finne seg i at det blir utrivelig. Anonymkode: e14ce...151 Da hadde jeg betalt de få hubdrelappene slik at barna vet med sikkerhet at de sitter ved siden av noen de kjenner. Anonymkode: f927b...34c
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #14 Skrevet 5. juni 2019 Selv om du bestiller sete betyr ikke det at dere får sitte sammen. Vi gjør alltid det, men på en langdistanse hadde de allikevel flyttet plassene våre og delt oss opp uten å si ifra på hjemreisen. Klaget til flyselskapet og fikk igjen pengene for reservasjonen. Flyselskapet kan fritt flytte på folk etter det de selv ønsker. Anonymkode: 75517...f9c
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #15 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da har vi bestilt 😇😇 Kan vi risikere og måtte flytte oss?? Anonymkode: 05f70...e65 Ja, dere kan risikere det, men det er ikke sansynlig. Det er veldig ofte noen som ber om å få setene fordi de "må" sitte med barna, men det skal mye til at dere blir beordret til å bytte. Anonymkode: 4df33...61a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #16 Skrevet 6. juni 2019 Ja, selvfølgelig. Når man reiser med barn mener jeg det er en selvfølge. Har aldri opplevd å måtte flytte med. Det hender det kommer noen på flyet med barn, uten å ha bestilt, og krever å få sitte ved siden av dem. Da blir gjerne noen flyttet for å gjøre plass til de som ikke har betalt for reservasjon men likevel krever å få sitte sammen. Men de flytter ikke på folk som også reiser med barn, de flytter gjerne på voksne menneker uten barn. Anonymkode: e5b17...e5d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #17 Skrevet 6. juni 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Da har vi bestilt 😇😇 Kan vi risikere og måtte flytte oss?? Anonymkode: 05f70...e65 Veldig lite sannsynlig Anonymkode: 7f47b...869
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #18 Skrevet 6. juni 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Har aldri betalt ekstra for å velge sete. Tar det som er ledig. Har alltid fått sitte sammen minst 2 pluss 2. Som regel 3 pluss 1 rett over midtgangen. Betaler eg for flybillett regner eg med at flyselskapet tar imot oss. Må alle sitte spredt i heile flyet får dei heller tåle unger på sjølvstyr. Aldri opplevd det, men skulle alltids klart det. Er selskapet så fucked at dei skiller foreldre og barn, så javel, da får dei bare finne seg i at det blir utrivelig. Anonymkode: e14ce...151 Tror jeg var på et fly med deg og familien en gang. På vegne av alle andre som fløy den dagen: Dere er ikke helt i vater, og burde se lenger enn egen nesetipp! Anonymkode: 7f47b...869
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #19 Skrevet 6. juni 2019 De setter uansett ikke et barn unna foreldre, det er ikke til det beste for barnet, personalet, sikkerheten eller medpassasjerer. Anonymkode: 38583...cce
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #20 Skrevet 6. juni 2019 Jeg føler det er forskjell på rute -og charterfly. Ving plasserer barn under 12 år sammen med voksen i reisefølget. Mulig man kan bli delt opp, men barna får sitte med en av de voksne i alle fall. Vi har alltid blitt plassert helt nært hverandre i alle fall, aldri bestilt på charter, men gjør det på rutefly. https://www.ving.no/setereservasjon Anonymkode: 11e89...73f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #21 Skrevet 6. juni 2019 Nei jeg pleier ikke bestille seter. Regner med at jeg får sitte med minst ett av barn. Vi er 2 voksne og 2 barn (barna er nå 10 og 12 år) Har reist mye og har aldri trengte å bytte plasser! Anonymkode: edbe4...491
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #22 Skrevet 6. juni 2019 Jeg gjør det aldri. Og det burde ingen andre gjøre heller. Dette er noen flyselskapene har funnet på for å tjene ekstr penger. Hvis ingen hadde betalt for sete hadde alle fått plass sammen med sitt reisefølge. Anonymkode: 395dd...f2f
Himmel og hav Skrevet 6. juni 2019 #23 Skrevet 6. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør det aldri. Og det burde ingen andre gjøre heller. Dette er noen flyselskapene har funnet på for å tjene ekstr penger. Hvis ingen hadde betalt for sete hadde alle fått plass sammen med sitt reisefølge. Anonymkode: 395dd...f2f Jeg synes det er genialt å kunne bestille sete. Om jeg reiser med venner, så bestiller vi jo billetter hver for oss, men kan allikevel finne plasser ved siden av hverandre. Jeg liker dessuten best å sitte mot midtgangen, og da kan jeg sikre meg et sete der.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #24 Skrevet 6. juni 2019 Pleier aldri å bestille sete, men hvis jeg skulle fly midt i fellesferien ville jeg kanskje vurdert det. Men vi har reist da også uten setereservasjon og det har alltid gått bra. Vi passer alltid på å sjekke inn på nett med en gang de åpner for det 24 timer før reisen. Da finner vi alltid seter ved siden av hverandre, vi kan velge seter selv og slipper å betale for det. Anonymkode: f823f...282
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #25 Skrevet 6. juni 2019 16 timer siden, Himmel og hav skrev: Nei, tenk for all del ikke på ungene dine som må sitte med vilt fremmede... Om alle andre har bestilt billetter for å sitte sammen, hvem tenker du skal måtte flytte på seg så du får sitte med dine? Egentlig har eg aldri tenkt over at eg MÅ bestille seter, for å få sitte sammen, før eg las om problemstillingen her inne. Har alltid klart å få plass sammen med de eg reiser sammen med. (Vi er alltid ute i god tid). Og etter at eg "lærte" her inne at en må gjøre setereservasjon dersom en har barn, har ungene mine uansett blitt så store at det bare er herlig om vi får sitte i fred uten de. Trudde seriøst setereservasjon var for sære folk som "måtte" sitte ved nødutgang eg. Og ellers bare en måte å "lure" kundene til å betale meir for billetten sin. 😂 Anonymkode: e14ce...151
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå