Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #51 Skrevet 6. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det du sier her er reelt. Ca 3000 skritt med en kontorjobb og ca 1 time og 40 min tar det å gå 10 000 skritt. Anonymkode: f9a5b...697 Kommer helt an på hvor fort man går. På mølle bruker jeg +/- 1 time i joggefart på 10 000 skritt, går jeg bruker jeg ca 1 t 15 minutt. Ute bruker jeg noe mer tid, da jeg helst går i kupert terreng. Anonymkode: b0d97...be8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #52 Skrevet 6. juni 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer helt an på hvor fort man går. På mølle bruker jeg +/- 1 time i joggefart på 10 000 skritt, går jeg bruker jeg ca 1 t 15 minutt. Ute bruker jeg noe mer tid, da jeg helst går i kupert terreng. Anonymkode: b0d97...be8 Det skjønner jeg vel! Dette er tall du kan Google deg frem til. Gjenomsnittstall. Vi har ikke snakket om å løpe. Anonymkode: f9a5b...697
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #53 Skrevet 6. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skjønner jeg vel! Dette er tall du kan Google deg frem til. Gjenomsnittstall. Vi har ikke snakket om å løpe. Anonymkode: f9a5b...697 Hvem snakker om å løpe? 1t 15 min er gangfart. Gjennomsnittstall er lite relevant all den tid de vi snakker om her går det dobbelte av gjennomsnittet. Anonymkode: b0d97...be8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #54 Skrevet 6. juni 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skjønner jeg vel! Dette er tall du kan Google deg frem til. Gjenomsnittstall. Vi har ikke snakket om å løpe. Anonymkode: f9a5b...697 Hvor fort man går og løper er individuelt. Jeg går like fort som mange av mine venner jogger. Anonymkode: a7b3a...6f3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #55 Skrevet 6. juni 2019 Jeg har Fitbit-klokke, og ifølge appen har jeg gått 10800 skritt i snitt pr dag siden april. Men ser det er stor variasjon. Jeg har en del dager på 8.000, det er ikke mye, men så blir det mer aktivitet i helgene som drar opp snittet. Anonymkode: 1e00d...977
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #56 Skrevet 6. juni 2019 Tror min Garminklokke er rimelig eksakt. Jeg jobber på kontor og har knapt 1000 skritt mens jeg er på jobb i 8 timer. Er oppe og går og henter vann, på do etc, -men det generere ikke mange skritt. Lite lokale vi har. Også er det heller slik at ikke alle skritt telles hvis der er små/rolige. Jeg kan ikke bare "riste på hånda" så telles skritt, jeg må fysisk bevege meg fremover. "Jogge på stedet" f.eks,- ikke særlig effektivt for skrittelling... 20 skritt fra kjøkkenbenk til vaskerom man går/eller tasser, teller gjerne ikke mer enn 10. Og det er nok riktig målt mot normal "gåtur skrittlengde". På 10km joggetur bruker jeg 9000 skritt +/-. Det spørs hvor flat eller kupert løypa er. Jo mer bakker, jo flere skritt. I snitt i uka ligger jeg på mellom 9 og 11 000 skritt. På ferie så ligger jeg gjerne i snitt på ei uke mellom 15000 og 20 000,- og da er det ikke alltid klokka er på engang (på stranda og når jeg bader er den IKKE på, men på vei til og fra er den med) . Ser på historikken at en dag jeg jogget 18 km+ hadde,- og totalt hadde beveget meg21km den dagen, så var det registrert 19718 skritt..... Så mange her går da en maraton hver dag i følge deres skrittantall... Gitt at det tar ca 4t for en passe trent person og forflytte seg den avstand LØPENDE;- så sier det sitt hvis denne personen ikke trener/løper, hvor mye av døgnets timer GÅR denne, hva gjør denne mens man går? Er jobben bare å gå? Eller er det slik at klokka teller bevegelse, alle former ,- for skritt...... Anonymkode: 3a788...647
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #57 Skrevet 6. juni 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå må du gi deg. Selv med kontorjobb så går man da litt men det blir sikkert rundt 5000. Jeg går en time hver dag og går over 10.000 hver dag. Anonymkode: a3d94...c68 Å ha 5000 skritt i løpet av en arbeidsdag i en normal stillesittende kontorjobb tror jeg ikke er reelt Anonymkode: d81be...94f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #58 Skrevet 6. juni 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror på at dere gikk mye og langt, men ikke at generalen gikk nesten 2 maratondistanser på 7 timer. Da er det noe galt med målingen. Anonymkode: de70e...330 Vi løp en del frem og tilbake hele dagen. Og litt på natten. Jeg ble veldig overrasket selv over alle skrittene, men jeg var også ute på natten og rettet på pynten som russen hadde gått til angrep på, så de skrittene var tatt med de også. Kan være at tellingen ble lite nøyaktig fordi tlf lå i ei veske, ikke vet jeg, og så var det ikke min tlf heller, så jeg vet ikke hvor nøyaktig den er heller. Det var helseappen på iPhone. Anonymkode: 50e25...33e
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2019 #59 Skrevet 6. juni 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å ha 5000 skritt i løpet av en arbeidsdag i en normal stillesittende kontorjobb tror jeg ikke er reelt Anonymkode: d81be...94f Ikke alle kontorjobber er stillesittende. Jeg jobber på kontor, men «flyr» i gangene en god del av arbeidstiden. Hos oss er det slik at når jeg er ferdig med en oppgave, så skal den videre til en annen person og da må jeg ta med saksmappen (de er ikke digitale) til den neste personen og den må ta den med tilbake til meg. I tillegg må jeg låse opp og igjen de rommene som brukes av publikum før og etter bruk. Jeg må 4 etasjer ned og gjennom en lang korridor for å komme til kantine, jeg må i arkivene i kjeller, andre rom osv. Jeg har ca 5-6000 skritt på jobb med alt dette. Anonymkode: 50e25...33e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå