Gå til innhold

Dere som er blitt delvis ufør

Anbefalte innlegg

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ikke sant. Så da blir alternativene redusert stilling eller midlertidig uførepensjon. Nav er ikke aktuelt og blir forhåpentligvis ikke det🤞 

Anonymkode: 218c3...1ac

Du har kuppa hele tråden du

Anonymkode: 966d4...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ikke sant. Så da blir alternativene redusert stilling eller midlertidig uførepensjon. Nav er ikke aktuelt og blir forhåpentligvis ikke det🤞 

Mulig du kommer bedre ut av det hvis du reduserer stillingen og senere blir ufør hos NAV kontra å bli ufør hos pensjonskassen og senere hos NAV, men hvis du blir 100% arbeidsfør etter å ha redusert stillingen, har du jo gått glipp av mye inntekt. Jeg ville nok beholdt den stillingsprosenten du har nå. Det er stress å være syk og man skal være veldig frisk for å være syk i dette landet når man må kjempe mot pensjonskasser og NAV. 

Har du privat uføreforsikring? De gir gjerne ikke utbetaling før du er mist 50% sykmeldt over ett år. 

Anonymkode: 825e6...78b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har kuppa hele tråden du

Anonymkode: 966d4...94a

Det er et viktig tema som kommer opp nå og HI har jo fått svar.

Skrevet
På 5.6.2019 den 9.51, Anonym bruker skrev:

Mulig du kommer bedre ut av det hvis du reduserer stillingen og senere blir ufør hos NAV kontra å bli ufør hos pensjonskassen og senere hos NAV, men hvis du blir 100% arbeidsfør etter å ha redusert stillingen, har du jo gått glipp av mye inntekt. Jeg ville nok beholdt den stillingsprosenten du har nå. Det er stress å være syk og man skal være veldig frisk for å være syk i dette landet når man må kjempe mot pensjonskasser og NAV. 

Har du privat uføreforsikring? De gir gjerne ikke utbetaling før du er mist 50% sykmeldt over ett år. 

Ja, ikke sant. Og selvom det mest sannsynlig går bra med tanke på sykdommen, så bør man jo sikre seg for andre ting som kan skje også. 

Ja, jeg har heldigvis en uføreforsikring. Den er ikke av de beste tror jeg, men var eneste stedet jeg rakk å få før jeg fikk diagnosen. Fått nei alle andre steder etter det. Kan undersøke med de, men tror det er som du sier. At jeg må være enda sykere for å få noe der også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...