mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Sist vi fløy satt ett barn bak meg og spilte på iPad med lyd. Utrolig irriterende og da jeg sa fra til moren virket det som hun ble skikkelig snurt. Ble i grunn overrasket over at hun ikke så poenget ... opplever dere ofte at det ikke brukes headset på fly og ellers kollektivt?
Hjertefru Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 Jeg flyr lite, men at barn og andre bruker headset når de er sammen med andre tar jeg som selvfølge...
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Jeg sa i fra til en mamma som hadde med seg sønnen på ca ni år i damegarderoben en gang. Hun ble sjokkert fordi den lille gutten hennes klarte seg ikke selv i herregarderoben. Dessuten stirra han jo nesten ikke. Noen foreldre ser ikke hvor ufyselig bortskjemt egne barn er. Anonymkode: 060e0...785
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 Jeg er mer overrasket over folk som legger setet bakover når de vet at jeg sitter der med en 1,5-åring på fanget. Skjedde både til og fra Mallorca da vi dro dit i mai. Anonymkode: 4a398...f38
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 V.i.r.k.e.l.i.g??? Anonymkode: 44f7a...dc8
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 Har faktisk aldri opplevd dette. Opplever det en sjelden gang på trikk/bane, men det er kanskje snakk om to ganger i året. Anonymkode: 1b48b...1d3
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 Aldri opplevd. Men har opplevd ungdom/voksne MED headset som spiller så høyt at det er sjenerende. Man hører jo da bare fæl støy! Anonymkode: 5b5ef...790
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. juni 2019 Forfatter #10 Skrevet 3. juni 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er mer overrasket over folk som legger setet bakover når de vet at jeg sitter der med en 1,5-åring på fanget. Skjedde både til og fra Mallorca da vi dro dit i mai. Anonymkode: 4a398...f38 Det er også virkelig en uting!!!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 Søsteren er sånn mor som gjerne kan sitte på en buss som tar 6 timer å la barnet se på film uten hodetelefoner,hun er rett og slett en person som aldri tar hensyn til andre,dette er bare ett av mange eksemplar. Hun forsvarer det med at barnet ikke ha headset på. Har selv småbarn å vil han ikke bruke headset så slår jeg av filmen. Dette lærte han fort så må bruker han alltid headset når det er andre folk rundt. Anonymkode: be920...106
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 Forsvarer det med at barnet ikke vil ha headset på* Anonymkode: be920...106
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #13 Skrevet 3. juni 2019 Ja, opplevde det sist jeg tok fly. Mine satt med headset, mens de to som satt foran oss spilte hvert sitt spill uten headset med lyd - utrolig irriterende 🙄 Anonymkode: 8c685...740
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. juni 2019 Forfatter #14 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, opplevde det sist jeg tok fly. Mine satt med headset, mens de to som satt foran oss spilte hvert sitt spill uten headset med lyd - utrolig irriterende 🙄 Anonymkode: 8c685...740 Sa du noe til foreldrene?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #15 Skrevet 3. juni 2019 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Sa du noe til foreldrene? Nei, burde nok ha gjort det, men erfaringsmessig er foreldre som gjør sånt den typen som blir fryktelig fornærmet av å bli « snakket til», så orket ikke. Burde være helt unødvendig å måtte si i fra om sånne selvfølgeligheter. Anonymkode: 8c685...740
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #16 Skrevet 3. juni 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er mer overrasket over folk som legger setet bakover når de vet at jeg sitter der med en 1,5-åring på fanget. Skjedde både til og fra Mallorca da vi dro dit i mai. Anonymkode: 4a398...f38 Jeg jar betalt for et sete som kan legges ned. Hvis du ikke klarer deg med den plassen du har betalt fir så kjøp et dyrere sete med større plass. Anonymkode: b7781...6a8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. juni 2019 Forfatter #17 Skrevet 3. juni 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jar betalt for et sete som kan legges ned. Hvis du ikke klarer deg med den plassen du har betalt fir så kjøp et dyrere sete med større plass. Anonymkode: b7781...6a8 Det er noe med alminnelig høflighet
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #18 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det er noe med alminnelig høflighet Det er jo strengt tattt ikke andre passasjerer sitt ansvar at det blir trangt. Det kan være flere grunner til at man trenger å legge setet ned Anonymkode: 15a81...0d8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. juni 2019 Forfatter #19 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er jo strengt tattt ikke andre passasjerer sitt ansvar at det blir trangt. Det kan være flere grunner til at man trenger å legge setet ned Anonymkode: 15a81...0d8 Altså... sitter det noen med ett barn på fanget bak meg så legger jeg ikke ned setet. Det samme gjelder dersom det sitter en høy person bak meg.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #20 Skrevet 3. juni 2019 7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Altså... sitter det noen med ett barn på fanget bak meg så legger jeg ikke ned setet. Det samme gjelder dersom det sitter en høy person bak meg. Som sagt så kan det være gode grunner til at personen foran må legge ned setet. Anonymkode: 15a81...0d8
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #21 Skrevet 3. juni 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som sagt så kan det være gode grunner til at personen foran må legge ned setet. Anonymkode: 15a81...0d8 Hva er disse gode grunnene? Man legger jo ikke setet ned når man ser at de bak vil plages av det. Dersom du har en veldig god grunn til å måtte legge setet ned (igjen, hvilken grunn?), så spør man flyvertinnene eller naboen om det er mulig å bytte sete slik at man ikke kliner setet sitt opp i ansiktet til en 1åring. Anonymkode: d179b...d17
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #22 Skrevet 3. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er disse gode grunnene? Man legger jo ikke setet ned når man ser at de bak vil plages av det. Dersom du har en veldig god grunn til å måtte legge setet ned (igjen, hvilken grunn?), så spør man flyvertinnene eller naboen om det er mulig å bytte sete slik at man ikke kliner setet sitt opp i ansiktet til en 1åring. Anonymkode: d179b...d17 Det er strengt tatt flyselskapets idioti og ansvar, ikke passasjerene som har betalt for et sete man kan legge ned. Min venninne tar beroligende på fly og har behov for å legge setet ned for å sove/hvile. Anonymkode: 18289...d7f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #23 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er strengt tatt flyselskapets idioti og ansvar, ikke passasjerene som har betalt for et sete man kan legge ned. Min venninne tar beroligende på fly og har behov for å legge setet ned for å sove/hvile. Anonymkode: 18289...d7f Det er trangt på fly, sånn er det. At setene kan legges ned betyr ikke at de må legges ned. Derfor er det lurt å bruke sunn fornuft og alminnelig høflighet, på fly som alle andre steder. De som sitter bak deg får ikke en bedre tur av at du skylder på flyselskapet, og de har betalt akkurat det samme som deg. Anonymkode: d179b...d17
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #24 Skrevet 3. juni 2019 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det er også virkelig en uting!!! Enig!! De som sitter foran meg får ganske enkelt ikke lov til å lene setet bak. Jeg setter knærne stødig mot seteryggen om jeg ser de prøver, så den ikke går bakover. Og hvis de snur seg og ser bak, så later jeg som ingenting 🤷♀️ Anonymkode: 6dabd...701
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #25 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er strengt tatt flyselskapets idioti og ansvar, ikke passasjerene som har betalt for et sete man kan legge ned. Min venninne tar beroligende på fly og har behov for å legge setet ned for å sove/hvile. Anonymkode: 18289...d7f Jeg også sover/hviler. Sittende! Slik som alle andre gjør på fly. Ellers må man fly business 🤷♀️ Anonymkode: 6dabd...701
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå