Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #26 Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Herregud, hvem ville stolt på de som tok sånne jobber? En ting er at det er helt urimelig å forvente at noen skal jobbe for den prisen, og en annen er da hvem som ville ta sånne jobber... Anonymkode: 3b768...cca Ingen fare, det er sånn karaktersystem der så en kan se hva de har for karakterer fra andre som har brukt de fra før. https://www.fiverr.com/renulaldesigner/design-cute-animal-cartoon-vector-character?context_referrer=subcategory_listing&source=hplo_subcat_first_step&ref_ctx_id=388f2a78-5c8f-4fc4-a2fe-ae7e5a0c24ee&pckg_id=1&pos=16&context_type=rating&funnel=098ac950-678a-4999-bf3d-ec1252362176 Anonymkode: 3fa4b...08f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #27 Skrevet 4. juni 2019 På 2.6.2019 den 22.50, Anonym bruker skrev: Hei Samboer og jeg har et barn sammen og lite familie i nærheten. Det har seg sånn at de siste årene har vi hatt så lite tid sammen som kjærester fordi vi aldri har tid til å bare være oss. Misforstå meg rett, vi elsker barnet vårt og vår lille familie, men vi savner også litt kjærestetid. Den eneste vi har i nærheten som kan passe er min far og hans nye samboer og det er ikke helt i korta at vi kan be de så ofte om hjelp. Er det andre som er i samme situasjon som har noe tips? Hans mor bor langt unna, min mor er syk og tør ikke, min bror har fult opp med sitt eget. Og det er det. Det er ikke at vi ønsker bv 1 gang i uken, men kanskje en gang hver 4-5-6måned? Vi har forsøkt med nabojenta som barnevakt, men det blir jo veldig dyrt og vanskelig å skulle ta en natt eller en helg borte. Skulle ønske vi hadde flere som ville stille opp for barnet vårt også, ser andre har faste mormor- dager eller lignende, og det er jo en sorg for meg at vi ikke kan gi henne det også. Dette ble litt rotete, men poenget er vel at vi trenger litt mer tid sammen. Siden det stortsett er oss 3 hele tiden føler barnet vårt mye eierskap til meg og vi som par sklir mer og mer fra hverandre. Barnet er 4 år til info. Takk for at du leste. Anonymkode: c8107...0d7 Hvor bor dere? Anonymkode: dc356...452
Nyttårs barn Skrevet 4. juni 2019 #28 Skrevet 4. juni 2019 (endret) I deres situasjon ville jeg gjort to ting. 1. Allier dere med en vennefamilie eller en av barnets venners foreldre gjerne et enebarn. Så tar dere med barnet deres hjem fra barnehagen en ettermiddag en uke, neste uke tar de med deres. Barna kan leke og spise middag med familien det er på besøk hos og dere kan få en ettermiddag med partid, trene, spise middag bare dere eller kanskje øve på å lage småsøsken🤣 Dette kan lett utvides til å gjelde overnatting om barn og foreldre er trygge på det. Skulle noe komme i veien en uke, noen er syke osv så er det bare å fortsette turnusen neste uke 2. Vær veldig på tilbudssiden med barnets venner og inviter dem gjerne med på ting, på overnatting og på hytta så skal du se at det nok drypper litt invitasjoner tilbake deres vei.. Endret 4. juni 2019 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #29 Skrevet 9. juni 2019 På 4.6.2019 den 18.02, Anonym bruker skrev: Hvor bor dere? Anonymkode: dc356...452 Rett utenfor Oslo Anonymkode: c8107...0d7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #30 Skrevet 9. juni 2019 På 4.6.2019 den 20.14, Nyttårs barn skrev: I deres situasjon ville jeg gjort to ting. 1. Allier dere med en vennefamilie eller en av barnets venners foreldre gjerne et enebarn. Så tar dere med barnet deres hjem fra barnehagen en ettermiddag en uke, neste uke tar de med deres. Barna kan leke og spise middag med familien det er på besøk hos og dere kan få en ettermiddag med partid, trene, spise middag bare dere eller kanskje øve på å lage småsøsken🤣 Dette kan lett utvides til å gjelde overnatting om barn og foreldre er trygge på det. Skulle noe komme i veien en uke, noen er syke osv så er det bare å fortsette turnusen neste uke 2. Vær veldig på tilbudssiden med barnets venner og inviter dem gjerne med på ting, på overnatting og på hytta så skal du se at det nok drypper litt invitasjoner tilbake deres vei.. Gull, skal forsøke dette. Er bare at vi har ikke så mange rundt som vi kan bytte med, men skal bonde litt med bestevenninnene i bhg, de spør jo stadig om å være med hverandre hjem. Er veldig hyggelig om de vil komme hit også ja. Anonymkode: c8107...0d7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #31 Skrevet 9. juni 2019 Har dere Barnevakthjelpen eller noe tilsvarende der dere bor? Det var redningen for oss de første årene... Anonymkode: ec970...369
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #32 Skrevet 9. juni 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har dere Barnevakthjelpen eller noe tilsvarende der dere bor? Det var redningen for oss de første årene... Anonymkode: ec970...369 Ikke hørt om. Skal sjekke det ut, takk. Anonymkode: c8107...0d7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #33 Skrevet 9. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Rett utenfor Oslo Anonymkode: c8107...0d7 Nærmere bestemt? Anonymkode: 785a4...088
TheWitch Skrevet 3. september 2019 #34 Skrevet 3. september 2019 Vi fikk tak i reservebesteforeldre via en annonse i Hjemmet den gang, så det er absolutt å anbefale. Ellers så er jeg enig i det som mange skriver, sjekk om andre også trenger litt fri av og til, kanskje finnes det en enslig mor som kunne trenge avlasting av og til så kunne dere byttet. Ungene synes ofte slikt er kjempe gøy, da har de en å leke med den helgen.
Måsen Skrevet 3. september 2019 #35 Skrevet 3. september 2019 Vi har ingen familie i nærheten, har tre barn og har flyttet litt rundt. Vi har helt bevisst bygget oss nettverk av venner i samme situasjon slik at vi kan avlaste hverandre, hente i bhg, kjøre på trening, passe en ettermiddag eller overnatte. Vi har dyrket vennskap med barn og foreldre hvor muligheten til å passe hverandres barn har vært en viktig bonus. Det høres kanskje litt kynisk ut, men har du ikke familie i nærheten må du skaffe deg alternativer 😉
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #37 Skrevet 3. september 2019 Har ALDRI hatt barnevakt. Null nettverk. Hatt avlastning noen timer nå og da, men aldri på kvelden så vi feks kan gå ut til middag eller på kino. Sånn er det bare, det er jo for en kort periode. Anonymkode: d3a30...70b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #38 Skrevet 3. september 2019 Sjekk om Home Start har noen i nærheten. De hjelper familier med avlastning, familier som ikke har krav på det men som trenger litt alenetid kun fordi det er menneskelig å bli sliten. Har de mulighet får du en fast kontaktperson som kommer hjem til dere noen timer hver uke. Vår var super og strakk seg mye lenger enn hun hadde trengte. Så vi var både på konsert og show innimellom. Anonymkode: f7b90...19d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå