Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #26 Skrevet 31. mai 2019 Tror ikke jeg har strøket annet enn strykelapper til klær og perlebrett de siste 5 årene😬 Anonymkode: 231a3...975
prekæs Skrevet 31. mai 2019 #27 Skrevet 31. mai 2019 Stryker lite, men alltid penklær. Tørketrommel og dampfunksjon på vaskemaskinen sletter det meste av hverdagstøy, dessuten bruker vi ikke skjorter/bluser til hverdags.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #29 Skrevet 31. mai 2019 Jeg går i en del kjoler til hverdags og de strykes, synes det er liten vits med "pentøy" hvis det er krøllete og ikke ligger fint. Kan godt stryke toppene til barna i samme slengen. Anonymkode: 28347...3f3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #30 Skrevet 31. mai 2019 Å stryke noe annet enn bunadsskjorter/finskjorter har aldri falt meg inn en gang. Gjør folk virkelig det i 2019? Anonymkode: 6db9a...9c4
Leverpostei Skrevet 31. mai 2019 #31 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, amandine skrev: Jeg stryker skjorter, bluser og t-skjorter som trenger det, ikke jeans men chinos. Og så ruller jeg sengetøy. Både fordi jeg liker det og fordi da tar det mindre plass i skapet. Ah, det er musikk i mine ører! Jeg ruller også sengetøy, bare fordi vi har en rulle på tørkeloftet. Tror det er kun jeg som bruker den.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #32 Skrevet 31. mai 2019 Har noen linskjorter som strykes, ellers er det i grunnen bare bunad- og penskjorter som strykes her i huset. Skal i konfirmasjon i helga, så må til pers med strykejernet i morgen. Ellers er jeg pinlig nøye når jeg henger opp skjorter og bluser, dermed trenger jeg ikke stryke. Anonymkode: 3ab96...e3b
eliona Skrevet 31. mai 2019 #33 Skrevet 31. mai 2019 (endret) Stryker t-skjorter (særlig nå på sommeren) shorts, bukser, og noen gensere. Vi er 4 stk. Mange ganger dropper jeg å kjøpe klær hvis de må strykes veldig 🤪🤦🏽♀️ Endret 31. mai 2019 av eliona
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #34 Skrevet 31. mai 2019 Stryker ikke klær, men tøyet vi bruker i hverdagen er ikke tøy som trenger å strykes. Jeg har noe tøy som må strykes, men bruker det minimalt siden jeg hater å stryke. Min mor stryker alt, selv truser og lommetørkler. Det er litt morsomt at hun har fått to unger som hater å stryke, hun gir seg ende over når vi er på hytta sammen. Jeg rister tøyet før jeg henger det opp, dermed blir det ikke så krøllete. Det gjør ikke min søster, så jeg får litt hetta noen ganger. Egentlig er jeg veldig glad i tørketrommel, men siden en unge har funnet ut at det kan hun ikke gjør med sine klær ender alt på tørkesnora. Ting blir ikke krøllete i tørketrommelen. Vi produserer ikke så mye skittentøy lengre slik at jeg kan vaske en maskin som kan i tørketrommelen og en ikke. (Endelig klarte jeg å lære ungene det i tide til de ble ungdommer) Anonymkode: 1478c...0d3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #36 Skrevet 31. mai 2019 Nei. Kan ikke tenke meg å bruke tid og energi på å stryke barnas klær. Kun bunadsskjorter og svææært få andre plagg blir strøket. Funker fint å henge opp hverdagsklærne på en ok måte når de er vasket. Det er GODT NOK!👍 Anonymkode: 84542...878
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #37 Skrevet 31. mai 2019 Jeg prøvde meg å stryke skjorter etc mellom amming.. pipla melk på tøyet da jeg hadde puppen på luft 🙉 strøk oppå der å melkeflelkken svei seg fast! Tenkte at nei nåå må jeg slutte med dette. Nå gjør au pairen det for oss. Anonymkode: c9537...816
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #38 Skrevet 1. juni 2019 Har omtrent ingen klær som må strykes, så veldig sjelden. Snakker skjorte på 17 mai og til jul. Anonymkode: ac595...d21
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #39 Skrevet 1. juni 2019 Absolutt ikke, det skulle tatt seg ut det. Her er det kun bunasskjorta som strykes, og i år strøk jeg ikke den en gang. Hun så like fin ut og hadde en herlig dag til tross for at skjorta ikke var heeelt rynkefri. Anonymkode: 51dc0...900
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #40 Skrevet 1. juni 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg stryker veldig sjeldent klær til barna, men lurer på om det er noe som er vanlig å gjøre. 🤔😣 Til meg selv stryker jeg som oftest, men det er mest fordi jeg må se ok ut på jobb. Anonymkode: 56b51...8d0 Til 17.mai og julaften kanskje. Så har du de gærningene som stryker undertøy. Anonymkode: 5155c...ffa
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #41 Skrevet 1. juni 2019 Jeg stryker noen kjoler, bluser og skjorter for ellers er de krøllete. Men stryker ikke hverdagstøy som t-skjorter og slikt. Anonymkode: e5892...a5c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #42 Skrevet 1. juni 2019 Her er det mannen som stryker! Hverdagsklær blir ikke strykt (som jeg vet...), men hans skjorter og barnas skoleuniform blir strykt. Og dressbukser de gangene han bruker de på jobb. Anonymkode: 2d686...0e1
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #43 Skrevet 1. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Til 17.mai og julaften kanskje. Så har du de gærningene som stryker undertøy. Anonymkode: 5155c...ffa Finnes kanskje en mellomting.. Jeg syns det er greit å lære sønnen min at han kan se litt ordentlig ut i tøyet, når han først skal kle seg «pent». Han elsker skjorter (kort og lang arm) og det er vitterlig ikke pent med krøllete skjorter, selv på barn. Derfor strykes skjortene hans. Jeg stryker også mine pentopper. Skrukkete penklær er ikke fint. Det ser rett og slett uflidd ut. Anonymkode: 11b51...904
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #44 Skrevet 1. juni 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finnes kanskje en mellomting.. Jeg syns det er greit å lære sønnen min at han kan se litt ordentlig ut i tøyet, når han først skal kle seg «pent». Han elsker skjorter (kort og lang arm) og det er vitterlig ikke pent med krøllete skjorter, selv på barn. Derfor strykes skjortene hans. Jeg stryker også mine pentopper. Skrukkete penklær er ikke fint. Det ser rett og slett uflidd ut. Anonymkode: 11b51...904 Med det mente jeg egentlig penklær. Anonymkode: 5155c...ffa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå