Gå til innhold

Stryker dere barna sine klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stryker veldig sjeldent klær til barna, men lurer på om det er noe som er vanlig å gjøre. 🤔😣

Til meg selv stryker jeg som oftest, men det er mest fordi jeg må se ok ut på jobb.

Anonymkode: 56b51...8d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna har mest klær som ikke trenger å strykes, hettegensere, dongeribukser osv strykes jo ikke. 

Anonymkode: 5cd1d...f37

Skrevet

Min bruker endel piquettrøyer (usikker på skrivemåte) og fine shorts. De strykes selvfølgelig. Stryker også penskjorter og bukser. Kan også stryke en vanlig genser om den er altfor krøllete (type ligget krøllet sammen innerst i skapet). Han er 5,5 år og er veldig bestemt på hva han vil ha av klær. 

Anonymkode: 11b51...904

Skrevet

Eneste som strykes her i huset, er dresskjorta til mannen, og bunadsskjortene.

Anonymkode: 78b02...879

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stryker veldig sjeldent klær til barna, men lurer på om det er noe som er vanlig å gjøre. 🤔😣

Til meg selv stryker jeg som oftest, men det er mest fordi jeg må se ok ut på jobb.

Stryker aldri klær, hva er vitsen?

Anonymkode: 3483b...570

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min bruker endel piquettrøyer (usikker på skrivemåte) og fine shorts. De strykes selvfølgelig. Stryker også penskjorter og bukser. Kan også stryke en vanlig genser om den er altfor krøllete (type ligget krøllet sammen innerst i skapet). Han er 5,5 år og er veldig bestemt på hva han vil ha av klær. 

Selvfølgelig? Ingen selvfølge det vel? Kjenner ingen under 75 som stryker klær tror jeg. Da har man virkelig for lite å gjøre. 

Skrevet

Jeg stryker alle klærne til meg, gubben og våre tre unger. I tillegg stryker jeg alt av sengetøy. Jeg har en haug på stua som jeg tar innimellom amming, vasking, kjøring, trøsting, lekser, matlaging, handling osv.

nei, kødda😂 Hadde tatt seg ut det🙈 

Eneste som strykes her er bunadsskjorter/dresskjorter. Og en duk i ny og ne👍🙂

Anonymkode: 7b29b...395

Skrevet

Skoletøy/bhg tøy til lek, nei. Fritidsklær av typen skjorter (m kort/lang erm), bukser (ikke de in) og noen shortser, ja. 

Når jeg eller mannen allikevel står der med våre egne skjorter og bluser er det fort gjort og ta med gutta sitt. Men nå er eldste 7år, og om ikke lenge skal han få lære å stryke sitt eget 😉

Anonymkode: 3e13e...d13

Skrevet

Nei guriland.. stort sett stryker jeg kun bunadskjorter 🤣

Anonymkode: b8536...0b3

Skrevet

Nei 🙂 til svigermors store fortvilese 😅

Anonymkode: 8c1b3...dd3

Skrevet

Jeg stryker ingenting. 

Anonymkode: 35ab2...c2e

Skrevet

Bruker håndsteamer på det som er krøllete av penere tøy

Anonymkode: 89f23...425

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stryker alle klærne til meg, gubben og våre tre unger. I tillegg stryker jeg alt av sengetøy. Jeg har en haug på stua som jeg tar innimellom amming, vasking, kjøring, trøsting, lekser, matlaging, handling osv.

nei, kødda😂 Hadde tatt seg ut det🙈 

Eneste som strykes her er bunadsskjorter/dresskjorter. Og en duk i ny og ne👍🙂

Anonymkode: 7b29b...395

Jeg gikk nesten rett på den her😂😂🙈

Godt å høre at det ikke var seriøst. Men siden jeg stryker mitt eget tøy  så ser jeg jo at tøyet holder seg mye freshere med stryking. Derav spørsmålet om barnas tøy også bør strykes :) 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig? Ingen selvfølge det vel? Kjenner ingen under 75 som stryker klær tror jeg. Da har man virkelig for lite å gjøre. 

For meg er det en selvfølge. Absolutt ikke for lite å gjøre, tar ikke lange tiden. Vokst opp med det. Bestemor strøk til og med underbuksene sine 😂

Skrevet

En og annen kjole til pent bruk ja

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skoletøy/bhg tøy til lek, nei. Fritidsklær av typen skjorter (m kort/lang erm), bukser (ikke de in) og noen shortser, ja. 

Når jeg eller mannen allikevel står der med våre egne skjorter og bluser er det fort gjort og ta med gutta sitt. Men nå er eldste 7år, og om ikke lenge skal han få lære å stryke sitt eget 😉

Men hvorfor stryker du klærne? Lurer oppriktig for det blir jo ingen forskjell?

Skrevet

Hehe, kom til å tenke på en tante jeg hadde. Hun strøyk alt, og hadde alltid strykebrettet og strykejernet fremme på kjøkkenet. Hun sto og strøyk selv når de hadde besøk, gav de en kaffekopp i hånda ved kjøkkenbordet også kunne de skravle mens hun strøyk. Hun strøyk til og med strømpebuker altså, tykke strømpebukser til mistemann sto hun og strøyk ;)

Tror ikke det er vanlig i dag å stryke så mye altså. Jeg stryker skjorter, kjoler o.l. som trenger det til pent, men ikke hverdagstøy.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror mye avhenger av hvordan du tørker tøyet. Jeg har stort vaskerom med både tørketrommel, tørkeskap og tørkestativ. Klær som er penest uten krøller ristes og henges opp så det tørker rett, da trenger det ikke strykes noe særlig. Men hadde jeg puttet de klærne i tørketrommelen så kan det godt hende de hadde trengt en runde med strykejernet etterpå.

Skrevet

Skjorter og enkelte penklær strykes. Hverdagskost strykes IKKE her i huset. 

Anonymkode: 7f287...d14

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror mye avhenger av hvordan du tørker tøyet. Jeg har stort vaskerom med både tørketrommel, tørkeskap og tørkestativ. Klær som er penest uten krøller ristes og henges opp så det tørker rett, da trenger det ikke strykes noe særlig. Men hadde jeg puttet de klærne i tørketrommelen så kan det godt hende de hadde trengt en runde med strykejernet etterpå.

Tørker ikke klær i trommel, bare truser, sokker, håndklær og sengetøy inni der. Skjorter/bluser tørkes på henger. For meg er stryking ett fenomen som ble borte med oldeforeldre generasjonen. 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klærne generelt eller? For en deminbukse, nei der ville en ikke sett forskjell, men en lin eller bommulsskjorte ser man absolutt forskjell på. Vet ikke, det er den lille ekstre tuchen i de små detaljene jeg legger merke til. 

Herreskjorte med krøllet krage feks.... Da kan man heller droppe skjorte og gå med en t-skjorte isteden. 

Uansett, jeg ser forskjell. Og klær skaper folk. Jeg personlig digger press i buksen og vest under dressjakken, for og si det sånn. 

Står som sagt uansett og må stryke mine egne uniformsskjorter en gang i uken (de må faktisk strykes, om de er tørket flatt eller på henger. Skikkelig anbudskvalitet), så da slenger jeg med ungene sitt  Det er jo smått tøy, som tar 10sek å stryke når man står der med varmt jern 🤷‍♀️🙂 

Også hender det at jeg tar en spansk en da... På 17.mai,pga tidsklemme og to (relativt) små barn, ble bunadsskjorta "strøket" med rettetangen akkurat der den syntes med Bunaden på 😂🙈 Så jeg er ikke helt Bree i Frustrerte fruer. 

Skrevet

Lurer på når jeg skulle gjort det. Mellom 0030-0130 sånn at søvntiden hadde gått ned fra seks til fem timer kanskje?

Ser sikkert lurvete ut, men her strykes kun penskjorter, dressbukser og kampsportdrakten før gradering. 

Anonymkode: e7d0d...514

Skrevet

Jeg stryker aldri, mannen stryker sine skjorter og ungene sine når de skal i bursdag etc. Det er han som stryker bunadskjorten min. 

Skrevet

Jeg stryker skjorter, bluser og t-skjorter som trenger det, ikke jeans men chinos. Og så ruller jeg sengetøy. Både fordi jeg liker det og fordi da tar det mindre plass i skapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...