Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Hva tenker dere om bompenger? Blir dere rammet? Jeg skjønner at det må være bompenger innenfor ring 1,men 53 nye bommer fom i morgen synes jeg er drøyt. Den ene bommen er plassert slik at mange må betale for å kjøre til Ullevål sykehus. Å bo i Oslo er ingen framtid og jeg er så glad for at vi skal flytte fra byen om 2 år. Mer bomringer vil ramme sårbare grupper som aleneforeldre, småbarnsforeldre etc. Anonymkode: 29669...c8a
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 I dag betaler jeg 300 kr i uka i bompenger. Fremover vil jeg betale ca halvparten. Selv om jeg må passere to bommer i stedet for én som i dag. Så jeg tenker at det nye systemet er mer rettferdig og det er på tide at alle de som har sluppet unna hittil også blir med på å betale for moroa. Anonymkode: 04eac...9c8
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 Betaler 1000,- i måneden. Da tar jeg kollektiv til jobb og barnehage hver dag. 750 for månedskortet. Med familie i en annen kommune og et annet fylke, får vi ikke sett dem uten bil. Billån, drivstoff (har hybrid) alt er så dyrt. Skulle ønske jeg kunne latt være å ha bil. Tørr ikke tenke på årlige kostnader for transport med forsikring osv. Flytter også ut av Oslo, men jobber i Oslo. Anonymkode: 59308...d9d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 Bor utenfor Oslo selv, og jobber nå utenfor også. Men har både bodd i Oslo, og bodd utenfor og jobbet i Oslo tidligere. Har mange venner som bor i Oslo. Jeg tenker at om vi ikke skal ha all den trafikken i hovedstaden, så må noe gjøres. Bompenger er en effektiv måte å få folk til å kjøre kollektivt til jobb på. Kanskje er ikke det å bo midt i byen for alle, personlig tenker jeg at det er greit som ung, men med unger i barnehage og skole er det ikke noe for meg ihvertfall. Mye bedre å bo utenfor da. Anonymkode: f0ed5...566
the amazing spidermamma Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 Vi har ikke bil, så vi blir ikke berørt. De fleste i vårt nærmiljø har bil, men de bruker den kun hvis de skal ut av byen i helgene, på IKEA og sånt. Det er såpass godt kollektivtilbud her at de fleste bruker det. Det er helt sikkert noen som blir urettferdig berørt av bomringen, men da får man jo se om man kan finne løsninger for dette. Oslo har jo vært så forurenset at mange ikke har kunnet være ute på enkelte dager om vinteren. Det er helt klart riktig at noe gjøres for å bedre luftkvaliteten.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 Jeg er fattig enslig mor, så jeg har ikke råd til bil. Så da blir det ikke noe problem. Anonymkode: 2f8da...bdb
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #7 Skrevet 31. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: I dag betaler jeg 300 kr i uka i bompenger. Fremover vil jeg betale ca halvparten. Selv om jeg må passere to bommer i stedet for én som i dag. Så jeg tenker at det nye systemet er mer rettferdig og det er på tide at alle de som har sluppet unna hittil også blir med på å betale for moroa. Anonymkode: 04eac...9c8 Hvorfor er det nye systemet mer rettferdig? HI Anonymkode: 29669...c8a
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #8 Skrevet 31. mai 2019 Helt for. Biltrafikken må ned, økonomiske incentiver funker. Oslo er, tross alt, det best tilrettelagte området i Norge for kollektivbruk. Anonymkode: 30c14...953
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #9 Skrevet 31. mai 2019 Hvis det gjør at bomringsforkjempere rømmer byen skal jeg søren meg flytte tilbake! Anonymkode: 1beec...5a4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #10 Skrevet 31. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva tenker dere om bompenger? Blir dere rammet? Jeg skjønner at det må være bompenger innenfor ring 1,men 53 nye bommer fom i morgen synes jeg er drøyt. Den ene bommen er plassert slik at mange må betale for å kjøre til Ullevål sykehus. Å bo i Oslo er ingen framtid og jeg er så glad for at vi skal flytte fra byen om 2 år. Mer bomringer vil ramme sårbare grupper som aleneforeldre, småbarnsforeldre etc. Anonymkode: 29669...c8a Ingen framtid i å dø av dårlig luftkvalitet heller. Bomring fremfor astmastiske unger og kreft. Any day. Anonymkode: 4de31...9e1
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #11 Skrevet 31. mai 2019 Hva med de som av forskjellige grunner ikke kan ta kollektiv? Kollektivt er bra, for de som kan. Anonymkode: bad8c...3d6
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #12 Skrevet 31. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen framtid i å dø av dårlig luftkvalitet heller. Bomring fremfor astmastiske unger og kreft. Any day. Anonymkode: 4de31...9e1 Det er jo bare tull. Biltrafikken er ikke skyld at folk er asmatiske på vinteren i Oslo. Vedfyring og industri forurenser mye mer, ungene dine blir ikke mindre asmatiske pga bomringen. Anonymkode: bd1d0...9b5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #13 Skrevet 31. mai 2019 Vi skulle jo vært like asmatiske på sommeren, hvis bilen var skyldig. Og det er vi jo ikke. Anonymkode: bd1d0...9b5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #14 Skrevet 31. mai 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det nye systemet mer rettferdig? HI Anonymkode: 29669...c8a Fordi bompenge-avgiften fordeles på flere personer enn før. I tillegg blir jo kostnaden lavere per person ift tidligere. Anonymkode: bb01c...e0e
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #15 Skrevet 31. mai 2019 Det er verre å bo utenfor og være avhengig av bilen for å komme seg til og fra jobb i byen. Anonymkode: 17003...aab
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #16 Skrevet 31. mai 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi skulle jo vært like asmatiske på sommeren, hvis bilen var skyldig. Og det er vi jo ikke. Anonymkode: bd1d0...9b5 Det stemmer ikke. Når det er kaldt blir smoggen liggende lavt, du har svevestøv fra piggdekk og verre utslipp av NOx. Anonymkode: 17003...aab
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #17 Skrevet 31. mai 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med de som av forskjellige grunner ikke kan ta kollektiv? Kollektivt er bra, for de som kan. Anonymkode: bad8c...3d6 Jada, men nå kjører mange som kan kjøre kollektivt bil, og det må de gjøre noe med. Jeg synes også prisene på månedskort må ned og det må flere vogner på trikk, bane og tog så det ikke blir så trangt i rushen, det skal være attraktivt å kjøre kollektivt. Anonymkode: f0ed5...566
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #18 Skrevet 31. mai 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi skulle jo vært like asmatiske på sommeren, hvis bilen var skyldig. Og det er vi jo ikke. Anonymkode: bd1d0...9b5 Sett deg inn i dette før du svarer da. Ved kulde ligger forurensningen lavere, i tillegg er det mer utslipp fra bilene på vinterstid. Anonymkode: f9aac...997
sug lut Skrevet 31. mai 2019 #19 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis det gjør at bomringsforkjempere rømmer byen skal jeg søren meg flytte tilbake! Anonymkode: 1beec...5a4 Eh... det er vel neppe forkjemperne som rømmer. Ellers er jeg glad for alle som flytter ut, i og for seg.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #20 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo bare tull. Biltrafikken er ikke skyld at folk er asmatiske på vinteren i Oslo. Vedfyring og industri forurenser mye mer, ungene dine blir ikke mindre asmatiske pga bomringen. Anonymkode: bd1d0...9b5 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi skulle jo vært like asmatiske på sommeren, hvis bilen var skyldig. Og det er vi jo ikke. Anonymkode: bd1d0...9b5 Sett deg inn i ting før du uttaler deg - synsingen din er helt feil! Dessuten er det ikke bare astma som er problemet med all trafikken, man får også andre alvorlige helseplager, kortere levealder m.m. Både pga. forurensningen og støyen. Anonymkode: fb753...620
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #21 Skrevet 31. mai 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sett deg inn i ting før du uttaler deg - synsingen din er helt feil! Dessuten er det ikke bare astma som er problemet med all trafikken, man får også andre alvorlige helseplager, kortere levealder m.m. Både pga. forurensningen og støyen. Anonymkode: fb753...620 Jeg tipper all trafikken bare er en liten dråpe i havet når det gjelder helseproblemer. Andre faktorer som sikkert er mye verre er lite næringstett mat, økt stress, økt stråling, vi omgir oss med mye kjemikalier og mange smører seg mye med kjemikalier daglig (deodorant, parfyme etc) Anonymkode: 29669...c8a
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #22 Skrevet 31. mai 2019 Skulle gjerne tatt kollektiv, men bruker 3 ganger mer tid hvis jeg gjør det, sammenlignet med bil. Daglig forsinkelser på buss, tog, t-bane, kommer aldri frem når jeg skal, evig stress for å rekke frem i tide. Anonymkode: f1200...a92
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #23 Skrevet 31. mai 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skulle gjerne tatt kollektiv, men bruker 3 ganger mer tid hvis jeg gjør det, sammenlignet med bil. Daglig forsinkelser på buss, tog, t-bane, kommer aldri frem når jeg skal, evig stress for å rekke frem i tide. Anonymkode: f1200...a92 Det samme gjelder meg. Det tar 15-20 min å kjøre til jobb, 45 min med off. kommunikasjon. Jeg tar likevel trikken hver dag. Anonymkode: bb01c...e0e
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #24 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det samme gjelder meg. Det tar 15-20 min å kjøre til jobb, 45 min med off. kommunikasjon. Jeg tar likevel trikken hver dag. Anonymkode: bb01c...e0e For meg kan det ta 20-25 min med bil, ofte over 1 time med kollektiv, må bytte 2 eller 3 ganger, ikke sjeldent det tar 1,5 time. Det er for mye for meg. Glad jeg har el-bil. Anonymkode: f1200...a92
the amazing spidermamma Skrevet 31. mai 2019 #25 Skrevet 31. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tipper all trafikken bare er en liten dråpe i havet når det gjelder helseproblemer. Andre faktorer som sikkert er mye verre er lite næringstett mat, økt stress, økt stråling, vi omgir oss med mye kjemikalier og mange smører seg mye med kjemikalier daglig (deodorant, parfyme etc) Anonymkode: 29669...c8a Så fordi andre ting også er skadelige, så er det ikke noe vits å gjøre noe med forurensningen? Merkelig logikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå