Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med samboeren min i 14 år. Vi har to fin barn sammen og bygd oss hus og den tralten den. Han er verdens snilleste mann.

Likevel klarer jeg ikke glemme en annen. En felles kompis av oss. Jeg har merket smågnister, så lenge jeg har kjent han (snart like lenge som jeg har vært sammen med samboeren min). Jeg vet ikke hva han føler, men måten han ser på meg og kommentarer han gir, får meg til å tro at han også kjenner på noe. Jeg har alltid perioder hvor jeg har tenkt på han. Av og på alle årene vi har kjent hverandre.

Det siste året har jeg tenkt på han hver eneste dag. I natt drømte jeg at vi var sammen. At alt det praktiske med hus, barn osv hadde ordnet seg. Drømmen var så virkelig. Så våknet jeg og innså at livet var som før. Jeg ble helt satt ut.. Det var som om luften bare gikk ut av hele meg.

Jeg har har en fin samboer på alle måter. Men kjenner ikke på de store følelsene lenger.

Har prøvd å ta grep det siste året - kuttet kompisen ut på snap, instagram, unngå han etc. Men det hjelper ikke. Prøver å tvinge tankene over på noe annet når han kommer i hodet mitt.

Vet at gresset ikke er grønner på andre siden (nødvendigvis).

Kjenner jeg er så lei av kjenne på et savn. En brikke som mangler. En rastløshet som ikke tar slutt. Men samtidig er her to barn å ta hensyn til. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du dyrker en utopi og gir den oppmerksomhet fordi hverdagen er litt slapp, romantisk sett. Det blir ikke bedre for deg om du gjør store omveltninger i livet for å få en annen mann å ha hverdagsliv med.

Anonymkode: cf54e...41e

Skrevet

Hverdagen kommer nok med denne andre mannen også - og hva gjør du da? Finner deg enda en ny?

Mannen din er snill og samlivet deres fungerer. Det er ikke verdt å gi opp for en mann som kanskje ikke er like snill og grei i hverdagen. Kanskje er han en sur, lat stinkende fyr som forventer at du skal ta deg av hus, hjem og barn mens hans selv ligger på sofaen med hånda nedi buksa. Følelser kommer og går, det gjør ikke et godt samliv. Ta vare på det du har, vann gresset der du er. Det er IKKE verdt det!

Anonymkode: 5eaf3...bd3

Skrevet

Du tror gresset er grønnere på den andre siden. Du luller deg selv inn i forestillinger og drømmer som ikke har rot i virkeligheten. 

Anonymkode: c53e4...420

Skrevet

Takk og jeg er egentlig enig. Jeg trenger nok bare en «realitycheck».

Livet altså..  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...