Gå til innhold

Hvordan bli mer miljøvennlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bli fattig, det er det mest effektive tiltaket. 😛 Veldig mye av det som er ramset opp her gjør jeg automatisk, fordi jeg ikke har råd til annet. Kan tydeligvis ha litt bedre samvittighet da i det minste. ;)

Anonymkode: 33c68...50f

Jeg og. Å ikke ha penger er effektivt

Anonymkode: 90bdd...ceb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange gode råd her. Stiller meg bak mye av det, som gjenbruk, mer plantebasert mat, miljøvennlig transport med mer. 

I tillegg vil jeg foreslå bokashi og hjemmedyrking av mat. Det gir både barn og voksne innsyn i sitt eget «lille kretsløp» og har hatt veldig positive ringvirkninger på familiens holdninger og handlinger i huset. Vi spiser sunnere og mer miljøvennlig, har en helt annen holdning til maten og kaster mye mindre mat enn vi gjorde før. I tillegg har frø bestilt hjem i postkassa minimalt klimaavtrykk, koster lite og gir masse mat. 

Anonymkode: b84fc...f0a

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig mange gode råd her. Stiller meg bak mye av det, som gjenbruk, mer plantebasert mat, miljøvennlig transport med mer. 

I tillegg vil jeg foreslå bokashi og hjemmedyrking av mat. Det gir både barn og voksne innsyn i sitt eget «lille kretsløp» og har hatt veldig positive ringvirkninger på familiens holdninger og handlinger i huset. Vi spiser sunnere og mer miljøvennlig, har en helt annen holdning til maten og kaster mye mindre mat enn vi gjorde før. I tillegg har frø bestilt hjem i postkassa minimalt klimaavtrykk, koster lite og gir masse mat. 

Anonymkode: b84fc...f0a

Hva er bokashi?

(Dette er et seriøst spørsmål. Jeg aner virkelig ikke hva det er.)

Skrevet
1 time siden, Superdolly skrev:

Hva er bokashi?

(Dette er et seriøst spørsmål. Jeg aner virkelig ikke hva det er.)

Fermentert biologisk materiale til komposteringsbruk. 

Anonymkode: c26e7...263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...