Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #26 Skrevet 28. mai 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hi sin mann gjør jo ikke det. Han får 500 kr i mnd og er visst glad for det. Så dere har jo ikke sammenlignbare økonomier i det hele tatt Anonymkode: a897b...cad Men det gjør min mann også, men sniker ofte til seg litt ekstra, da han har kort på min konto, og om jeg har overført dit for å bruke til handling eller andre ting, så forsvinner det gjerne til tipping, brus eller annet. Hvordan kan du si at vi ikke har sammenlignbare økonomier? Jeg har ikke sagt noe om hva vi tjener, og HI sa også at mannen har høyere utgifter tross at hun har høyere inntekt. I teorien sier mannen min at han er fornøyd med 500,- pr mnd. I praksis viser han stadig at han ikke er det. Anonymkode: 047cd...4bb
the amazing spidermamma Skrevet 28. mai 2019 #27 Skrevet 28. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: (Key acount manager er ikke noen høytstående stilling, altså. Det er basicly en selger med ansvar for egen kundegruppe.) Anonymkode: c6468...530 :-) nå må du huske på at dette var Carl-Oscars første jobb etter VGS, da. Han har hatt en lynkarriere i firmaet etterpå. Jeg vet godt hva en Key Account Manager er - jobber med noen sånne.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #28 Skrevet 28. mai 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Du skriver jo dette: Hvis vi skulle delt alle utgifter på to så holder ikke hans lønn til halvparten. Jeg betaler regninger etter beste evne, men har ikke stålkontroll. Jeg tjener 750 000. Han underkant av 400. Jeg glemte jo skatt - så da får han utbetalt 24 000 og dette holder ikke til halvparten av utgiftene. Ergo, dere har faste utgifter på over 55 000 per måned., Anonymkode: 9060d...8f2 Feil. Jeg skrev alle utgifter, ikke faste Anonymkode: 08508...e8d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #29 Skrevet 28. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Forstår HI godt. Vi har det på samme måte. Jeg tjener mest, mannen bruker mest. Han har høyere faste utgifter enn meg, et høyere forbruk av dyre vaner, eks frisør, tipping og snop/brus og dyre hobbyer. Jeg er nødt å styre økonomien med jernhånd for å få det til å gå rundt, har hans fulle velsignelse til å styre økonomien, da han ikke eier økonomisk styring/økonomiske sperrer. Vi kjøper klær/sko sammen, er jo ikke noe man trenger månedlig. Vi handler matvarer sammen, og da kjøper han gjerne snop/brus også, men siden vi har barn, og er enige om det, så hører snop og brus til på lørdager. Jeg bruker ikke noe mer enn mannen gjør på meg selv, kanskje heller mindre. Det jeg bruker på meg selv er frisørtime 1-2 ganger pr år. Kafe 1 gang pr mnd, 1 sjokolade(17,-) pr uke. Klær og sko en sjelden gang- vi bruker sikkert like mye på det pr år. Egentlig synes ikke jeg det er rettferdig slik vi har det, at han bruker mer enn meg på div ting når jeg tjener mest, så skjønner ikke helt det dilemmaet ditt HI, men ser at vi jo har det på samme måte, jeg tar meg heller ikke råd til å gå til frisøren mer enn 1-2 ganger pr år. Inntil for kort tid siden når han begynte å barbere hodet sitt selv, gikk han til frisøren månedlig. Jeg tar meg heller ikke råd til å gå på kafe' ukentlig, selv om jeg med min inntekt burde ha råd til det. Anonymkode: 047cd...4bb Dette er også grunnen til at jeg får inn alle pengene her i huset. Da går det ihvertfall rundt og regninger blir betalt. Han får ta kortet selvgølgelig om det er noe han TRENGER. Nå har jeg vært helt gal og Bestillt meg både vipper, fotpleie og gellakk til sommeren. Men han har jo ikke slike behov og er fornøyd....samtidig hører jeg innimellom at han aldri har penger...til å ta seg en øl før kampen etc... Anonymkode: 08508...e8d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #30 Skrevet 28. mai 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er også grunnen til at jeg får inn alle pengene her i huset. Da går det ihvertfall rundt og regninger blir betalt. Han får ta kortet selvgølgelig om det er noe han TRENGER. Nå har jeg vært helt gal og Bestillt meg både vipper, fotpleie og gellakk til sommeren. Men han har jo ikke slike behov og er fornøyd....samtidig hører jeg innimellom at han aldri har penger...til å ta seg en øl før kampen etc... Anonymkode: 08508...e8d 🥺 Anonymkode: 2e7e4...35a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #31 Skrevet 28. mai 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: (Key acount manager er ikke noen høytstående stilling, altså. Det er basicly en selger med ansvar for egen kundegruppe.) Anonymkode: c6468...530 Var det virkelig alt du fikk ut av det innlegget? Anonymkode: 9060d...8f2
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #32 Skrevet 28. mai 2019 Får du hans lønn inn på din konto? 😳 Anonymkode: 2e7e4...35a
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #33 Skrevet 29. mai 2019 Ja😊Og det går bra det altså, vi er jo gift og har alt sammen Anonymkode: 08508...e8d
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #34 Skrevet 29. mai 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Var det virkelig alt du fikk ut av det innlegget? Anonymkode: 9060d...8f2 Nei? Anonymkode: c6468...530
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2019 #35 Skrevet 29. mai 2019 Her har vi ein felleskonto for regninger. Vi skriver ned kvar år alt vi kjem til å bruke på ett år (husleige/kommunale utgifter/barnehage/diverse gaver++) og deler dette først på 12 deretter på 2. Dette setter vi fast inn på denne kontoen kvar mnd slik vi alltid har penger til regninger. Vi har ein annan konto til mat som vi setter inn ein fast sum til kvar mnd. Vi har kvar mnd 1000 kr kvar til kos (som vi bruker på det vi vil). Resten sparer vi. Hadde det vert store forskjeller i lønna slik den eine ikkje kunne betalt sin del, hadde den andre betalt meir. Men her funker det fint. Vi får kvar si lønn på kvar vår konto. Anonymkode: 01081...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå