Gå til innhold

Til alle dere som skal ha førsteklassinger til høsten: En bønn fra en lærer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Mange foreldre får panikk når barnet begynner i 1.klasse, de er vant med barnehagen der barna blir dullet og dallet med heletiden og foreldrene får gjennomslag for sine ideer og krav. 

De skjønner ikke at barna når de kommer på skolen får en helt annen hverdag der det blir satt krav på en helt annen måte og nye vennskap blomstrer fort, de vill holde på ting som de er og helst ikke se at barna dems er store og kan ta egne små valg uten problemer. 

Det med mat er en ting som bare er slik, men de må vite at skolen bestemmer. 

Skolen kan ikke nekte spessielle matvarer i matboksen, de kan bare oppfordre til enighet.

Anonymkode: 1eec3...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en myte at alle barn får nye venner på skolen. En del barn gjør ikke det og noen kommer aldri til å trives.

Selvfølgelig ønsker foreldrene å unngå en slik situasjon for sitt barn om de kan. Skulle bare mangle.

Man trenger ikke å lese herinde mange dagene før man ser ferske eksempler på barn som har det vanskelig på skolen.

Har folk urimelige krav må skolen ta dialogen. Men mange har ønsker for barnet sitt, og det er ikke grunn nok til å kalle folk kravstore.

Anonymkode: c4fb7...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en myte at alle barn får nye venner på skolen. En del barn gjør ikke det og noen kommer aldri til å trives.

Selvfølgelig ønsker foreldrene å unngå en slik situasjon for sitt barn om de kan. Skulle bare mangle.

Man trenger ikke å lese herinde mange dagene før man ser ferske eksempler på barn som har det vanskelig på skolen.

Har folk urimelige krav må skolen ta dialogen. Men mange har ønsker for barnet sitt, og det er ikke grunn nok til å kalle folk kravstore.

Anonymkode: c4fb7...b83

Det er det jo, når 80 foreldrepar kommer med 80 forskjellige krav 😂

Anonymkode: c60d7...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange kommafeil hos hi.

Anonymkode: e7543...e56

Hun er sikker bedre enn deg på alle områder likevel. 

Anonymkode: c60d7...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har folk urimelige krav må skolen ta dialogen. Men mange har ønsker for barnet sitt, og det er ikke grunn nok til å kalle folk kravstore.

Mange ganger så er de kravene helt hinsides fornuft. Mange foreldre er kravstore og tror at akkurat deres barn har krav på særbehandling fordi barnet er vokst opp med luftputer under armene.

Anonymkode: 9a136...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det jo, når 80 foreldrepar kommer med 80 forskjellige krav 😂

Anonymkode: c60d7...ef7

Hver enkelt er ikke kravstor, men skolen må være tydelog på hva de kan tilrettelegge og hva de ikke kan gjøre noe med. Å bare henstille til foreldre om ikke å stille krav fordi det er for mange som gjør det er ikke noe vits i. Gi klar beskjed om hvilke kriterier som skal være oppfylt (for eksempel legeatest eller uttalelse fra bup) for at det skal gjøres tilrettelegging og avvos de som ikke oppfyller kravene.  Slik det er nå blir det ofte til at de som maser mest får det som de vil og resten blir frustrerte. Neste gang har de andre også lært at det som hjelper er masing.

Anonymkode: 1eec3...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars elever som har deg og foreldre, de må få lov til og klage hvis de mener noe er feil,men er enig med deg når det gjelder klasser, opplevde det selv at en mamma i bhg presset sønnen sin på min, noe ikke vi eller sønnen vår ønsket, ble heldigvis hørt, han endte opp i en klasse med kun 3 jenter han kjente fra før,men har nå gode kamerater, begynner på ungdomsskolen  til høsten

Anonymkode: 74a1f...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

stakkars elever som har deg og foreldre, de må få lov til og klage hvis de mener noe er feil,men er enig med deg når det gjelder klasser, opplevde det selv at en mamma i bhg presset sønnen sin på min, noe ikke vi eller sønnen vår ønsket, ble heldigvis hørt, han endte opp i en klasse med kun 3 jenter han kjente fra før,men har nå gode kamerater, begynner på ungdomsskolen  til høsten

Anonymkode: 74a1f...e1e

Å herregud! 🤣

Anonymkode: c2990...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

stakkars elever som har deg og foreldre, de må få lov til og klage hvis de mener noe er feil,men er enig med deg når det gjelder klasser, opplevde det selv at en mamma i bhg presset sønnen sin på min, noe ikke vi eller sønnen vår ønsket, ble heldigvis hørt, han endte opp i en klasse med kun 3 jenter han kjente fra før,men har nå gode kamerater, begynner på ungdomsskolen  til høsten

Anonymkode: 74a1f...e1e

Ja, sikkert BW. Fin løgnhistorie som alltid 

Anonymkode: c60d7...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte heller mail til rektor om at jeg har en utrygg gutt som trenger tryggheten ved å komme i samme klasse som en han kjenner godt. Skrev det mer detaljert da å endte med å få ønsket oppfyllt. Så det hjelper noen ganger å sende en hyggelig mail om barnet sine utfordringer å forklare hva som kan hjelpe å trygge barnet. Sønnen min utargerte mye når han var utrygg,men sluttet helt med det når han følte seg trygg.

Anonymkode: edcd4...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hver enkelt er ikke kravstor,

Å joda, det er mange som er kravstore

Anonymkode: 9a136...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det jo, når 80 foreldrepar kommer med 80 forskjellige krav 😂

Anonymkode: c60d7...ef7

Men det er jo ikke realiteten. Noen roper høyt, noen spør pent og resten holder munn.

Anonymkode: c4fb7...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gud, så glad jeg er som er ferdig med barneskolebarn og spessielt barneskolelærere!

Anonymkode: 1eec3...b56

Du er en sånn forelder med andre ord... ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og lær for all del barnet ditt å gå på do helt alene!

Anonymkode: 6b793...852

Barnet mitt klarer fint å gå på do alene, men akkurat på skolen synes hun det er skummelt. Det er mange i klassen som ikke liker å gå på do fordi doene er skumle. Gamle og nedslitte. Vanskelige låser. Og andre barn som hoier inne på doen. Hun vegrer seg å gå på skolen nettopp pga doene. 

Anonymkode: d69e0...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Barnet mitt klarer fint å gå på do alene, men akkurat på skolen synes hun det er skummelt. Det er mange i klassen som ikke liker å gå på do fordi doene er skumle. Gamle og nedslitte. Vanskelige låser. Og andre barn som hoier inne på doen. Hun vegrer seg å gå på skolen nettopp pga doene. 

Anonymkode: d69e0...4d4

Det skjønner jeg godt kan være skummelt for en liten tass

Anonymkode: 9a136...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, shewolf skrev:

Du er en sånn forelder med andre ord... ;D 

Tja, en sån forelder som har bitt i seg frustrasjon og måttet bruke enormt med resurser på å please kravstore lærere mener du?

Anonymkode: 1eec3...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...