Gå til innhold

Tror dere noen foreldre klarer å se at sitt eget barn er mindre pent?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en idiotisk ting å diskutere. Etter å ha lest på dib i et par år har jeg ingen tvil om hvorfor barn mobber hverandre. 

Anonymkode: 66710...ee0

Dette har då slett ingenting med mobbing å gjere vel? Det har meir med biologi, eg syns det er interessant fordi eg trur faktisk at ein ikkje ser sine eigne ungar slik andre ser dei. Dei diskuterer jo ikkje kven sine ungar som er pene og ikkje, men korleis ein ser ungane sine som foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri sett et stygt barn, etter at jeg ble mamma selv. Det endret meg veldig.

Før jeg fikk barn selv var jeg mye mer opptatt av utseende. Og begge barna mine er så søte at jeg hadde syntes de var det også slik jeg tenkte før jeg fikk barn. Begge var helt nydelige og «rynkefrie» i fjeset da de ble født. Vakre. 

Men nå? Jeg kan ærlig talt ikke gi et svar som er objektivt? Jeg vet faktisk ikke om de regnes som blant de peneste eller ei. De er 4 og 1 år forresten. Jeg synes jo de er helt nydelige, men nå synes jeg alle barn er nydelige. Alle i barnehagen, alle jeg ser. Jeg ser ikke stygge barn lenger?! :) og det synes jeg er en velsignelse skal jeg være ærlig. At hjernen min tydeligvis har endret seg så mye.

Jeg ser ikke stygge damer lenger heller. Før synes jeg mange så mindre tiltrekkende ut, men nå ser jeg mange forskjellige sterke kvinner, mødre overalt hvor jeg ser.

Samme med menn, de jeg før tenkte var mindre tiltrekkende tenker jeg ikke først og fremst på som det lenger. Tenker heller tanker som at de ser ut som hyggelige pappaer eller flinke i den jobben de gjør, slike ting.

 

Hjernen min ser så og si ikke utseende lenger! Og nå synes jeg et litt rynkete fjes med et godt smil er noe av det peneste jeg ser :) ❤️

Anonymkode: 6738a...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle foreldre synes at ungen sin er nydelig, uansett utseende. Man ser på de man elsker med et annet blikk, det er kjærlighet. Uansett så er jo alle barn søte og skjønne uansett om de har et billedskjønt ansikt med perfekte trekk eller ikke synes jeg. Og en annen ting er at personlighet og sjarm spiller også inn og påvirker på en måte hva de ser.

Anonymkode: 73573...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to venninner som mener kjærestene sine er fantastisk flotte og sexy. Jeg synes ikke det i der hele tatt. Mennesker liker heldigvis forskjellige ting, blir det samme med utseende til barn.

 

vi diskuterte modeller en gang. Noen mener de er vakre og spesielle, mens andre klarer ikke se dette. Noen synes jenter med langt, blondt hår og blå øyne er så nydelige. Nabogutten har mørkerødt, krøllete hår, fregner og jeg synes han er den nydeligste ungen jeg har sett.

 

mine barn er de flotteste fordi jeg ser med hjertet når jeg ser på de. Jeg som mor ser på de på en helt annen måte enn noen andre.

Anonymkode: 2464c...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så aner jeg ikke hvordan datteren min ser ut helt objektivt. Jeg tror hun er skjønn, men jeg vet ikke hvordan jeg hadde sett henne om jeg ikke var moren hennes. Vi har uansett ulik smak og preferanser. Noen synes kanskje hun er nydelig, andre ikke. Når jeg prøver å se objektivt på jentene i klassen hennes, så synes jeg helt ærlig at de er like fine alle sammen, hver på sin måte. Jeg tror alle foreldrene ser på sin egen som jeg ser på min, at de skiller seg ut i positiv forstand fordi de er spesielle for dem.

Anonymkode: f42e1...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg. Har to barn med to forskjellige og sambo har også et fra før. Jeg ser jo at det er stor forskjell i de tre. Sambo sitt barn er tynn, hengslete, poser under øynene,  utstikkende ører ogskjev munn. Dessverre arvet dette av mora si. Men han har pene trekk også, men ikke noen kjekkastrekk etter min mening. Min første har mer kjekkasen over seg, solbrun atletisk og pent ansikt. Vår felles er bare et stort vakkert smil, utrolig sprudlende og får alle rundt seg til å elske henne hvor en hun går. 

 

Anonymkode: deeb4...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det kan jeg. Har to barn med to forskjellige og sambo har også et fra før. Jeg ser jo at det er stor forskjell i de tre. Sambo sitt barn er tynn, hengslete, poser under øynene,  utstikkende ører ogskjev munn. Dessverre arvet dette av mora si. Men han har pene trekk også, men ikke noen kjekkastrekk etter min mening. Min første har mer kjekkasen over seg, solbrun atletisk og pent ansikt. Vår felles er bare et stort vakkert smil, utrolig sprudlende og får alle rundt seg til å elske henne hvor en hun går. 

 

Anonymkode: deeb4...282

Her har du bare beskrevet dine egne barn i like positive ordlag, mens hans barn med mange negative. Hvordan ser du objektivt, igjen?

Anonymkode: f42e1...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg virkelig ikke. Jeg husker da mitt eldste barn var liten, fikk jeg en venninne med et barn på samme alder som mitt barn. Den gutten var jo selvfølgelig skjønn på sin måte, men rent utseendemessig alt annet enn pen. Ansiktet var skjevt og ingen ting passet liksom sammen, og ikke har han blitt noe finere med alderen heller, men han er søt på sin måte likevel. Uansett, moren hans kunne sitte i evigheter og prate om hvor nydelig og vakker sønnen er, om hvordan han ville måtte kjempe for å holde damene unna når han ble stor osv. Jeg synes det hele var veldig fascinerende. At hun virkelig ikke så det andre så.

Når der gjelder mine egne barn er jeg nok som alle andre jeg også, synes de er nydelige fordi de er mine, men jeg ser jo at to av dem er mer billedpene enn de to andre, og at utseendet deres har endret seg med alderen. Eldste f.eks.var helt ordinært søt som baby, veldig vakker som 1-2-åring (ble stadig stoppet av vilt fremmede som bare måtte fortelle meg hvor vakker de fant ham), mer normalt pen igjen til han ble tenåring, så litt kantete og uferdig der nese, øyne osv liksom ble litt feilproposjonert og gjorde ham veldig ordinær eller og til og med under snittet pen, og så plutselig rundt 16 år hvor alt vokste på plass igjen og han plutselig ble skikkelig kjekk og veldig populær blant jentene. 

Anonymkode: 1ab6b...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det kan jeg. Har to barn med to forskjellige og sambo har også et fra før. Jeg ser jo at det er stor forskjell i de tre. Sambo sitt barn er tynn, hengslete, poser under øynene,  utstikkende ører ogskjev munn. Dessverre arvet dette av mora si. Men han har pene trekk også, men ikke noen kjekkastrekk etter min mening. Min første har mer kjekkasen over seg, solbrun atletisk og pent ansikt. Vår felles er bare et stort vakkert smil, utrolig sprudlende og får alle rundt seg til å elske henne hvor en hun går. 

 

Anonymkode: deeb4...282

Dette var jammen meg objektivt. 

Anonymkode: 66710...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette var jammen meg objektivt. 

Anonymkode: 66710...ee0

Det samme tenkte jeg

Anonymkode: 28854...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ikke syntes min nyfødte sønn var særlig vakker, men tenkte at jeg var glad i han for det. Nå ble han etterhvert en veldig vakker baby og også som småbarn. Vokst ut av småbarnutseendet nå. Men vet at flere jenter er forelsket i han, og han blir nok en kjekkas på sin måte. Tror og han er den typen jenter tiltrekkes av. Litt rampete, aktiv, og empatisk. 

Yngste var en vakker nyfødt, men som baby og småbarn nok ikke objektiv vakker. Rund uten noe hår. Men veldig sjarmerende og blid. Og fikk mye oppmerksomhet. Nå i dag ser jeg at hun vokser opp til å bli en pen jente. 

Fått mye oppmerksomhet for mine barn. Hører stadig at de er flotte. Det har og mye med at de er sosiale og sjarmerende med utstråling. Og ser jo selv at de er flotte, men utseendet er jo heller ikke det viktigste. Hører forsåvidt at jeg er pen og, og begge har arvet mitt utseendet. 

Anonymkode: f6f2b...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det klarer jeg utmerket. Kjenner flere som får det til og. Så det er nok ikke sånn at ALLE syns barna sine er billedpene. For det er jo det vi snakker om. Nydelig og vakker handler ikke bare om hvordan man ser ut. Eldste ungen min var virkelig ikke noe vakkert barn. Nå er hun ungdom og er nydelig. Får så mange kommentarer på hvor pen hun er.

Anonymkode: 29981...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...