Gå til innhold

Tror dere noen foreldre klarer å se at sitt eget barn er mindre pent?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller synes alle at barnet sitt/sine er vakre uansett?

Hadde en diskusjon med ei venninne, vi er uenige.

Hva mener dere?

Anonymkode: 9aab5...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror alle finner noe pent i sine. Folk man er glad i ser pene ut fordi man er glad i dem.

Anonymkode: 62d73...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man uansett ikke trenger å diskutere ting man ikke får gjort noe med, det er så lett at noen blir lei seg, enten det er barn eller foreldre.

Anonymkode: 3fff8...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at man uansett ikke trenger å diskutere ting man ikke får gjort noe med, det er så lett at noen blir lei seg, enten det er barn eller foreldre.

Anonymkode: 3fff8...a7b

Vi diskuterer så mangt, og det er vel legitimt å diskutere noe som kan være såpass tabubelagt? 

Vi hadde en situasjon hvor jeg vrenger av meg noe som: Godt 2 åringen er søt, så han er unnskyldt i de verste trassperiodene. Da kom vi innpå dette.. Og hvordan skjønnhet appellerer til andre etc. 

HI

Anonymkode: 9aab5...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De man elsker er pene. Men jeg klarer fint å se mine barn. Yngste er (dessverre må jeg si) vanvittig vakker, eldste er også vakker men selvsagt ser jeg at yngste sitt utseende treffer flere hva skjønnhetsideal angår. 

Når det er sagt synes jeg at det er så trist at man skal måtte diskutere slikt. Utseendefokuset blir bare verre og verre. 

Anonymkode: f4f8d...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også at mitt ene barn er vakrere enn det andre rent objektivt. Men for meg er de like skjønne.

Anonymkode: 78802...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, tror dere ikke at «vi» som synes barna er vakre, synes det også fordi det er våre egne?

Andre hadde kanskje ikke syntes det samme.

HI

Anonymkode: 9aab5...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, tror dere ikke at «vi» som synes barna er vakre, synes det også fordi det er våre egne?

Andre hadde kanskje ikke syntes det samme.

HI

Anonymkode: 9aab5...f43

Selvsagt! Av den enkle grunn at man har forskjellige preferanser for hva man liker. Det er ikke sikkert at du og jeg synes de samme kjendisene er vakre feks. Det samme gjelder alle mennesker. 

Anonymkode: 346c4...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller synes alle at barnet sitt/sine er vakre uansett?

Hadde en diskusjon med ei venninne, vi er uenige.

Hva mener dere?

Anonymkode: 9aab5...f43

Det må da ligge i vår natur å elske sitt avkom uansett hvordan det ser ut. Ellers hadde vi utstøtt avkommet. Hadde gått dårlig med bestanden da. 

Anonymkode: 16961...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi diskuterer så mangt, og det er vel legitimt å diskutere noe som kan være såpass tabubelagt? 

Vi hadde en situasjon hvor jeg vrenger av meg noe som: Godt 2 åringen er søt, så han er unnskyldt i de verste trassperiodene. Da kom vi innpå dette.. Og hvordan skjønnhet appellerer til andre etc. 

HI

Anonymkode: 9aab5...f43

🤔🤤

Anonymkode: 16961...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og vet at personer man har et godt forhold til, enten det er egne barn elle venner blir vakre fordi man liker dem. Jeg har en kompis, som objektivt sett ikke er noe supepen. Men jeg har alltid hatt et veldig nært forhold til denne gutten(nå mannen) og synes han er den peneste personen i verden(eller syntes det før) fordi jeg kjenner han, vet hvilke verdier han har, og hva han står for. Denne mannen sa til meg senest for et par mnd siden når vi snakket sammen om forhold og lignende. at han vet jo at han ikke er noe svigermors drøm verken utseendemessig eller stilen. Og ja, jeg kan jo se at han ikke akkurat kler seg slik jeg eller min mann gjør, men det betyr så lite for meg, og jeg synes han er en vakker person, og jeg kan på en måte ikke forstå at ikke alle kan se den vakre innsiden hans, men for meg, så gjenspeiler utsiden innsiden. Huff, dette ble så flåsete forklart at jeg knapt forstår det selv.

Anonymkode: 3fff8...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle synes det uansett. Er jo endel unger jeg tenker bare foreldrene kan finne søte eller pene. Men de gjør de nok😊

Anonymkode: 97091...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle foreldre synes sitt barn er nydelig, men: De aller fleste klarer å skille mellom glansbilde-skjønnhet og mors-synsvinkel-skjønnhet. Jeg synes min sønn er nydelig, men måler vi ham på en skjønnhetsskala i samfunnet, så er han midt på treet. Ikke noe spesielt eller unikt. 

Sannheten er jo at de aller færreste barn er unike eller spesielle når det kommer til utseendet. Men det finnes helt klart unntak 😉 noen er jo så vakre at det nesten blir guddommelig. 

Anonymkode: c5e33...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper alle synes det uansett. Er jo endel unger jeg tenker bare foreldrene kan finne søte eller pene. Men de gjør de nok😊

Anonymkode: 97091...48a

Er det virkelig noe du tenker om ‘endel unger’? 

Det tror jeg knapt jeg har tenkt noen gang. 

Eneste gang jeg har stusset på hva jeg skulle si om en baby var den gangen han var som snytt ut av nesen på sin far som jeg finner både ubehagelig, frekk og lite pen. Men det låg jo på meg og mine holdninger og ikke barnet. 

Anonymkode: 5398e...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig noe du tenker om ‘endel unger’? 

Det tror jeg knapt jeg har tenkt noen gang. 

Eneste gang jeg har stusset på hva jeg skulle si om en baby var den gangen han var som snytt ut av nesen på sin far som jeg finner både ubehagelig, frekk og lite pen. Men det låg jo på meg og mine holdninger og ikke barnet. 

Anonymkode: 5398e...783

Ja, synes det er ganske mange barn som ikke er behagelige å se på. Små gutter med lang bustete krøllete hår, foreldrene synes de er SÅ søte (heldigvis). Og mange med uheldige trekk og neser og ører som ikke passer til ansiktet (enda). Noen ser bare «drittunge» ut også. De fleste barn er helt normale da. Noen er veldig pene, og ekstremt få uvanlig vakre. 

Anonymkode: 97091...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min var virkelig vakker som baby. Og er en ordentlig kjekkas i dag.

Datteren min var faktisk en mindre pen baby. Søt ja, fordi det var en baby, men absolutt ikke en veldig vakker baby.

Men hun fikk absolutt utseende med seg etterhvert som hun ble eldre 😉

Nå er hun slående bakker.

Anonymkode: effed...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var barn, så forgudet jeg min storesøster, hun var mange år eldre enn meg. Og var nesten som en reserve mor for meg. Og jeg syntes hun var den vakreste på denne jord, fortalte alltid vennene mine hvor vakker min søster var. Men sannheten er at hun har vært uheldig med utseende sitt. Men i min verden var hun selvfølgelig den vakreste jeg visste om, da jeg var så utrolig glad i henne.

Jeg synes begge mine 2 barn er vakre barn, og helt fantastiske. Men det eldste barnet har jo i alle år, fått masse kommentarer på hvor pen hun er. Så hennes utseende appellerer nok til flere. Men jeg synes de er like vakre. 

Anonymkode: 25855...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller synes alle at barnet sitt/sine er vakre uansett?

Hadde en diskusjon med ei venninne, vi er uenige.

Hva mener dere?

Anonymkode: 9aab5...f43

Jeg tror de aller fleste foreldre synes sine egne barn er de vakreste i verden, samtidig som de er i stand til å se at de ikke er det i alle andres øyne. Datteren min hadde noen litt uheldige år tidlig i tenårene, da ingen ting liksom passet helt sammen. Jeg så jo at hun ikke akkurat var billedskjønn da, men for meg var hun likevel den skjønneste jenta som fantes. På samme måte synes jeg min 90 år gamle bestemor er inderlig vakker. I min datters tilfelle gikk det seg til i 15-16-årsalderen, og nå tror jeg faktisk de fleste vil mene at hun er en veldig pen jente. 

Anonymkode: efb6a...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hvertfall gutten min er verdens nydeligste, store mørkebrune klare øyne, gode myke små bollekinn, veldig fin og gyllen i huden 😍, men det er jo bare meg og mannen som ser hvor nydelig han er, jeg tror nok mine venner ser på barna sine på samme måte som jeg gjør med min😍

Anonymkode: 2a529...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller synes alle at barnet sitt/sine er vakre uansett?

Hadde en diskusjon med ei venninne, vi er uenige.

Hva mener dere?

Anonymkode: 9aab5...f43

Skjønner ikke dette er noe å diskutere.

Alle barn er vakre, og i mødres øyne er egne barn vakrest i hele verden.

Anonymkode: 85ca2...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke dette er noe å diskutere.

Alle barn er vakre, og i mødres øyne er egne barn vakrest i hele verden.

Anonymkode: 85ca2...fe4

Selvfølgelig er dette noe å diskutere! Det å ha et tiltalende utseende kan gi store fordeler i livet, og det er mange som ikke er vakre. 

Og vi som har barn som er mindre heldige med utseende, vi ser det, selvfølgelig. 

Jeg har tre barn, en som var nydelig som barn, frem til 9- årsalderen. Så begynte hun å vokse veldig, og trekkene passer ikke helt sammen nå, så hun er helt vanlig. 

En som ikke har hatt utseende med seg, men som jeg synes er skjønn, varm og vakker på grunn av godheten og sjarmen. 

Og en som er helt vanlig, og fremdeles vakker for meg. 

Jeg kan se at andre barn er penere enn mine, men mine er vakrest i verden likevel!! 

Anonymkode: a4365...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke min sønn var pen da han var baby. Han hadde helt andre trekk enn det jeg er vandt med. Men etterhvert som han har vokst til, har han blitt nydelig. 

Anonymkode: 40ede...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å se helt objektivt at både jeg og min sønn og min mann er mindre pene. Men vi har mange gode kvaliteter og egenskaper. 

Anonymkode: 42f09...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har berre vakre ungar, så korleis dei som ikkje har det ser ungane sine veit eg ikkje. Men reknar med vi er i same båt alle som ein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiotisk ting å diskutere. Etter å ha lest på dib i et par år har jeg ingen tvil om hvorfor barn mobber hverandre. 

Anonymkode: 66710...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...