Gå til innhold

First price


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

First price varer. Hva kjøper dere av det? Noen erfaringer om hva som er bra eller rett og slett ikke så bra? 

Anonymkode: 8d61b...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøper lite slike varer. Man får som regel det man betaler for. 

Anonymkode: fca76...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldorado
- sweet chili saus
- mellombarer når de er på 10 kr tilbud
- chilinøtter
- valnøttkjerner
- bønnespirer på boks
- aioli

First price

- hvitløksbaguetter
- sandwichbaguetter
- pizza pepperoni - veldig ok til den prisen
- saftis
- frossen kyllingfilet
- ovnsbakt leverpostei
- fersk pizza har jeg hørt andre skryte av, har ikke smakt den selv
- micro popcorn
- 1 kg epler i pose
- reker i lake

Rema 1000

- frossen brokkoli & blomkål blanding

Europris
- 5-pack med nudler - kjedelig på smak hvis det spises alene. men passer fint i wok eller andre retter

Anonymkode: 6c601...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Søplemat. Unngår det.

Anonymkode: 22838...567

Hvorfor er det søppelmat? Hva er forskjellen på FP epler og andre epler?. Eller FP bagetter og vanlige?

Anonymkode: d1021...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil alltid være slik, det dyre er bedre.. 😜 Skulle trudd at eplene t first price vokste på et dårlig tre, eller at pastaen er utskilt fra den beste og pakker ned i first price pakker 😂 

Anonymkode: 36401...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjøper vi stort sett ikke ferdige retter, men jeg kjøper som regel fersk frukt og grønnsaker, kyllingfilet, frosne burgere og kyllingkjøttdeig fra billigmerker. Ost er det litt delte meninger om i familien, men til riving og matlaging er den i hvert fall super. På brød er det et barn og en pappa som ikke liker den.

Ellers liker barna best majones fra first price. Den har også vunnet blindtest på NRK eller tv2. 

 

Anonymkode: f79e0...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrøtter, de bruker også de korte, de bøyde osv, de som de dyre leverandørene kaster. Det er bortkastet matsvinn altså, alle smaker like godt ;)

 

Anonymkode: 7562c...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teen har vel også vunnet blindtester, det var vel Extra earl grey som vant blindtesten på TV2 hjelper deg.

Anonymkode: 7562c...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Teen har vel også vunnet blindtester, det var vel Extra earl grey som vant blindtesten på TV2 hjelper deg.

Anonymkode: 7562c...d67

Ja, det stemmer, teen glemte jeg i min oppsummering. Den er kjempegod!

Anonymkode: f79e0...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

First price tomatsuppen...overraskende god

Hadde prøvd coop`s egen pizza som smakte helt forferdelig, så var skeptisk til å prøve first prize sin egen pepperoni pizza, men den var god.

Eplene er gode, det samme med gulerøttene.

First price baguettene er gode

Sprøstekt løk

Pølsebrødene 8 stk  til 4,50 kr er like gode som indianerbrødene (synes vi)

 

Anonymkode: a546c...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper masse first price. Tacoen deres vant best i test også. 

Baguetter, frukt/grønnsaker, kylling, kaviar, servelat, kjøttdeig, ost, taco, egg, bacon, syltetøy osv. 

Håper de fleste her som kaller det søppelmat eller lignende vet hva det egentlig er. For det meste er det kyllingfileter fra prior som ikke er store nok/for store og også fra gilde som kaller produktet «feilvare». Før ble det kastet, nå gis det til first price eller andre billigprodusenter. Tipp topp. 

Anonymkode: 23a61...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite. Det meste av det jeg har smakt, er ikke godt. Men popcorn fra Rema er faktisk ganske ok, og First Price sitt er ikke så galt det heller. Det er ikke akkurat noe jeg kjøper ofte da, men av og til kan det være greitt.

Men jeg kjøper gjerne First Price grønnsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ofte billigmerket til Coop Extra. Kjøper frukt, grønnsaker, kyllingfilet, kyllingkjøttdeig, dopapir (det er det eneste merket som ikke klistrer seg fast i kjønnsleppene 😂), tørkepapir, olje, ris, honning, sukkerfri brus. Varer som ost og smør holder jeg meg unna, men rene produkter er helt greit å kjøpe billig. 

Anonymkode: 826be...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøper ofte billigmerket til Coop Extra. Kjøper frukt, grønnsaker, kyllingfilet, kyllingkjøttdeig, dopapir (det er det eneste merket som ikke klistrer seg fast i kjønnsleppene 😂), tørkepapir, olje, ris, honning, sukkerfri brus. Varer som ost og smør holder jeg meg unna, men rene produkter er helt greit å kjøpe billig. 

Anonymkode: 826be...f96

Kjøper mye first price/billigprodukter, men dopapiret er visst som om å tørke seg med sandpapir i følge ungene mine😅 Her er det lambi det går i der.. Skal prøve coop sitt soft-dopapir snart (blindtest på ungene for å se om de klager😛).

Anonymkode: 55eab...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Kjøper mye first price/billigprodukter, men dopapiret er visst som om å tørke seg med sandpapir i følge ungene mine😅 Her er det lambi det går i der.. Skal prøve coop sitt soft-dopapir snart (blindtest på ungene for å se om de klager😛).

Anonymkode: 55eab...9ce

Lambi er jo verst. Klistrer seg fast overalt. Soft-dopapiret er litt bedre, og like mykt som Lambi 😊 

Anonymkode: 826be...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lambi er jo verst. Klistrer seg fast overalt. Soft-dopapiret er litt bedre, og like mykt som Lambi 😊 

Anonymkode: 826be...f96

Jeg bruker av og til dopapir for å vaske bort tannkremflekker ol i vasken, men lambi løser seg bare opp og henger seg fast! Håpløst! First price gjør ikke det, håper soft er like bra som fp der, og mykt nok til de kresne ungene😅

Anonymkode: 55eab...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Kjøper mye first price/billigprodukter, men dopapiret er visst som om å tørke seg med sandpapir i følge ungene mine😅 Her er det lambi det går i der.. Skal prøve coop sitt soft-dopapir snart (blindtest på ungene for å se om de klager😛).

Anonymkode: 55eab...9ce

First price dopapir og omganssyke førte til en ganske bredbeint gange, det ble sårt kan man si 😂 Jeg synes soft dorullene fra Unik som ofte er på 10 kr tilbud er veldig bra

Anonymkode: 6c601...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker First Price:

Gulrøtter

Biff, entrecote osv

Laks (i porsjonsstykker, beste stekelaksen)

Eplejuice, appelsinjuice

Kaviar

Epler

Kokt skinke

Potetløv

 

 

Anonymkode: f50db...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av bland annet first price varene kommer fra de "orginale" fabrikkene. 

F.P potetgull, kommer fra maarud. F.eks. 

Jeg har to kompiser som jobber der de trykker emballasje, og bestillingene på FP produktene kommer fra de store selskapene.

 

Anonymkode: 1fc61...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker av og til dopapir for å vaske bort tannkremflekker ol i vasken, men lambi løser seg bare opp og henger seg fast! Håpløst! First price gjør ikke det, håper soft er like bra som fp der, og mykt nok til de kresne ungene😅

Anonymkode: 55eab...9ce

Er ikke så bra for rørene at de ikke løser seg opp. Når det er sagt, så synes jeg også Lambi er vel oppløselig. Spesielt for barn som øver seg på å tørke.

Svar på spørsmålet. Vi bruker alltid fp majones (de andre billig merkene er ikke gode på majones). Hvitløksbaguetter, enten Coop eller fp. Eldorado sweet and sour. Frosne grønnsaker.. Ja, stort sett det. Lager for det meste maten fra bunn.

Anonymkode: 8786f...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper veldig masse first price og er veldig fornøyd med det meste. 

Det jeg ikke kjøper er isboksene, ketchup, grillpølser og gulost i kg stykker. 

Kjøper:

Kjøttdeig, fersk kyllingfilet, laks, salami (Den pakka med hvit plast) bacon, potetgull, saltstenger, håndsåpe, dusjsåpe, mais, ananas, sprøstekt løk, taco, tortillalefser, nachos, kaviar, poteter, gulrøtter, div frosne grønnsaker, vaskepulver, potetsalat, rekesalat, bearnaise saus var det jeg kom på nå. 

Veldig mange av first price price produktene er egentlig andre kjente merkevarer som bare er annerledes innpakket eller gjort bittesmå endringer på. 

Anonymkode: 2e09a...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...