Gå til innhold

Pavlova - blir så irritert!😆 Hvor lenge og hvor mange grader har dere den på for at den skal bli perfekt?😄


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Optatium skrev:

Jeg har sikkert lagd 100pavlovaer etter hvert, og slev om jeg bruker samme oppskrift og fremgangsmåte, kan resultatet variere. 

Det er mange faktorer sol avgjør; ferske egg, temperaturen på eggene, hvor hardt du pisker, gradene på ovnen, luftfuktigheten i rommet etterpå osv. Jeg lager min lik hver gang; eggehvite, sukker ig vaniljesukker. 

Forøvrig er det latterlig p bruke en toropakke til noe så enkelt. Rett og slett. 

Hvorfor er det latterlig? Den smaker jo godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker for svar, dere gjorde meg like forvirret som alle oppskriftene jeg har sett på👍😂😂 

Jeg lager den selv, ikke toro, og jeg bruker maizena😊 Tenker jeg skal prøve med 90-100gr i en time denne gangen👍Jeg har fått den til før i samme ovn, men jeg husker ikke hva jeg gjorde da🙈

Anonymkode: da4f1...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takker for svar, dere gjorde meg like forvirret som alle oppskriftene jeg har sett på👍😂😂 

Jeg lager den selv, ikke toro, og jeg bruker maizena😊 Tenker jeg skal prøve med 90-100gr i en time denne gangen👍Jeg har fått den til før i samme ovn, men jeg husker ikke hva jeg gjorde da🙈

Anonymkode: da4f1...1a5

Du må bruke syre, f.eks. eddik også for seighet.

90-100g i en time, den kommer til å bli understekt og skummete i midten.

Anonymkode: 1557a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du må bruke syre, f.eks. eddik også for seighet.

90-100g i en time, den kommer til å bli understekt og skummete i midten.

Anonymkode: 1557a...10b

Prøv 120 g i 1,5 time heller, og la den avkjøle seg med døren på gløtt. 

Anonymkode: 1557a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må bruke syre, f.eks. eddik også for seighet.

90-100g i en time, den kommer til å bli understekt og skummete i midten.

Anonymkode: 1557a...10b

Jeg ville også hatt i syre, satt ovnen på 180 og skrudd ned til 150 når jeg setter inn. Så la den steke en time og kjøle ned med åpen ovn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CherryC skrev:

Hvorfor er det latterlig? Den smaker jo godt. 

Den gjør ikke det. Den er melaktig pulvertørr i overflaten, med kunstig vanillinsmak. 

Anonymkode: dd33d...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den gjør ikke det. Den er melaktig pulvertørr i overflaten, med kunstig vanillinsmak. 

Anonymkode: dd33d...18a

Har smakt en god del pavlova opp gjennom tidene og jeg er helt uenig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvitvinseddik i også😊 Og da tenker dere over- og undervarme? Jeg hadde den på 160gr i en time sist, og da ble den altfor sprø/tørr..

Anonymkode: da4f1...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hvitvinseddik i også😊 Og da tenker dere over- og undervarme? Jeg hadde den på 160gr i en time sist, og da ble den altfor sprø/tørr..

Anonymkode: da4f1...1a5

Det kommer jo an på størrelsen også, jeg har vel 6-7 eggehviter som utgangspunkt så min er ganske stor. Da har jeg 150 grader i en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, CherryC skrev:

Har smakt en god del pavlova opp gjennom tidene og jeg er helt uenig :)

Hvis vi noen gang møtes i et selskap der det serveres Toro-pavlova, skal du få stykket mitt🤗

Anonymkode: dd33d...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, CherryC skrev:

Hvorfor er det latterlig? Den smaker jo godt. 

Smaken er ikke god syns jeg. Men uavhengig av det; betale mye dyrere fir noe så enkelt som pavlova? Eneste dummere jeg vet om er Toro vaffelrøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Trines matblogg. Følg den oppskriften, jeg får alltid fin pavlova da☺️ Dvs stekes på 120gr varmluft 1,5h la ovnen slå seg av og avkjøles uten å åpne ovnsdøren. 

Anonymkode: 0ac05...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Optatium skrev:

Smaken er ikke god syns jeg. Men uavhengig av det; betale mye dyrere fir noe så enkelt som pavlova? Eneste dummere jeg vet om er Toro vaffelrøre. 

Uffda;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis vi noen gang møtes i et selskap der det serveres Toro-pavlova, skal du få stykket mitt🤗

Anonymkode: dd33d...18a

Deal det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Optatium skrev:

Smaken er ikke god syns jeg. Men uavhengig av det; betale mye dyrere fir noe så enkelt som pavlova? Eneste dummere jeg vet om er Toro vaffelrøre. 

Jeg får like mye skryt av pavlovaene mine enten jeg lager selv eller bruker Toro. Selv om Pavlova er ganske lett, er Toro faktisk enda lettere, dvs ca. arbeidsfritt. Og ikke særlig dyrere heller, når jeg kjøpte på 40% avslag før 17. Mai, tror jeg det er billigere enn å lage selv.

Anonymkode: 1557a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...