Gå til innhold

Ønsker ikke å gå i begravelsen til mora mi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt greit. MEN... jeg tenker for din egen del burde du tenke nøye gjennom dette. Du kan få en reaksjon på dette senere. Du er åpenbart på et veldig dårlig sted når det gjelder dine følelser for henne. Jeg tenker kun på deg nå, du har ikke behov, har ikke lyst. Jeg tenker å gå i begravelsen kan være starten på å lukke den boken. Du trenger ikke føle noe når du går, du trenger ikke sitte på første rad, men du trenger en avslutning, en begravelse er en avslutning. 

Dette avgjør du uansett selv, og valget du tar er uansett riktig. Ikke la deg presse men tenk deg godt om. 

Anonymkode: a93e4...798

En ting til. Vær ærlig med de som maser, og spesielt presten. Si at du kan ikke kan delta pga mishandlingen hun drev med. Vær brutalt ærlig. En prest er en fin samtalepartner. Snakk med h*n, det er viktig at din historie blir hørt. 

Anonymkode: a93e4...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at det kan være givende å snakke med presten om det. 

Anonymkode: 1d3c8...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de maser fordi de synes du er fæl, men fordi de har erfaring med at mange angrer på å ikke ha gått i ettertid. Jeg synes ikke du trenger å gå for noen andres del, men du bør være veldig sikker på at det er riktig for deg å droppe det. Hvis du er det minste usikker dynes jeg du bør gå. Du får bare denne muligheten til akkurat dette.

Anonymkode: e43df...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg besøkte ikke personen på sykehjem når hun lå for døden. De ringte fra sykehjemmet flere ganger fordi personen ønsket å se meg før hun døde. For meg var hun "død" for lenge siden og jeg ville ikke ha noe med henne å gjøre. Nå er begravelsen rett rundt hjørnet og jeg har betalt alt fordi jeg er det eneste barnet hennes (som ikke ble tatt vekk av barnevernet, hun hadde 3 barn før meg som ble tatt mens de var små) og hun hadde satt meg opp som kontaktperson eller noe lignende. Hun vokste opp på barnehjem i 1940 årene så hadde ingen familie, så når hun fikk meg var det kun meg og denne personen alene uten noen annen familie da faren min ikke ville ha noe med oss å gjøre. Nå føler jeg allikevel press på meg til å gå i begravelsen, det ringes av venner av personen, mannen min mener jeg bør gå og presten ringte. Men jeg ønsker virkelig ikke å gå, blir det helt feil? Jeg føler ingenting for personen, og bryr meg ikke om at hun er død.Kunne skrevet mye om hvorfor, men ønsker egentlig ikke det, kan bare si at dama var mer eller mindre gal og jeg tror ikke jeg har ett godt barndomsminne. Kun skolen var en frisone. Tortur kan muligens brukes om min barndom. Er det greit å ikke gå i begravelsen når jeg har så lite lyst? 

Anonymkode: 957f7...bc3

Jeg tenker at om denne personen virkelig ikke betydde noe for deg så hadde det ikke vært noe problem å gå. Kanskje det blir greit å få en fullstendig avslutning her? Synes du burde gå. 

Anonymkode: 79390...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...