Gå til innhold

Ned i vekt - sunne alternativer?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trodde du noe annet?

Anonymkode: 957ea...832

Nei, det er nettopp derfor jeg poengterer det 😀

Anonymkode: 78249...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jordbær, vannmelon, gulerot, kålrot, kål, alt av frukt er jo bedre enn sjokolade og popcorn.

Anonymkode: afc30...f31

Spiser man mye frukt går man sannsynligvis opp i vekt. Karbohydrater gjør at det lagres mer fett i kroppen 

Anonymkode: 78249...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Huff. Og dette skal liksom være næring for kroppen? Tragisk 

Anonymkode: 78249...d13

Du klager fælt, men kommer ikke med et eneste tips til hi selv

Anonymkode: 957ea...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Zeroh is 

Anonymkode: 4c88d...761

Den er god, anbefales!

Anonymkode: 62b92...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du klager fælt, men kommer ikke med et eneste tips til hi selv

Anonymkode: 957ea...832

Jeg er skremt over tankegangen til mange, men dessverre ikke overrasket 

Vil tipse om en god smoothie du kan spise eks til frokost:

- 2 eggeplommer

- 1 avokado

- 1 banan 

- frossen brokkoli/blomkål

Jeg bruker å toppe smoothie med ceylonkanel og litt sukrin gold. 

Masse næring, sunt og mettende over lang tid 😍

Anonymkode: 78249...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den er god, anbefales!

Anonymkode: 62b92...ae3

Den er sikkert god, men næringsrik er den ikke 

Anonymkode: 78249...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff. Og dette skal liksom være næring for kroppen? Tragisk 

Anonymkode: 78249...d13

Melkeproteiner er vel det første et pattedyr får i seg i livet, så ja! Det er næring for kroppen! 

Anonymkode: 86534...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her :) 
Takk for gode tips! Nå er det ikke nødvendigvis noe næringsrikt jeg er ute etter.. Nettopp fordi jeg bare har lyst på noe smått og godt på kveldstid foran tvn :P 
Så Zeroh is, jordbær osv er jo veldig gode tips! Takk!

Ellers prøver jeg å spise relativt sunt resten av dagen nå. Men generelt sunt kosthold er jeg ganske god på! Så er i grunn kun tips til sunne alternativer til kveldskosen! :D 
Skal se etter zeroh is på butikken i dag!! Nam

Anonymkode: e33dc...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spiser man mye frukt går man sannsynligvis opp i vekt. Karbohydrater gjør at det lagres mer fett i kroppen 

Anonymkode: 78249...d13

Men frukt er bedre enn sjokolade. Et sted må en starte. Så går man gradvis fra frukt til grønt. 

Anonymkode: afc30...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Melkeproteiner er vel det første et pattedyr får i seg i livet, så ja! Det er næring for kroppen! 

Anonymkode: 86534...62f

Melkeproteiner blandet med tilsetningsstoffer gir ikke et komplett og næringstett måltid . Å tro noe annet et naivt 

Anonymkode: 78249...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men frukt er bedre enn sjokolade. Et sted må en starte. Så går man gradvis fra frukt til grønt. 

Anonymkode: afc30...f31

Spørs hvor mye frukt man spiser. Å spise 500 gram druer gir ujevn energi hvis man spiser det alene. Å ta seg eks en halv appelsin til dessert blir noe annet. Man bør ikke spise frukt alene da det gir blodsukkersvingninger

Anonymkode: 78249...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her :) 
Takk for gode tips! Nå er det ikke nødvendigvis noe næringsrikt jeg er ute etter.. Nettopp fordi jeg bare har lyst på noe smått og godt på kveldstid foran tvn :P 
Så Zeroh is, jordbær osv er jo veldig gode tips! Takk!

Ellers prøver jeg å spise relativt sunt resten av dagen nå. Men generelt sunt kosthold er jeg ganske god på! Så er i grunn kun tips til sunne alternativer til kveldskosen! :D 
Skal se etter zeroh is på butikken i dag!! Nam

Anonymkode: e33dc...50b

«Kveldskosen». Der har du triggeren. Er det kveldskos med mat hver kveld? Da er det ikke rart man legger på seg. Jeg koser meg med en god serie etter barna er lagt og tenker ikke «mat/snacks» i det hele tatt når jeg tenker kveldskos. En kopp te og tid for meg selv eller med mannen min. Det er nettopp derfor så mange blir overvektige: Kos=mat/godteri/snacks. 

 

Anonymkode: d8cd8...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Kveldskosen». Der har du triggeren. Er det kveldskos med mat hver kveld? Da er det ikke rart man legger på seg. Jeg koser meg med en god serie etter barna er lagt og tenker ikke «mat/snacks» i det hele tatt når jeg tenker kveldskos. En kopp te og tid for meg selv eller med mannen min. Det er nettopp derfor så mange blir overvektige: Kos=mat/godteri/snacks. 

 

Anonymkode: d8cd8...d1e

Hvis du tror at dette er eneste grunnen til overvekt har du et problematisk syn på det. Overvekt skyldes en hel rekke faktorer og sjelden bare en faktor, kan nevne noen

- Underliggende mineralbalanser/sykdom

- Dårlig bakteriesammensetning i tarmen

- Lekk tarm 

- Feil sammensatt kosthold 

- Stress 

- Lite søvn 

- Insulinresistens 

Anonymkode: 78249...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er 165 og veier 58 trenger du kkke akkurat å miste så mange kilo.. 

Anonymkode: 9501d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Kveldskosen». Der har du triggeren. Er det kveldskos med mat hver kveld? Da er det ikke rart man legger på seg. Jeg koser meg med en god serie etter barna er lagt og tenker ikke «mat/snacks» i det hele tatt når jeg tenker kveldskos. En kopp te og tid for meg selv eller med mannen min. Det er nettopp derfor så mange blir overvektige: Kos=mat/godteri/snacks. 

 

Anonymkode: d8cd8...d1e

Klart det er triggeren!! Vet ikke om du har lest hovedinnlegget mitt?? 😂 Jeg er sukkeravhengig.. Jeg har pleid å spise godteri nesten hver dag/kveld.. Og ja, dette er jo en uvane, som jeg nå prøver å gjøre noe med! Og jeg er på ingen måte, og har aldri vært, overvektig! Som sagt 165cm og 58kg.. 

Så jeg har klart å trappe ned godisen, og heller poppet en pose popcorn! JA - hver kveld.. Jeg fyser som en helt! Og drikker sukkerfri brus. Derfor ønsker jeg å bytte det i litt sunnere alternativer. 

Så zeroh is blir kjøpt i dette øyeblikk! Har også lagt egen is av sukkerfri saft i dag - blir spennende å prøve 🤩🤩 Ellers ser jeg meget fram til godteridag i morgen! Lørdag er kosedagen!! Woho 😂🍫🍬

Anonymkode: e33dc...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er 165 og veier 58 trenger du kkke akkurat å miste så mange kilo.. 

Anonymkode: 9501d...47b

Det har du helt rett i 😊 Som i hovedinnlegget; ned et par kilo 👏🏻🤩 Satser på 55-56 som idealvekt. Der jeg trivdes best før svangerskap/fødsel. Minimalt med tid til trening (som da jeg ikke var mamma), så nå får jeg heller skjerpe kostholdet! Og samtidig bli et bedre forbilde ift mat for lille også 👌🏻😃

Anonymkode: e33dc...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart det er triggeren!! Vet ikke om du har lest hovedinnlegget mitt?? 😂 Jeg er sukkeravhengig.. Jeg har pleid å spise godteri nesten hver dag/kveld.. Og ja, dette er jo en uvane, som jeg nå prøver å gjøre noe med! Og jeg er på ingen måte, og har aldri vært, overvektig! Som sagt 165cm og 58kg.. 

Så jeg har klart å trappe ned godisen, og heller poppet en pose popcorn! JA - hver kveld.. Jeg fyser som en helt! Og drikker sukkerfri brus. Derfor ønsker jeg å bytte det i litt sunnere alternativer. 

Så zeroh is blir kjøpt i dette øyeblikk! Har også lagt egen is av sukkerfri saft i dag - blir spennende å prøve 🤩🤩 Ellers ser jeg meget fram til godteridag i morgen! Lørdag er kosedagen!! Woho 😂🍫🍬

Anonymkode: e33dc...50b

Det er godt å fryse smoothie som is og

Anonymkode: 957ea...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klart det er triggeren!! Vet ikke om du har lest hovedinnlegget mitt?? 😂 Jeg er sukkeravhengig.. Jeg har pleid å spise godteri nesten hver dag/kveld.. Og ja, dette er jo en uvane, som jeg nå prøver å gjøre noe med! Og jeg er på ingen måte, og har aldri vært, overvektig! Som sagt 165cm og 58kg.. 

Så jeg har klart å trappe ned godisen, og heller poppet en pose popcorn! JA - hver kveld.. Jeg fyser som en helt! Og drikker sukkerfri brus. Derfor ønsker jeg å bytte det i litt sunnere alternativer. 

Så zeroh is blir kjøpt i dette øyeblikk! Har også lagt egen is av sukkerfri saft i dag - blir spennende å prøve 🤩🤩 Ellers ser jeg meget fram til godteridag i morgen! Lørdag er kosedagen!! Woho 😂🍫🍬

Anonymkode: e33dc...50b

Jeg påpeker at du må ha sunnere alternativer til kveldskosen. Det er du som skriver det. Du må endre tankesettet. Kveldskos er mer enn mat og snacks. 

Anonymkode: d8cd8...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du tror at dette er eneste grunnen til overvekt har du et problematisk syn på det. Overvekt skyldes en hel rekke faktorer og sjelden bare en faktor, kan nevne noen

- Underliggende mineralbalanser/sykdom

- Dårlig bakteriesammensetning i tarmen

- Lekk tarm 

- Feil sammensatt kosthold 

- Stress 

- Lite søvn 

- Insulinresistens 

Anonymkode: 78249...d13

Hvor har jeg skrevet at jeg mener dette er eneste grunn til overvekt? 

La oss ikke gå bort ifra hovedinnlegget. Det er det vi diskuterer er det ikke? Hun sier hun trenger sunnere alternativer til kveldskosen. For mange er det nettopp dette som er problemet. Kos er liksom det samme som snacks. Man kan ikke kose seg uten god mat eller godteri. 

Og la oss kalle en spade for en spade. Hovedårsaken til overvekt i dagens samfunn er ikke sykdom eller insulinresistens. Det er rett og slett dårlig kosthold og lite bevegelse. 

Anonymkode: d8cd8...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg påpeker at du må ha sunnere alternativer til kveldskosen. Det er du som skriver det. Du må endre tankesettet. Kveldskos er mer enn mat og snacks. 

Anonymkode: d8cd8...d1e

Okei! Ja, sunnere alternativer er jo det hele innlegget mitt handler om 😃 Nettopp fordi jeg er bevisst på mine dårlige valg.. 

Jeg kan selvfølgelig kose meg med samboer og serie jeg også! Er det jeg har gjort hver kveld denne uka, men jeg har jo nærmest sukkerabstinenser!! Haha. Og da skal det sies at det smakte ekstremt godt med en ‘zeroh is’ nå 😍👏🏻👏🏻 Uten at jeg trenger å ha dårlig samvittighet for det!!

Anonymkode: e33dc...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 17.59, Anonym bruker skrev:

Hvor har jeg skrevet at jeg mener dette er eneste grunn til overvekt? 

La oss ikke gå bort ifra hovedinnlegget. Det er det vi diskuterer er det ikke? Hun sier hun trenger sunnere alternativer til kveldskosen. For mange er det nettopp dette som er problemet. Kos er liksom det samme som snacks. Man kan ikke kose seg uten god mat eller godteri. 

Og la oss kalle en spade for en spade. Hovedårsaken til overvekt i dagens samfunn er ikke sykdom eller insulinresistens. Det er rett og slett dårlig kosthold og lite bevegelse. 

Anonymkode: d8cd8...d1e

Hvis du tror det er eneste årsak til overvekt er du naiv og har et problematisk syn på overvekt . 

Ja, ofte kan dette være årsaken, men det er sjelden bare en årsak til sykdom/uhelse. 

Anonymkode: 78249...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 17.59, Anonym bruker skrev:

Hvor har jeg skrevet at jeg mener dette er eneste grunn til overvekt? 

La oss ikke gå bort ifra hovedinnlegget. Det er det vi diskuterer er det ikke? Hun sier hun trenger sunnere alternativer til kveldskosen. For mange er det nettopp dette som er problemet. Kos er liksom det samme som snacks. Man kan ikke kose seg uten god mat eller godteri. 

Og la oss kalle en spade for en spade. Hovedårsaken til overvekt i dagens samfunn er ikke sykdom eller insulinresistens. Det er rett og slett dårlig kosthold og lite bevegelse. 

Anonymkode: d8cd8...d1e

Hvilket belegg har du for å si at det kun handler om lite bevegelse og dårlig kosthold?

Anonymkode: 78249...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...