Gå til innhold

Ned i vekt - sunne alternativer?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ned et par kilo. Så nå har jeg skikkelig sukkerabstinenser, da jeg starter med å kutte den daglige sjokoladen, popcornet og div snacks :P Naturlig nok stedet å starte!

MEN - jeg fyser som en helt. Prøver å spise noenlunde sunt, og 4-5 ganger ila dagen. Men jeg som er sukkeravhengig går nesten på veggen. Kikker i kjøleskapet og godteskuffen 19 ganger i timen.... Finnes det noe slags snacks man kan gomle på? 
Jeg prøver å få i meg litt frukt, men det metter ikke sukkersuget. Sukkerfrie pastiller?! Jeg hakke peiling. Men trenger liksom noe i munnen. 

Finnes det noe jeg kan kose meg med på kvelden? 

Anonymkode: e33dc...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del ble det veldig vanskelig med alternativer... Jeg lurte veldig på hvilke sunne alternativer jeg skulle velge, og siden jeg hadde beslutningsvegring, endte jeg opp med å gumle sjokolade fordi jeg ikke klarte å ta et valg. 

Det eneste som funker for meg, er å pusse tennene etter middag, jeg spiser frukt til dessert, og venter i ca 30 minutter. Så er det tannpuss, og dette hjelper til å la være å spise... 

Anonymkode: 25d18...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt sukker i stedet for å mate behovet, ikke gå å småspis på godteri

Anonymkode: 957ea...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker sukkerfri brus og noen druer. Youghurt uten sukker, cottage chees med bær/litt syltetøy, saftis med lite sukker osv. 

Anonymkode: 9501d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerfri sjokolade, men i den er det veldig mye fett, så kcal-inneholder blir det samme

Anonymkode: 9501d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser havre minifras (🤫) eller andre type kornblandinger/granola uten melk. Jeg synes dette er kjempe godt. Det er masse kalorier i granola, men ikke like mye i havre minifras siden det veier så lite. Ellers drikker jeg cappuccino som inneholder 50 kcal. 

Anonymkode: 22f95...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikk kaffe! Kaffe nøytraliserer. 

Unngå karbo i maten. Karbo gir søtsug. 

Drikk vann med bobler

Sørg for nok fett i maten for det metter og stabiliserer. 

Aksept! Aksepter at suget er der, godta at det er der selv om du skal ignorere det. Avled deg selv med andre ting. 

Det største suget går over etter noen dager, så bare hold ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg ei litta runde med dildoen hver gang søtsuget melder seg, skal love deg du får tankene over på noe annet🤪 

Anonymkode: 474ad...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta deg ei litta runde med dildoen hver gang søtsuget melder seg, skal love deg du får tankene over på noe annet🤪 

Anonymkode: 474ad...091

🤣🤣🤣

Anonymkode: cd48d...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd. 
Jeg er jo veldig glad i å smatte på noe, så et alternativ ville vært å foretrekke..
Cottage cheese med blåbær spiser jeg ofte til lunsj, så dette ville ikke blitt noe ´dessert´ eller snacks for meg. Sukkerfri sjokolade har jeg også i skuffen, men som nevnt, mye kcal!! :( 

Lavkarbo er absolutt ikke aktuelt. Jeg spiser og har alltid spist vanlig, variert kost, og det vil jeg fortsette med. (Alltid vært slank, trener masse osv osv) Men har skorta på trening etter sv.skap og fødsel.
Så dildoen blir også liggende. :P Har tross alt ei frøken som jeg flyr etter hele døgnet, og trenger oppsyn konstant!

Men zeroh is... Får jeg kjøpt dette, eller tenker du hjemmelaget?? Har vurdert å lage hjemme seru :) Takk for påminnelsen! Kom også på at jeg lagde mye sukkerfri gele hjemme før, med zeroh-saft!! Mmmm... <3

Ja - jeg er, og har alltid vært, helt sjukt når det kommer til sjokolade, smågodt, snacks og ja... Så dette er liksom i min daglige kost! Uff.. Men jeg er 165cm og 58kg, så er ikke så voldsomt jeg vil ned.. Men hjelper nok på om jeg kan erstatte/kutte ut den verste småspisingen (Les: fråtsing) av godteri :bolledeig:

Anonymkode: e33dc...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosboller er veldig søte men med forholdsvis få kalorier, tar knekken på mitt søtsug

Anonymkode: dddff...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kokosboller er veldig søte men med forholdsvis få kalorier, tar knekken på mitt søtsug

Anonymkode: dddff...429

Har alltid trodd kokosboller var sjukt usunne?? Jaggu. 
Ellers er jeg svak for popcorn :P 

Anonymkode: e33dc...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for gode råd. 
Jeg er jo veldig glad i å smatte på noe, så et alternativ ville vært å foretrekke..
Cottage cheese med blåbær spiser jeg ofte til lunsj, så dette ville ikke blitt noe ´dessert´ eller snacks for meg. Sukkerfri sjokolade har jeg også i skuffen, men som nevnt, mye kcal!! :( 

Lavkarbo er absolutt ikke aktuelt. Jeg spiser og har alltid spist vanlig, variert kost, og det vil jeg fortsette med. (Alltid vært slank, trener masse osv osv) Men har skorta på trening etter sv.skap og fødsel.
Så dildoen blir også liggende. :P Har tross alt ei frøken som jeg flyr etter hele døgnet, og trenger oppsyn konstant!

Men zeroh is... Får jeg kjøpt dette, eller tenker du hjemmelaget?? Har vurdert å lage hjemme seru :) Takk for påminnelsen! Kom også på at jeg lagde mye sukkerfri gele hjemme før, med zeroh-saft!! Mmmm... ❤️

Ja - jeg er, og har alltid vært, helt sjukt når det kommer til sjokolade, smågodt, snacks og ja... Så dette er liksom i min daglige kost! Uff.. Men jeg er 165cm og 58kg, så er ikke så voldsomt jeg vil ned.. Men hjelper nok på om jeg kan erstatte/kutte ut den verste småspisingen (Les: fråtsing) av godteri :bolledeig:

Anonymkode: e33dc...50b

Zeroh is er fra Hennig Olsen og du får kjøpt den på Kiwi i alle fall. I pakken er det noen med bringebærsmak og noen med sitronsmak. De er uten kalorier. Jeg synes de er ganske gode:) 

Anonymkode: 4c88d...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet i fjor sommer. Gått ned 25 kg nå. 

I starten spiste jeg MENGDER med frukt. Snakk om en halv vannmelon, tre nektariner og fem epler på en dag. Det er selvsagt for mye frukt men jeg måtte bare komme over den første fasen. Nå har jeg aldri lyst på sukker. 

Tips, skjær opp frukt og ha vaniljekesam til. Ikke bry deg om at du spiser mye frukt de første ukene. Det er tross alt bedre å sprekke på frukt enn godis. Hakk opp litt nøtter å strø over også. I starten er det unntakstilstand, ikke bry deg om du overstiger kalorier så lenge valgene er sunn mat. Etterhvert vil suget gå over. 

Anonymkode: 2b850...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spiser havre minifras (🤫) eller andre type kornblandinger/granola uten melk. Jeg synes dette er kjempe godt. Det er masse kalorier i granola, men ikke like mye i havre minifras siden det veier så lite. Ellers drikker jeg cappuccino som inneholder 50 kcal. 

Anonymkode: 22f95...496

Minifras er ikke sunt. Inneholder sukker og tilsetningsstoffer 

Anonymkode: 78249...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har alltid trodd kokosboller var sjukt usunne?? Jaggu. 
Ellers er jeg svak for popcorn :P 

Anonymkode: e33dc...50b

Popcorn er fint, det er så lett, så det blir ikke så mange kalorier av en håndfull

Grete roede har sukkerfrie kokosboller, de selges i hvert fall på meny, på kiwi og tror jeg. Jeg har ikke smakt de, men har hørt at de er gode

Anonymkode: 957ea...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil gjerne ned et par kilo. Så nå har jeg skikkelig sukkerabstinenser, da jeg starter med å kutte den daglige sjokoladen, popcornet og div snacks :P Naturlig nok stedet å starte!

MEN - jeg fyser som en helt. Prøver å spise noenlunde sunt, og 4-5 ganger ila dagen. Men jeg som er sukkeravhengig går nesten på veggen. Kikker i kjøleskapet og godteskuffen 19 ganger i timen.... Finnes det noe slags snacks man kan gomle på? 
Jeg prøver å få i meg litt frukt, men det metter ikke sukkersuget. Sukkerfrie pastiller?! Jeg hakke peiling. Men trenger liksom noe i munnen. 

Finnes det noe jeg kan kose meg med på kvelden? 

Anonymkode: e33dc...50b

Jordbær, vannmelon, gulerot, kålrot, kål, alt av frukt er jo bedre enn sjokolade og popcorn.

Anonymkode: afc30...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Yt proteinpudding og Propud er ok alternativer

Anonymkode: 957ea...832

Proteinpudding skulle jeg likt og sett ingredienslista på. Sikkert full av tilsetningsstoffer...

Anonymkode: 78249...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Proteinpudding skulle jeg likt og sett ingredienslista på. Sikkert full av tilsetningsstoffer...

Anonymkode: 78249...d13

Trodde du noe annet?

Anonymkode: 957ea...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Proteinpudding skulle jeg likt og sett ingredienslista på. Sikkert full av tilsetningsstoffer...

Anonymkode: 78249...d13

Lettmelk, melkeproteiner, 1,8 % kakao, aroma, stabilisator (karragenan), søtstoff (acesulfam k, aspartam)

Anonymkode: 957ea...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lettmelk, melkeproteiner, 1,8 % kakao, aroma, stabilisator (karragenan), søtstoff (acesulfam k, aspartam)

Anonymkode: 957ea...832

Huff. Og dette skal liksom være næring for kroppen? Tragisk 

Anonymkode: 78249...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...