Gå til innhold

Hvorfor får dere ikke barna deres på skolen i tide?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I Norge er vi utrolig opptatt av klokken. Det er en veldig stressende samfunnsform for voksne og barn.

Anonymkode: 9ea3d...e9a

Jeg tipper at de fleste land er ganske konsekvente når det gjelder start og slutt tid for skoletimene. Man kan jo ikke bare ramle innom når det passer. 

Jeg har hatt skolebarn i 27 år (wow, det er lenge!) og kan aldri huske at noen av dem har kommet for sent til første time. 

Anonymkode: 22fbc...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tipper at de fleste land er ganske konsekvente når det gjelder start og slutt tid for skoletimene. Man kan jo ikke bare ramle innom når det passer. 

Jeg har hatt skolebarn i 27 år (wow, det er lenge!) og kan aldri huske at noen av dem har kommet for sent til første time. 

Anonymkode: 22fbc...cea

Samme her. I 27 år! Én gang ble det for sent fordi en unge snublet så på skoleveien at hun måtte hjem og plastres. 

Anonymkode: 75a05...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen diagnose nei, men noe hun har fått påvist at hun ikke har skikkelig forståelse for tid. Det er bare en greie hun strever med. Fikk samme råd som du skrev her, samt stadig bevisstgjøring på tid. Krever mye jobbing med å bruke klokken og kjenne på hvor lang tid ting tar. Lett å miste motivasjon ved mangel på resultat, så det sklir dessverre fort ut. Det oppleves veldig kontrollerende og masete for min datter, så kan ikke overdrive det heller.

Hun bruker disse alarmene som du skrev :) Er det som funker best, men er jo ikke alltid at hun er ferdig med det hun holder på med når hun skulle begynt på neste oppgve, så da hjelper det ikke helt. Hun tror alltid at hun har bedre tid enn hun har. Men det er dette, sammen med at hun tar helt ansvar selv, som fungerer best. Men kommer en del for sent enda 😕

Anonymkode: ad125...7d2

Høres slitsomt ut både for dere og for henne. Er dette noe man vokser av seg, eller må man regne med å drive på slik resten av livet? Sommerferie må føles himmelsk for henne. 

Anonymkode: 93247...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I Norge er vi utrolig opptatt av klokken. Det er en veldig stressende samfunnsform for voksne og barn.

Anonymkode: 9ea3d...e9a

Det er nok sant. Jeg har en sjelden gang kommet hesblesende til skolen, da møter jeg gjerne på andre foreldre som også er sene. Det slår ikke feil, de foreldrene og barna som da kommer gående i bedagelig tempo når klokka har passert 08.30 er nesten unntak av afrikansk eller Midtøsten opprinnelse 🤪

Alle kan forsove seg, og hvis du da har fler enn ett barn og ordne skjærer det seg fort. Hvis man først har forsovet seg, er det bedre å ta det med ro enn å lage en morgenstund full av stress og tårer imo.

Det er mange årsaker til at folk kommer for sent. En av dem ja være at man har er barn som lider av skolevegring. Det har jeg selv hatt, og det er en enormt vanskelig og frustrerende situasjon. 😢

Anonymkode: d7385...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tipper at de fleste land er ganske konsekvente når det gjelder start og slutt tid for skoletimene. Man kan jo ikke bare ramle innom når det passer. 

Jeg har hatt skolebarn i 27 år (wow, det er lenge!) og kan aldri huske at noen av dem har kommet for sent til første time. 

Anonymkode: 22fbc...cea

🏆

Anonymkode: d7385...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det samme. Bor rett ved skole. Mine har aldri kommet for sent. Vi respekterer andres tid. Det er noe av det viktigste vi lærer ungene.

Anonymkode: 2ace0...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Høres slitsomt ut både for dere og for henne. Er dette noe man vokser av seg, eller må man regne med å drive på slik resten av livet? Sommerferie må føles himmelsk for henne. 

Anonymkode: 93247...390

Ja, det er slitsomt, men det går mye bedre nå som vi har akseptert det og jobber med saken. Tror og håper at hun vil få bedre tak på det med tiden (i dobbel forstand). Synes det går fremover :) 

Anonymkode: ad125...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt fascinere rett og slett. Jeg jobber i VGS og setter anmerkninger på alle som kommer etter at jeg har startet undervisningen, og det er alltid de samme og alltid med dårlige unnskyldninger. De fleste skjerper seg fort fordi de får varsel om mulig nedsatt ordenskarakter etter 5 anmerkninger, men noen blir faktisk sint på meg fordi jeg fører anmerkninger og mener at "Jeg kan jo være litt grei da!". Det er tydelig at de aldri har møtt skikkelige konsekvenser tidligere for forsentkommingen. Elever med spesielle behov tar vi selvfølgelig hensyn til, men det er snakk om veldig få.

Anonymkode: 6116f...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ene gangen gikk ungene da jeg gikk på jobb. Etter 1 time fikk jeg tlf fra skolen som lurte på om ungene var syke. 

Fikk mildt sagt panikk. 

Mens vi snakka sammen så så lærere dem nede i veien. 

Da hadde ungene stoppet for å kose med en katt... I ein time! 

Vi bor 15 min fra skolen🙄🙄🙄

Anonymkode: a540f...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er veldig trist, min går i 5 klasse og er et par stykker i klassen hans som alltid er en halv time for sent og slik har det vert siden 1 klasse

Anonymkode: f596f...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...