Gå til innhold

Hvor langt unna er du hvis du plutselig må hente i barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 1 min, da jeg jobber som ped.leder på avdelingen ved siden av. Mannen min er selvstendig næringsdrivende og jobber hjemmefra. Så vi er jo i en særstilling der.

Når vi ringer for til foreldre med beskjed om å hente pga sykdom eller annet er det sjeldent de kommer med en gang. 

De fleste barnehager har kontaktinfo til andre de kan kontakte dersom foreldrene ikke er tilgjengelige. Dessuten; er det noe akutt så tar personalet vare på barnet ditt på en god måte til du kommer.

Når det dreier seg om et engangstilfelle tenker jeg det er helt greit.

Er det derimot foreldre som ALLTID er så langt unna burde ha noen i backup nærmere.

Anonymkode: f852c...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ca 45 min kjørevei. Mannen min jobber nærmere, men han er ofte på kundebesøk og kan være vanskelig å få tak i. Besteforeldre kun 5 min unna, så de er back-up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-1,5 time, avhengig av om jeg kan gå der og da eller om jeg må få tak i noen til å ta over arbeidsoppgaver som ikke kan utsettes (jobber innen helse). Mannen som regel 20 minutter, men han kan jo være ute på møter eller befaringer slik at det tar lengre tid.

Anonymkode: 6543e...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 1 min, da jeg jobber som ped.leder på avdelingen ved siden av. Mannen min er selvstendig næringsdrivende og jobber hjemmefra. Så vi er jo i en særstilling der.

Når vi ringer for til foreldre med beskjed om å hente pga sykdom eller annet er det sjeldent de kommer med en gang. 

De fleste barnehager har kontaktinfo til andre de kan kontakte dersom foreldrene ikke er tilgjengelige. Dessuten; er det noe akutt så tar personalet vare på barnet ditt på en god måte til du kommer.

Når det dreier seg om et engangstilfelle tenker jeg det er helt greit.

Er det derimot foreldre som ALLTID er så langt unna burde ha noen i backup nærmere.

Anonymkode: f852c...fda

Hva definerer du som så langt unna at man bør ha backup?

husk også at det finnes en del som rett og slett ikke har mulighet til å ha backup for slikt. 

Anonymkode: 8b5d4...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 1 min, da jeg jobber som ped.leder på avdelingen ved siden av. Mannen min er selvstendig næringsdrivende og jobber hjemmefra. Så vi er jo i en særstilling der.

Når vi ringer for til foreldre med beskjed om å hente pga sykdom eller annet er det sjeldent de kommer med en gang. 

De fleste barnehager har kontaktinfo til andre de kan kontakte dersom foreldrene ikke er tilgjengelige. Dessuten; er det noe akutt så tar personalet vare på barnet ditt på en god måte til du kommer.

Når det dreier seg om et engangstilfelle tenker jeg det er helt greit.

Er det derimot foreldre som ALLTID er så langt unna burde ha noen i backup nærmere.

Anonymkode: f852c...fda

Hvor ofte skjer det noe akutt, da? Jeg har hatt 3 barn gjennom barnehagen, og har måttet hente 4 ganger... Oppkast x 2,  tannlegen pga tannskade, og legen pga at hun slo hodet sitt! Dette er i løpet av 9 år med barnehage hver dag... 

Anonymkode: 24de4...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time, jeg pendler. Men samboer er 10 min unna og besteforeldre 15-20 min unna. 

Anonymkode: 78cf5...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, Anonym bruker said:

Hvor lang tid vil det ta deg fra bhg ringer deg til du er ankommet bhg hvis barnet f.eks har blitt syk? Eller annen nær omsorgsperson? 

 

Vi skulle gjerne vært å hentet noe utstyr 1,5 time hjemmefra på dagtid når barnet er i bhg. Men kan man egentlig være såpass langt unna hvis noe skulle skje? 

Mulig jeg er «hysterisk», men har alltid tenkt at jeg må være i ganske umiddelbar nærhet når barnet er i bhg i tilfelle noe skulle skje 🤔🤷🏼‍♀️

 

Ville du gjort noe på dagtid mens barna var i barnehagen som ville gjort at det tok 1,5-2 timer før du var ankommet barnehagen hvis noe skulle oppstå?

Anonymkode: f0113...223

jeg 15 minutter

bestefar 5-7 minutter

Anonymkode: d5ff9...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mostly Harmless skrev:

Hvis dette er daglig, bør du ordne deg med en plan B. Tre timer er, etter min mening, for lenge å på fast basis ikke kunne hente sykt barn. Du er nesten garantert å bli oppringt midt på dagen flere ganger i løpet av barnets barnehagetid. 

Jeg har fire barn. Er kun et igjen som går i bhg. Har aldri vært et problem, kan telle på en hånd hvor mange ganger vi har blitt oppringt. Da har en av oss vært i nærheten likevel. Her vi bor pendler de fleste 1-2 timer. Ikke alle bor i byer. Jobber selv i bhg i en annen bygd og det ta fort et par timer før barn blir hentet hvis de blir oppringt og det er midt i oslorusjet.

Anonymkode: 3495a...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i begravelse en gang, 90 min unna, likte det ikke men det gikk jo selvfølgelig veldig fint 🙂, vi er vanligvis 10-30 min unna. Vi har ingen familie i nærheten. 

Anonymkode: 7acae...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 minutter gange fra hjemmet og 4 min gange fra jobb. MEN jeg jobber i helsevesenet, så ikke alltid like lett å forlate avdelingen på 2 minutter om noe skulle skje. Hvis noe veldig alvorlig hadde skjedd, regner jeg med barnet ville havnet på sykehuset her jeg jobber, så er i umiddelbar nærhet. 

For mannen tar det cirka 15-30 minutter å komme seg til barnehagen, alt etter om det går buss umiddelbart eller om han må ta beina fatt. 

Jeg har stadig vekk ærend langt unna, både 2 og 3 timer. Jeg har slått meg til ro med at slik må det bare være. Ikke alt som er like egnet å drasse barna med på. Selvfølgelig kan det hende jeg tar litt forhåndsregler om barna ikke er i topp form og de sendes i barnehagen, da holder jeg meg nok litt nærmere. Men stadig vekk er jeg minst 1 time unna barnehagen på dagtid, hvis jeg har fri vel og merke. 

Jeg tenker at barnehagen har kompetente ansatte som er i god stand til å ta vare på barna hvis noe uforutsett skulle skje.

Anonymkode: 7c49c...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...