Gå til innhold

Hvor langt unna er du hvis du plutselig må hente i barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid vil det ta deg fra bhg ringer deg til du er ankommet bhg hvis barnet f.eks har blitt syk? Eller annen nær omsorgsperson? 

 

Vi skulle gjerne vært å hentet noe utstyr 1,5 time hjemmefra på dagtid når barnet er i bhg. Men kan man egentlig være såpass langt unna hvis noe skulle skje? 

Mulig jeg er «hysterisk», men har alltid tenkt at jeg må være i ganske umiddelbar nærhet når barnet er i bhg i tilfelle noe skulle skje 🤔🤷🏼‍♀️

 

Ville du gjort noe på dagtid mens barna var i barnehagen som ville gjort at det tok 1,5-2 timer før du var ankommet barnehagen hvis noe skulle oppstå?

Anonymkode: f0113...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, selvfølgelig! Noen ganger må jeg på møter som er langt unna hjemme. Sånn er livet. Sjansen for at det skjer noe er liten i utgangspunktet, og sjansen for at det skal skje noe de få timene du er langt vekk er enda mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca10 min fra jobb , 3 min hjemmefra  

har også Svigers 5 min unna

har du 1,5-2 timer å kjøre?! Eller kollektivt? 

Det er lenge om noe skulle skje 😳Ser jeg leste altfor fort 😅

ja, jeg gjør ting langt unna innimellom🙈 

trodde du jobbet så langt borte! 

Trøtt nå, god natt😑

Endret av skinnfilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt på dagen uten rush 30 min. Ja, ville absolutt gjort det. Blir de syke med feber så klarer de seg den tiden det tar, er jo bare å forklare til personalet. Skulle det skje noe mer alvorlig og ambulanse eller noe må komme så følger vel en fra personalet med og man møter på sykehuset f.eks. Mulig jeg er en grusom mamma, men..hehe

Anonymkode: bf001...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem, tenker jeg. Omsorgsfulle voksne ivaretar barnet ditt frem til du kommer. Jeg har selv fulgt barn i ambulanse fra jobb (skole). 

Anonymkode: 071ff...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du det om du ikke har god grunn til å tro at barnet kommer til å bli syk? Altså er hanglete eller «tufs» fra før. 

Jeg ville vært 45 min unna om jeg fortsatt hadde hatt barn i barnehagen. Jeg er 50 min unna skolen og det er bare meg de kan ringe, så det vil ta litt tid før jeg kommer.

Anonymkode: 87c40...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet i en jobb jeg ikke bare kunnet gått fra, men mannen min er 20min unna. 

Nå jobber jeg på kontor, men 1t oh 10min kjørevei, så det er uansett fortsatt mannen som evt må ta det. 

Anonymkode: 8923d...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi. Du er hysterisk. Det finnes mange mennesker som pendler 1,5 time hver vei til jobb daglig i dette landet. De har også barn i barnehage og det er slettes ikke alle som har andre i nærheten som kan hente om det skjer noe. Det finnes også mennesker med jobber der de vanskelig nås på telefon, det går også bra. 

Kjør i vei og gjør det dere skal. 

Anonymkode: 3e19c...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare ca 7 minutter å kjøre men om det ikke er noe alvorlig så er jeg avhengig av buss eller å gå,å det kan fort ta en stund før jeg kommer da. Hadde det vært noe alvorlig så hadde jeg hoppet i en taxi umiddelbart.

Anonymkode: faff7...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I verste fall 3 timer. Pendler med buss. 1 time, men midt på dagen går det bare buss hver andre time. Ringer de kl 12 er jeg ikke i bhg før 1515.

Anonymkode: 3495a...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I verste fall 3 timer. Pendler med buss. 1 time, men midt på dagen går det bare buss hver andre time. Ringer de kl 12 er jeg ikke i bhg før 1515.

Anonymkode: 3495a...e68

Hvis dette er daglig, bør du ordne deg med en plan B. Tre timer er, etter min mening, for lenge å på fast basis ikke kunne hente sykt barn. Du er nesten garantert å bli oppringt midt på dagen flere ganger i løpet av barnets barnehagetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter som regel, men hvis jeg må ta kollektiv så er det 30-40 minutter. I verste fall har vi besteforeldre 10 min unna. 

Anonymkode: aa15b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Hvis dette er daglig, bør du ordne deg med en plan B. Tre timer er, etter min mening, for lenge å på fast basis ikke kunne hente sykt barn. Du er nesten garantert å bli oppringt midt på dagen flere ganger i løpet av barnets barnehagetid. 

Helt enig med deg. Skal de ansatte som allerede er for få måtte ha en voksen på ett barn som spyr i 3 timer? 

Barn som er syk bør være med sine foreldre. 

Jeg håper i det minste at du ikke er bland de som sender syke barn i barnehagen for å se de an

Anonymkode: 8bee0...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalt 5min unna. Sjefen min har måtte hente mitt ene barn i barnehagen en gang, jeg var eneste på jobb som kunne holde butikken åpen så da ble løsningen at han hentet. Han hadde vel bare såvidt sett barnet noen få ganger før, så ikke en veldig kjent person. Det fungerte bra, barnet var hos meg på jobb til mormor kom en times tid ettrpå. Normalt sett så har jeg ingen problemer med å kunne dra fra jobb, men i sykdomsperioder på jobb så kan jeg være eneste på jobb som kan det meste. Selv om sjefen min er på jobb, så kan han ikke ta over jobben min de min det tar meg å hente ett barn. 

Ett annet barn ble fraktet til legevakta av kontordama på skolen. I mitt hode var de hysteriske, men jeg skjønner de også for de kjenner jo ikke ungen som jeg gjør. 

Anonymkode: 139a2...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kontorplass ca 10 min unna barnehage og skole, mannen jobber 2 timer unna.

 

Anonymkode: 8d48a...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hun gikk i BHG tok det meg to minutter å gå. Nå har jeg skiftet jobb er jeg 40 minutter unna om det skulle være noe

Anonymkode: 7de49...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er jeg 5-10 minutter unna, men det hender jeg er på andre siden av landet. Jeg har blitt ringt til en gang jeg var ca 5 timer unna. Da måtte jeg bare gi dem beskjed om å ta med barnet på legevakta så kom bestemor etter et par timer. Du trenger ikke holde deg i nærheten, bare såpass at noen kan hente før stengetid.

Anonymkode: bbd8b...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter med tog, tog hver halvtime. Fem minutter ekstra i hver ende. Skole og barnehage vegg i vegg.

Med barn i barnehage i totalt 10 år har jeg blitt ringt etter 1 gang (første barnet, en måned etter oppstart). 

Anonymkode: b681b...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både min og pappaens arbeidsplass er under 10 min fra barnehagen. Jeg kan av og til ha problemer med å komme fra på kort varsel, men pappaen kan stikke på minuttet hvis det trengs. Vi har ingen andre omsorgspersoner i nærheten. 

Liker ikke at vi begge befinner oss langt unna hvis noe skulle skje, så det prøver jeg å unngå. Jeg har hatt tendens til katastrofetanker etter jeg fikk barn, så er nok det som slår inn. 

Anonymkode: 2a341...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mine gikk i barnehagen hadde jeg ca et kvarter å kjøre, mannen min det samme. Tre-fire minutter hjemmefra. Til skolen har jeg et til to minutter, mannen min kanskje tre. Så har vi besteforeldre i gangavstand til barnehagen, kanskje to minutter å gå. De har et kvarter å kjøre til skolen.

Det har hendt at jeg har vært på kurs eller hos tannlege eller andre ærend en til to timer unna. Det går helt fint, og sjansen for at det skal skje noe akkurat da er veldig liten. Så det hadde jeg ikke tenkt på en gang. Men kan du ikke eventuelt alliere deg med en venninne, dine eller mannens foreldre, eller andre som eventuelt kan steppe inn og hente? Jeg hadde gjerne stått i beredskap for slikt, spesielt når det er en engangshendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...