Gå til innhold

Læreren til barnet tilbyr kun utviklingssamtaler i sin arbeidstid som også er min arbeidstid🙄


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er så fortvilende. Jeg er i ny jobb og den er hektisk. Ingen fleksitid og vi jobbet to og to med sjuke mennesker, så kan ikke bare stikke. Ikke opparbeidet meg ferie.

Tilpasser lærerene hos dere seg?

Anonymkode: 6540a...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike samtaler skal foregå i læres kontortid, dermed blir det i de timene de fleste jobber. For de som ikke får denne kabalen til å gå opp har skolen vært flinke til å finne en løsning. Jeg vet en forelder har denne samtalen før skolen begynner om morran istede. Og noen har fått senere på dagen, dette er kun for de som absolutt ikke får til noe annet.

Anonymkode: ed22a...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det i utgangspunktet for oss også, men hvis det er en eller to som ikke får det til ordner det seg utenom også. 

Anonymkode: 4e9f1...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss (på barneskolen) er de for så vidt fleksible, i den grad at vi kan få komme på morgenen. Det vil likevel bli i arbeidstiden til de fleste. 

På ungdomsskolen har vi mulighet til å få samtale på kvelden.

Anonymkode: a10e4...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene læreren har kun timer mellom 7.30 og 15, mens den andre læreren også har noe kveldstimer. De kan jo ikke pålegge deg å komme på utviklingssamtale, men ta en telefon til læreren og forklar situasjonen. Kanskje h*n kan finne et tidspunkt som passer dere begge. Var en gang hverken jeg eller mannen klarte få det til i de timene som var oppsatt. Da læreren ikke kunne tilby andre alternativer måtte vi droppe samtalen det året.

Anonymkode: dbfff...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er så fortvilende. Jeg er i ny jobb og den er hektisk. Ingen fleksitid og vi jobbet to og to med sjuke mennesker, så kan ikke bare stikke. Ikke opparbeidet meg ferie.

Tilpasser lærerene hos dere seg?

Anonymkode: 6540a...7cb

Her er de super fleksible 🙌🏻

 

Anonymkode: 0170b...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å få tid 8-8.39. Da kommer jeg en time for sent på jobb. Jeg kan også få time 15.30. Da må jeg gå en time før. 

Synes ikke læreren skal jobbe overtid for å tilpasse seg meg

Anonymkode: a3392...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt om fri uten lønn da? Det må jo ordnes så folk kan gå fra når det er viktig, hva når dere skal til lege, tannlege, sykehus?

Anonymkode: 3222a...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jentas skole har læreren lagt timene mellom 13.00 og 18.00.  (ungdomsskolen). I år falt alle timene på dager hvor jeg hadde fri, jobber turnus, og har vært deltidssykemeldt. Ba derfor læreren om å sette meg på en time som ingen andre ville ha. Fortrinnsvis på formiddager.Læreren pleier å sende ut forslag til timer, så får vi sette oss opp der det passer best.
Alle de andre årene ungene har fått på skolen har alle slike samtaler blitt lagt til ettermiddager, noe jeg for øvrig ikke foretrekker, men jeg kan se at det passer de fleste andre foreldre.

Anonymkode: b3443...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dem veldig fleksible. Og tar samtaler utenom arbeidstid, vist det er nødvendig 

Anonymkode: 93a8c...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, hi. Synes du at læreren skal jobbe utenfor SIN arbeidstid? Hva gjør du når du skal til lege, tannlege, barna har time hos spesialist etc?

Læreren har sikkert 20-25 elever...du synes alle skal få samtale utenfor arbeidstid????

Anonymkode: d3ae6...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Alle samtaler må avvikkles mellom 11.30 og 15.00. Telefontid med læreren er mandag 14.10 til 14.30. Skriftlige henvendelser besvares som oftest i løpet av en uke, men ikke bestandig. 

Anonymkode: 44e87...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er så fortvilende. Jeg er i ny jobb og den er hektisk. Ingen fleksitid og vi jobbet to og to med sjuke mennesker, så kan ikke bare stikke. Ikke opparbeidet meg ferie.

Tilpasser lærerene hos dere seg?

Anonymkode: 6540a...7cb

Du kan spørre om permisjon uten lønn. 

Forstår det er kjipt, men blir mye overtid hvis læreren skal ta alt utenom 08-16

Det er jo lov og spørre, men ikke å forvente 

Anonymkode: aaa00...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det tullet med å «opparbeide seg ferie?». Man opparbeider feriePENGER, ferie har man rett til uansett.

Anonymkode: 3df06...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vel bare mangle at læreren ønsker å gjøre jobben sin i arbeidstiden? Forventer du at fastlegen skal stille på kveldstid også? 

Jeg har 28x2 utviklingssamtaler i året, og er alene med tre barn. Samtalene må nødvendigvis avvikles i barnehagens åpningstid.

Når det er sagt, prøver jeg absolutt å være imøtekommende. Jeg har samtaler på morgenen, og jeg har hatt samtaler på skype på kveldstid. Men jeg blir litt mer imøtekommende når folk dropper himling med øynene. 

Anonymkode: 65129...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det skulle vel bare mangle at læreren ønsker å gjøre jobben sin i arbeidstiden? Forventer du at fastlegen skal stille på kveldstid også? 

Jeg har 28x2 utviklingssamtaler i året, og er alene med tre barn. Samtalene må nødvendigvis avvikles i barnehagens åpningstid.

Når det er sagt, prøver jeg absolutt å være imøtekommende. Jeg har samtaler på morgenen, og jeg har hatt samtaler på skype på kveldstid. Men jeg blir litt mer imøtekommende når folk dropper himling med øynene. 

Anonymkode: 65129...7b3

Det er mange «meg, meg og så meg»

Anonymkode: d3ae6...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skulle vel bare mangle at læreren ønsker å gjøre jobben sin i arbeidstiden? Forventer du at fastlegen skal stille på kveldstid også? 

Jeg har 28x2 utviklingssamtaler i året, og er alene med tre barn. Samtalene må nødvendigvis avvikles i barnehagens åpningstid.

Når det er sagt, prøver jeg absolutt å være imøtekommende. Jeg har samtaler på morgenen, og jeg har hatt samtaler på skype på kveldstid. Men jeg blir litt mer imøtekommende når folk dropper himling med øynene. 

Anonymkode: 65129...7b3

Fastlegen har kveldsåpent en kveld i uka. Det samme har tannlegen og kommunens servicekontor. I barnehagen og på ungdomsskolen kan vi få møter frem til 18.00, men barneskolelærerene de skal hjem senest 15.00 uansett.

Anonymkode: 44e87...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fastlegen har kveldsåpent en kveld i uka. Det samme har tannlegen og kommunens servicekontor. I barnehagen og på ungdomsskolen kan vi få møter frem til 18.00, men barneskolelærerene de skal hjem senest 15.00 uansett.

Anonymkode: 44e87...b59

Da er jo dere veldig heldige med fastlege, tannlege og servicekontor. I vår kommune stenger alle mellom 15 og 16.

Jeg kan jo ellers opplyse om at jeg jobber i ungdomsskolen, og må rekke barnehagen like fullt. Og jeg får selv fri for å delta på mine barns utviklingssamtaler. 

Anonymkode: 65129...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fastlegen har kveldsåpent en kveld i uka. Det samme har tannlegen og kommunens servicekontor. I barnehagen og på ungdomsskolen kan vi få møter frem til 18.00, men barneskolelærerene de skal hjem senest 15.00 uansett.

Anonymkode: 44e87...b59

Jeg bor i en mellomstor by. Her har ingen fastleger kveldsåpent. Ingen tannleger og ikke kommunens servicekontor heller. Da barna gikk i barnehagen fikk vi møter i åpningstiden, og ungen på ungdomsskolen har møter før kl. 16. Da lever jeg godt med at barneskolen gjør det samme. 

Som foreldre må faktisk vi tilpasse oss. Andre skal ikke måtte tilpasse seg oss. 

Anonymkode: 504b8...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har vi alltid hatt lærere om har hatt tilbud om samtaler på ettermiddagen og på lørdager.

Anonymkode: e542b...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skulle vel bare mangle at læreren ønsker å gjøre jobben sin i arbeidstiden? Forventer du at fastlegen skal stille på kveldstid også? 

Jeg har 28x2 utviklingssamtaler i året, og er alene med tre barn. Samtalene må nødvendigvis avvikles i barnehagens åpningstid.

Når det er sagt, prøver jeg absolutt å være imøtekommende. Jeg har samtaler på morgenen, og jeg har hatt samtaler på skype på kveldstid. Men jeg blir litt mer imøtekommende når folk dropper himling med øynene. 

Anonymkode: 65129...7b3

Nå er det jo lærerne som har frontet st det er så utrolig viktig med fleksibel arbeidstid og at de skal ha mulighet til å jobbe tidlig og sent mot avspasering på andre tidspunkt. Likevel skal de ha overtidsbetalt etter kl 17 hvis de blir pålagt arbeidstid på skolen.......

jeg er statsansatt. Vår fkesitidsavtale tilsier arbeidstid mellom 06 og 21. Arbeidsgiver kan forskyve normalarbeidstidem vår med 4 ukers varsel. Ingen av mine kolleger får overtidsbetalt med mindre deg er snakk om helt ekstraordinære ting...,

Da jeg jobbet som lærer på 90-taller var det ingen som mukket over et par foreldremøter på kveldstid eller at vi hadde foreldresamtaler etter kl 17. Det var jo bare snakk om et par kvelder i året. Hvorfor er lærerne blitt så himla lite fleksible på arbeidstida si?

Anonymkode: 41d30...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i en mellomstor by. Her har ingen fastleger kveldsåpent. Ingen tannleger og ikke kommunens servicekontor heller. Da barna gikk i barnehagen fikk vi møter i åpningstiden, og ungen på ungdomsskolen har møter før kl. 16. Da lever jeg godt med at barneskolen gjør det samme. 

Som foreldre må faktisk vi tilpasse oss. Andre skal ikke måtte tilpasse seg oss. 

Anonymkode: 504b8...410

Nå er jo ikke problemet her at _vi_ som foreldre må tilpasse oss, men at våre arbeidsgivere tvinges til å tilpasse seg... 

Anonymkode: 3e86a...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er lærerne blitt så himla lite fleksible på arbeidstida si?

Anonymkode: 41d30...2ea

Ifølge min venninne som er lærer så er det jo ikke den enkelte lærer som bestemmer dette, men arbeidsgiver. Hun kan ikke selv bestemme å jobbe til tider som genererer overtid eller avspasering. Da må hun jobbe gratis, og det gidder hun jo  selvsagt ikke.

Det er jo ikke sånn at læreres arbeidstidsavtale innebærer at de skal jobbe til alle døgnets tider bare fordi de avspaserer på sommeren. 

Anonymkode: 76aa7...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...