Gå til innhold

Læreren til barnet tilbyr kun utviklingssamtaler i sin arbeidstid som også er min arbeidstid🙄


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jo ikke problemet her at _vi_ som foreldre må tilpasse oss, men at våre arbeidsgivere tvinges til å tilpasse seg... 

Anonymkode: 3e86a...0e9

Det er en helt vanlig ting som arbeidsgivere skal ta høyde for.

Anonymkode: 3df06...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en helt vanlig ting som arbeidsgivere skal ta høyde for.

Anonymkode: 3df06...919

Da burde det kanskje være like naturlig at lærernes arbeidsgiver tilpasser deg?

Anonymkode: 41d30...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ifølge min venninne som er lærer så er det jo ikke den enkelte lærer som bestemmer dette, men arbeidsgiver. Hun kan ikke selv bestemme å jobbe til tider som genererer overtid eller avspasering. Da må hun jobbe gratis, og det gidder hun jo  selvsagt ikke.

Det er jo ikke sånn at læreres arbeidstidsavtale innebærer at de skal jobbe til alle døgnets tider bare fordi de avspaserer på sommeren. 

Anonymkode: 76aa7...33e

Det er riktig. Men det følger jo av den arbeidstidsavtale lærerne har kjempet fram. Det er ikke arbeidsgiver som har frontet dette. 

Og avspasering for lærerne er høstferie, jul, vinterferie og påske. Samt noen uker om sommeren.

det er vel ingen som krever at lærerne skal jobbe til alle døgnets tider. Men de har selv kjempet for fleksibiliteten av å kunne jobbe mest mulig når det passer den enkelte (altså at ikke all tid skal være bundet opp på arbeidsplassen). Da synes jeg det er meningsløst st det samtidig skal kreves overtid for nær sagt alle situasjoner hvor det jobbes på skolen etter kl 17

Anonymkode: 41d30...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...