Gå til innhold

Du med tvillinger eller to tette: undertøy?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Truser/boxere har her gått i arv fra mine brødre, til min sønn. Hadde en pose her om dagen som var for smått, og tenkte at selv om noe av det fortsatt var brukbart, så kastet jeg dem. Andre skal få slippe å arve godt brukte truser, som er brukt av 3-4 gutter. Hadde jeg hatt flere gutter, så ville nok alle ha brukt dem før de gikk i søplet.

Anonymkode: 28073...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det ingen som reagerer på alle barna trådene, om hygiene og truser? 

Anonymkode: 5d0f0...757

Nei, hva så?

Anonymkode: 8d1c4...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hva så?

Anonymkode: 8d1c4...033

Hva så? Det er ikke hva så!! Hvorfor svarer dere på så dumme spørsmål . Tydelig en som er ute etter å bli litt ekstra tilfredsstilt.

Anonymkode: 5d0f0...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva så? Det er ikke hva så!! Hvorfor svarer dere på så dumme spørsmål . Tydelig en som er ute etter å bli litt ekstra tilfredsstilt.

Anonymkode: 5d0f0...757

Tilsvarende spm ble stilt her inne for noen år siden. Ikke noe jeg reagerer på. For noen er det et reelt dilemma. 

Anonymkode: 4e805...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fire unger i hus en periode som brukte nesten samme str i undertøy. Der fikk ingen unger velge hva  de ville ha, jeg kjøpt og fordelte. En hadde striper, en prikker, en mønstr og en hadde ensfarget. Dette var to sett med stesøsken, så at de skulle bruke omhverandre ble helt feil syns jeg. Min mann syns de kunne det. 

Nå har jeg gitt opp å skjønne hvem sine truser som er hvem sine. Alt som ikke er mitt havner i en kurv og ungene  sortere selv. De skjønner nå hvorfor en hadde striper og en hadde prikker før, for nå har de samme truser men i ulik str. Og lappen der str sitter blir vasket bort. Så de sier selv de skal planlegge litt når de skal kjøpe nye truser, for detta blei komplisert. 

Anonymkode: 26d29...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men dere som sier nei og fysj osv til at små barn/søsken kan bytte/låne hverandres på undertøy/sokker.. 

Vi voksne bruker jo samme håndkle som sikkert tusenvis av andre voksne har tørket kroppen sin med når vi er på hotell etc. Er ikke det like «ekkelt» altså? 🙊

Eller når vi sover i sengklær som andre har griset sæd og div i? 

Jeg bare lurer på hvilken forskjell dette utgjør for dere altså 🤷🏼‍♀️ 

Truser, sokker, håndklær og sengklær vaskes jo alle på 60 grader eller mer.. 

Anonymkode: f8ee7...5a7

Det er bare sånn vi praktiserer det, så gjør dere det som passer dere.. 🤷‍♀️ 

 

Anonymkode: 0ab6f...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine tre tette gutter bruker de boxerne de får i skuffen sin. Er det tomt en sjelden gang så henter de i skuffen til broren. Etterhvert som de vokser går boxerne i arv, akkurat som alle andre klær. Vi kaster etterhvert som de er utslitte, hullete eller «slitne». Alt annet bruker vi opp. Felles sokkeskuff har vi også. Vi er tre (de to eldste og jeg) som bruker samme sokker, fordi vi har samme Yngste og mannen har egne, fordi de er de eneste som passer sine sokker. 

Dere som mener at helt rent undertøy er privat, kaster dere fullt brukbart undertøy og kjøper nytt til hvert barn??? Utrolig lite miljøvennlig... Har dere så lite tiltro til vaskemaskinen?

Anonymkode: fc382...6da

De brukes til det går hull i.. 

Anonymkode: 0ab6f...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva så? Det er ikke hva så!! Hvorfor svarer dere på så dumme spørsmål . Tydelig en som er ute etter å bli litt ekstra tilfredsstilt.

Anonymkode: 5d0f0...757

Snakk om å sjå spøkelse på høglys dag!!! 😱. Kan vel fort vere at nokon lurer på dette?

Her i huset arvar ein både truser og sokkar, vaskar dei på både 60 og 90 grader. Det går fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Godt poeng 😉 Jeg har ikke giddet å merke alt av undertøy, men har skrevet navn i en og annen truse. Nå har lillesøster begynt å gå med trusene til storesøster (samme størrelse), og det slo meg plutselig at de ansatte i bhg kanskje reagerer? 😅

Anonymkode: 1c55e...7fc

Eh, nei det har jeg ALDRI  stussa på. Husker da ikke hvilke truse de ulike bhg barna har. Har hatt jenter i bhg som har arva truser av storebror, og har aldri ofret det en kalori en gang....

Anonymkode: 0d900...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva så? Det er ikke hva så!! Hvorfor svarer dere på så dumme spørsmål . Tydelig en som er ute etter å bli litt ekstra tilfredsstilt.

Anonymkode: 5d0f0...757

Jeg reagerer på det, og på «jenter 8 år-trådene». Helt utrolig at folk mater sånt. 

Anonymkode: 583cc...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er HI, og jeg startet tråden i går da jeg oppriktig lurte på dette. Jeg er ikke i nærheten av en gammel gris. Tydeligvis er vi flere som syns at det var helt normalt å «snakke» om, enn som så noe nærmest kriminelt i dette spørsmålet. 

Takk for alle svar. Da vet jeg at de ansatte neppe får bakoversveis når de ser «LISE» på lappen 😜

Anonymkode: 1c55e...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er HI, og jeg startet tråden i går da jeg oppriktig lurte på dette. Jeg er ikke i nærheten av en gammel gris. Tydeligvis er vi flere som syns at det var helt normalt å «snakke» om, enn som så noe nærmest kriminelt i dette spørsmålet. 

Takk for alle svar. Da vet jeg at de ansatte neppe får bakoversveis når de ser «LISE» på lappen 😜

Anonymkode: 1c55e...7fc

Men hva er det å lure på? Nei ikke vet jeg. Og merker du alle truser? Og hvorfor skal ansatte sjekke trusen som kommer hjemmefra? 

Anonymkode: 5d0f0...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/20/2019 at 10:09 PM, Anonym bruker said:

Her brukes truser og sokker om hverandre, men vaskes selvsagt på 60 grader. Det skulle vel gå fint? 

Anonymkode: 1c55e...7fc

ingen stress, har 4 tette og de låner av hverandre

Anonymkode: fbe11...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...