Gå til innhold

Du med tvillinger eller to tette: undertøy?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her brukes truser og sokker om hverandre, men vaskes selvsagt på 60 grader. Det skulle vel gå fint? 

Anonymkode: 1c55e...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt fint her. Så lenge ungene ikke bryr seg er det innafor. Dessuten er det miljøvennlig for oss ved at trusene går til nestemann og ikke i søpla. 

Anonymkode: 4e805...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker de to yngste samme str i boxer og sokker, men merker alt med forbokstaven. Kunne aaaldri brukt trusene til broren min!!🤮 Ungene mine skal få slippe det..

Anonymkode: 0ab6f...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det går helt fint her. Så lenge ungene ikke bryr seg er det innafor. Dessuten er det miljøvennlig for oss ved at trusene går til nestemann og ikke i søpla. 

Anonymkode: 4e805...39a

Godt poeng 😉 Jeg har ikke giddet å merke alt av undertøy, men har skrevet navn i en og annen truse. Nå har lillesøster begynt å gå med trusene til storesøster (samme størrelse), og det slo meg plutselig at de ansatte i bhg kanskje reagerer? 😅

Anonymkode: 1c55e...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med flere tette barn og haugevis med klesvask er de bare fornøyde når det dukker opp en ren truse 👍

Anonymkode: 07ffd...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her bruker de to yngste samme str i boxer og sokker, men merker alt med forbokstaven. Kunne aaaldri brukt trusene til broren min!!🤮 Ungene mine skal få slippe det..

Anonymkode: 0ab6f...16d

Det tror jeg ikke jeg hadde brydd meg veldig om, så lenge de var vasket på min 60. 

Men om eldste plutselig vokste ut av 20-30 truser, hadde du bare kastet de om de kunne passe lillebror?

Anonymkode: 1c55e...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Med flere tette barn og haugevis med klesvask er de bare fornøyde når det dukker opp en ren truse 👍

Anonymkode: 07ffd...2e8

😂

Anonymkode: 1c55e...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Godt poeng 😉 Jeg har ikke giddet å merke alt av undertøy, men har skrevet navn i en og annen truse. Nå har lillesøster begynt å gå med trusene til storesøster (samme størrelse), og det slo meg plutselig at de ansatte i bhg kanskje reagerer? 😅

Anonymkode: 1c55e...7fc

Det kan jeg aldri tenke meg, da skulle de fått det travelt med ting å reagere på. 😛  Sønnen min har arvet truser av nabogutten. Spurte ham først, og han sa at så lenge de var vasket så spilte det ingen rolle. ;)

Sist jeg solgte barneklær på Finn så skrev jeg at jeg hadde en del pent brukte truser også som kunne følge med gratis hvis noen ville ha dem. De forsvant ved første salg. 😛

Anonymkode: 3568e...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker ja, truser nei. Tenåringen og jeg bruker heller ikke hverandres truser....

Anonymkode: c32f2...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg ikke jeg hadde brydd meg veldig om, så lenge de var vasket på min 60. 

Men om eldste plutselig vokste ut av 20-30 truser, hadde du bare kastet de om de kunne passe lillebror?

Anonymkode: 1c55e...7fc

20-30 truser har de aldri hatt!! De brukes til det er hull i de etter å ha blitt vasket veldig mange ganger.

Altså.. hvem trenger 20-30 truser?!

 

Anonymkode: 0ab6f...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

20-30 truser har de aldri hatt!! De brukes til det er hull i de etter å ha blitt vasket veldig mange ganger.

Altså.. hvem trenger 20-30 truser?!

 

Anonymkode: 0ab6f...16d

Lett at min har 20-30 truser. Jeg har aldri talt, men tipper det altså. 5-6 i bhg og en hel haug her hjemme. Men så har hun også hatt en hel del uhell ved bleieslutt. 

Anonymkode: 1c55e...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to tette. Men gutt og jente. Hadde det vært to like kjønn hadde jeg uten problemer latt de bruke samme trusene eller boxerne. Blir jo solg brukte tøybleier, så ser ikke problemet. Vaskes jo på 60 grader. 

Anonymkode: 17be0...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min søster hadde felles undertøyskuff hele oppveksten så ser ikke problemet. I helgen hadde sønn vår på 12 år spontant overnattingsbesøk. De hadde vært på trening og etter dusjen lånte kompisen en boxer og klær. Ingen av de som synes det var et problem. Man vasker da truser så de blir rene. 

Jeg sover også i hotellets sengetøy og bruker deres håndklær selv om mange andre har brukt det før meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dere som sier nei og fysj osv til at små barn/søsken kan bytte/låne hverandres på undertøy/sokker.. 

Vi voksne bruker jo samme håndkle som sikkert tusenvis av andre voksne har tørket kroppen sin med når vi er på hotell etc. Er ikke det like «ekkelt» altså? 🙊

Eller når vi sover i sengklær som andre har griset sæd og div i? 

Jeg bare lurer på hvilken forskjell dette utgjør for dere altså 🤷🏼‍♀️ 

Truser, sokker, håndklær og sengklær vaskes jo alle på 60 grader eller mer.. 

Anonymkode: f8ee7...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre tette gutter bruker de boxerne de får i skuffen sin. Er det tomt en sjelden gang så henter de i skuffen til broren. Etterhvert som de vokser går boxerne i arv, akkurat som alle andre klær. Vi kaster etterhvert som de er utslitte, hullete eller «slitne». Alt annet bruker vi opp. Felles sokkeskuff har vi også. Vi er tre (de to eldste og jeg) som bruker samme sokker, fordi vi har samme Yngste og mannen har egne, fordi de er de eneste som passer sine sokker. 

Dere som mener at helt rent undertøy er privat, kaster dere fullt brukbart undertøy og kjøper nytt til hvert barn??? Utrolig lite miljøvennlig... Har dere så lite tiltro til vaskemaskinen?

Anonymkode: fc382...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. To tette her, og de har aldri klaget. Vasker da på 60 grader. Hva da med t-skjorter men svetter i som vasker på 40?

Anonymkode: 0f841...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer. Alle i huset deler da håndklær og gjerne laken og putetrekk, og det er jo ikke noe problem. Ser ikke hvorfor rene truser og sokker er noe annerledes når det er innad i familien og så lenge barna ikke bryr seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det riktignok 6 år mellom gutta mine, men han eldste er tynn som en strek så han deler boxere med broren sin når det kniper. 

Anonymkode: 8ae9e...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den yngste arver etter den eldste, ser ikke problemet. Som andre sier, med jevne mellom bruker vi alle tekstiler som andre har brukt før oss - på  sykehus, på hoteller osv.

 

Anonymkode: 0ba1e...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem, men det er heller ikke noe problem at de har hvert sitt. Dere velger hva som passer best for dere.

Her har de hvert sitt.

Har to gutter på 15 og 18, pluss en mann, og alle tre bruker samme størrelse i boxere, jeg setter bare forbokstaven deres med sprittusj på vaskelappen.

Anonymkode: 75df1...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger deler undertøy og sokker, men har egne klær ellers. 😊

Anonymkode: 85840...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine jenter har sine egne sett med undertøy og sokker. Egentlig bare fordi de liker å ha sitt eget. Om det kniper så låner de av hverandre. 

Anonymkode: 2bd24...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sokker ja, truser nei. Tenåringen og jeg bruker heller ikke hverandres truser....

Anonymkode: c32f2...92e

Mine tenåringsdøttre bruker truser om hverandre. Eneste grunn til at de ikke bruker mine er at jeg er en størrelse større. Sokker går til den som parrer dem etter vask.

Anonymkode: 8d1c4...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har truser i samme skuff. Likevel har de delt seg på en måte. To gutter på 8 og 9år. Minsten bruker vanligvis de svarte boxere og den større vanligvis de blå. Det er ikke så nøye, de kan bruke truser om hverandre truser. 

Anonymkode: cb1a4...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som reagerer på alle barna trådene, om hygiene og truser? 

Anonymkode: 5d0f0...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...