Gå til innhold

Har kastet ut mannen,hva nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til den som sa sviket var mot kona.. Dette har han gjort mot både kona og barna. Dette har han gjort mot familien sin, som han ikke brydde seg om ble ødelagt og splittet. Så i aller høyeste grad mot barna også. 

Ikka såre barna mer enn nødvendig, og ikke skap mer splid enn nødvendig. Fortell at faren har funnet ei annen dame og derfor er dere ikke kjærester mer, la det være med det. 

Klem

Anonymkode: c0f10...f96

Mente ikke å være anonym. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår deg så altfor godt. Dette er noe av det verste man kan oppleve av svik. Og det vil sette arr. 

Ja han har sviktet både deg og 12 åringen. Men ikke fortell mer enn nødvendig. Ja du skal være ærlig, men trenger ikke legge de verste detaljene over på barnet. Si som sant er. Dere skal flytte fra hverandre. Fordi noen ganger så tar forhold slutt. selv om man er glad i hverandre så får man ikke alltid det til å funke av ulike årsaker. Og selv om vi velger å gå fra hverandre, så har ikke det noe med noe barnet har gjort. Det må aldri tro det. Møt barnets følelser. Om dere er enig i at barnet kan ha et forhold til stefar er det bra. Hvertfall i begynnelsen så kan det naturlig nok faide ut. Men ikke bruk stygge ord om eksen. Du kan fortelle at du kommer til å være lei deg en stund men det er ikke barnets oppgave å trøste. Ikke fortell om utroskapet. Får barnet høre noe og spør så får man ta det da. Og si at noen ganger kan voksene gjøre ting som sårer den andre, som å finne seg en annen. Helst ikke bruk ord som utroskap osv. Legg minst mulig av det stygge på barnet. 

 

Dette kommer til å være vondt og kjipt en god stund. Omgi deg med venner og familie du kan støtte deg til. Og ikke prat så mye om dette foran barnet. 

 

Masse masse lykke til. Du vil komme styrket ut av det uansett hvordan det føles nå. Hev hodet.

Anonymkode: 8d899...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra min eksmann da det kom frem at han hadde vært utro gjentatte ganger, også med prostituerte.

En del av meg ønsket selvsagt å sverte ham til alt og alle. Jeg har ikke gjort det. Kun tre av mine nærmeste vet den fulle sannhet, og de tre trenger ikke å forholde seg til ham i fremtiden. Barna fikk versjonen "vi elsker dere, men ikke hverandre". Andre fikk versjonen "vi vokste fra hverandre".

Anonymkode: 082d3...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk fra min eksmann da det kom frem at han hadde vært utro gjentatte ganger, også med prostituerte.

En del av meg ønsket selvsagt å sverte ham til alt og alle. Jeg har ikke gjort det. Kun tre av mine nærmeste vet den fulle sannhet, og de tre trenger ikke å forholde seg til ham i fremtiden. Barna fikk versjonen "vi elsker dere, men ikke hverandre". Andre fikk versjonen "vi vokste fra hverandre".

Anonymkode: 082d3...301

Men dere bodde kanskje på en større plass,her vi bor kalles det sladrebygda av en grunn. Men det trenger selvsagt ikke å komme fra mammaen dereS at faren er utro,men sjansen er stor for at de får høre det uansett.

Anonymkode: 89041...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jeg vurderte var å si sannheten til 25 åringen som uansett ikke har så mye å gjøre med han etter hun flyttet ut,å heller skåne 12 åringen som må forholde seg til faren.

Anonymkode: 89041...ef3

De er ikke psykologene deres under bruddet. Ikke fortell sannheten. Skånn de for alt også heller fortell om det skulle begynne å rykter. Verste jeg vet er åpne foreldre og barn som tar parti. Snakker om erfaring

Anonymkode: b8063...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell sannheten, men kanskje ikke hele sannheten...  

Øv deg på hva du skal si når noen spør.  Hele sannheten kan du spare til en søster/bestevenninne.  Når du snakker med bekjente holder det lenge at du sier at forholdet dessverre ikke varte.  Du trenger ikke gi næring til sladderen.  Om noen spør, kan du svare at det har du ikke lyst til å snakke om.  

Sladder er forresten ikke begrenset til bygder.  Jeg bor i en stor by, min mann bedro meg i vårt felles hjem mens jeg var bortreist.  "Alle" visste.  Foreldrene til barnas klassekamerater, naboer, bekjente osv osv.  Dermed måtte jeg gi barna flere detaljer om bruddet enn jeg egentlig hadde lyst til.  Jeg ville heller at de skulle høre om farens "kjæreste" fra meg enn i skolegården. 

Fortell 12-åringen din så lite som mulig.  Men om du (med rette) er rasende, så si f.eks. at dere skal bli skilt, akkurat nå er du veldig sint og lei deg, men du skal gjøre ditt beste for at både du og far skal kunne stille opp som gode foreldre.  Ingen av dere er sinte på barnet, og du skal gjøre så godt du kan for at både skilsmisseprosessen og fremtiden blir så bra som mulig.  Om du synes det er vanskelig, så søk råd, f.eks. på familievernkontoret.   

Anonymkode: 369d8...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...