Gå til innhold

Har kastet ut mannen,hva nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen som jeg har vært gift med i 14 år går nå fra hverandre ettersom jeg fant ut at han har vært utro over tid. Vi har ett fellesbarn på 12 år,å jeg har ett barn på 25 år fra tidligere forhold. Mannen min har altså vært stefar i ganske mange år for barnet mitt og de har ett godt forhold. Men hva sier jeg til barna nå som han flytter ut? Sannheten? Eller dikter opp andre grunner? 

Anonymkode: 89041...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannheten. For den kommer fram en dag uansett 

Lykke til ❤

Anonymkode: 9872b...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sannheten. For den kommer fram en dag uansett 

Lykke til ❤

Anonymkode: 9872b...0e1

Vi bor på ett lite sted så sjansene er nok stor for at de uansett får høre sannheten ja.

Anonymkode: 89041...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 12-åringen skal få slippe å høre hele sannheten.

Anonymkode: f83e9...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vettu meg hva. Det kommer ingenting godt ut av å involvere barna i detaljene rundt bruddet. Fortell dem sammen at dere ikke lenger ønsker å være kjærester. Det holder.

Og om eldste på 25 hører noen rykter på bygda og spør deg om det senere så får du heller være mer åpen da.

Anonymkode: f86cd...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg synes 12-åringen skal få slippe å høre hele sannheten.

Anonymkode: f83e9...5ca

Jeg jeg vurderte var å si sannheten til 25 åringen som uansett ikke har så mye å gjøre med han etter hun flyttet ut,å heller skåne 12 åringen som må forholde seg til faren.

Anonymkode: 89041...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei vettu meg hva. Det kommer ingenting godt ut av å involvere barna i detaljene rundt bruddet. Fortell dem sammen at dere ikke lenger ønsker å være kjærester. Det holder.

Og om eldste på 25 hører noen rykter på bygda og spør deg om det senere så får du heller være mer åpen da.

Anonymkode: f86cd...0e5

Enig.

Anonymkode: 60423...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jeg vurderte var å si sannheten til 25 åringen som uansett ikke har så mye å gjøre med han etter hun flyttet ut,å heller skåne 12 åringen som må forholde seg til faren.

Anonymkode: 89041...ef3

Det tenker jeg at du kan gjøre, men husk å be 25 åringen ikke si alt til yngste.

Anonymkode: 60423...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal trenge å si noe som helst, annet enn at dere ikke er kjærester lenger.

Han kan fortelle at han har funnet en annen, men en 12-åring bør nok skånes for en sannhet som inneholder utroskap, ihvertfall til bruddet har blitt bearbeidet littegranne.

Anonymkode: 538e0...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt det til begge, de kommer til å høre det av andre alikevell. 

Anonymkode: b0d39...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 12- åring forstår mye, hun er ikke et lite barn lengre. "Pappa har funnet en annen kjæreste. Derfor må vi flytte fra hverandre." Bare tull å skåne en 12 åring som likevel kommer til å skjønne det rimelig fort når pappa får besøk av denne dama. 

Anonymkode: 40b53...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei vettu meg hva. Det kommer ingenting godt ut av å involvere barna i detaljene rundt bruddet. Fortell dem sammen at dere ikke lenger ønsker å være kjærester. Det holder.

Og om eldste på 25 hører noen rykter på bygda og spør deg om det senere så får du heller være mer åpen da.

Anonymkode: f86cd...0e5

Hadde jo ikke tenkt å gå i detaljer som at horen han hadde sex med var på alder med eldste datteren min. Men nevne at han har vært utro eller at han har funnet seg en annen dame.

Anonymkode: 89041...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

En 12- åring forstår mye, hun er ikke et lite barn lengre. "Pappa har funnet en annen kjæreste. Derfor må vi flytte fra hverandre." Bare tull å skåne en 12 åring som likevel kommer til å skjønne det rimelig fort når pappa får besøk av denne dama. 

Anonymkode: 40b53...26d

Men han er ikke sammen med kjerringen han hadde sex med,de var visst bare pulevenner ifølge begge to.

Anonymkode: 89041...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at dere ikke er kjærester lenger, ikke mer. Ingen vits i å såre barna mer enn nødvendig . Ikke sikkert de hører noe. Hvis de gjør, si sannheten, moderert.

Anonymkode: 4ac34...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er sint og bitter, men la ikke det gå ut over barna. Han er jo fortsatt pappaen til minste og sikkert en omsorgsperson for eldste. Si at dere ikke er sammen mer og ikke utbrodere noe mer . Mulig de vil høre noe senere, men da kan du ta det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men han er ikke sammen med kjerringen han hadde sex med,de var visst bare pulevenner ifølge begge to.

Anonymkode: 89041...ef3

Du må huske på at sviket er mot deg, ikke mot barna.

Ingen vits å dra de inn i dette. Du er bitter og sur, det forstår vi, men 12-åringen trenger ikke "ta side" i dette. For en 12-åring er bruddet i seg selv vanskelig nok, det er en sorg og det må bearbeides, din bitterhet mot mannen skal ikke ha plass i den prosessen.

 

Anonymkode: 538e0...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, CherryC skrev:

Skjønner du er sint og bitter, men la ikke det gå ut over barna. Han er jo fortsatt pappaen til minste og sikkert en omsorgsperson for eldste. Si at dere ikke er sammen mer og ikke utbrodere noe mer . Mulig de vil høre noe senere, men da kan du ta det da. 

En 12- åring kommer til å spørre masse, og hun ser at du er såret, at det er hans skyld. 

 

Anonymkode: 40b53...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jo ikke tenkt å gå i detaljer som at horen han hadde sex med var på alder med eldste datteren min. Men nevne at han har vært utro eller at han har funnet seg en annen dame.

Anonymkode: 89041...ef3

Horen??? Jeg antar at mannen din ikke har funnet seg en prostituert og ville spart meg for den slags hvis jeg var deg. Det er mannen din som har «horet» rundt med flere samtidig. 

Anonymkode: f8cda...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men han er ikke sammen med kjerringen han hadde sex med,de var visst bare pulevenner ifølge begge to.

Anonymkode: 89041...ef3

Ut fra hvordan du ordlegger deg høres du veldig bitter ut. Tror det klokeste er å ikke si noe til barna ennå, for en bitter mamma vil indirekte tvinge de til å velge side. 

Anonymkode: f8cda...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jo ikke tenkt å gå i detaljer som at horen han hadde sex med var på alder med eldste datteren min. Men nevne at han har vært utro eller at han har funnet seg en annen dame.

Anonymkode: 89041...ef3

Du høres bitter ut, pass på at du ikke bruker ungene i dette. Pass på hvordan du ordlegger deg, ikke gjør pappa til syndebukk, for den tingen er mellom deg og pappa

Anonymkode: bd24c...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig i at dette sviket er kun mot henne og ikke har noe med barna å gjøre. Han har sviktet ALLE, også barna. Utroskap pg å bli forlatt for en annen er noe av det verste man kan oppleve, særlig når den andre er en mye yngre. Selvsagt blir man bitter, og selvsagt vil barna både merke og forstå det. Han risikerer å skyve barna fra seg helt av seg selv når de skjønner hva han har gjort. Barn i den alderen er ikke dumme. Det er ufattelig vondt å se sin ene forelder forlatt og såret, og det hjelper ikke at mor later som ingenting

Du har min dypeste medfølelse HI

Anonymkode: 401dc...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du høres bitter ut, pass på at du ikke bruker ungene i dette. Pass på hvordan du ordlegger deg, ikke gjør pappa til syndebukk, for den tingen er mellom deg og pappa

Pappaen har gjort seg selv til syndebukk her

Anonymkode: 401dc...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den som sa sviket var mot kona.. Dette har han gjort mot både kona og barna. Dette har han gjort mot familien sin, som han ikke brydde seg om ble ødelagt og splittet. Så i aller høyeste grad mot barna også. 

Ikka såre barna mer enn nødvendig, og ikke skap mer splid enn nødvendig. Fortell at faren har funnet ei annen dame og derfor er dere ikke kjærester mer, la det være med det. 

Klem

Anonymkode: c0f10...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pappaen har gjort seg selv til syndebukk her

Anonymkode: 401dc...986

Touche!

Anonymkode: 89041...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...