Gå til innhold

Hvilket parti bør man IKKE stemme på? Og hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det burde kunne gå an å ha meningsmotstandere uten å omtale dem slik du gjør. FrP er med på å styre landet. Se på motsatt side med Rødt. De vil avvikle landet slik vi kjenner det. Selv AP ønsker ikke å ha noe med dem å gjøre, selv om de tidvis må. Alle land som er styrt etter politikken til Rødt har gått til grunne. Alle sammen. Landene har gått til grunne. Jeg sier ikke at du sympatiserer med Rødt, jeg sier at venstresiden har ekstremister som høyresiden ikke har. Siden du tar opp nazi-sammenligningen: Rødt ER vesntresidens Gestapo. Det virker som om noen få ikke forstår det. 

Anonymkode: 747b5...890

Jeg har ikke kommentert Rødt og er heller ikke medlem av Rødt. Så jeg skjønner ikke helt ditt whataboutery her.

Sirkusklovner: da sikter jeg til saboterende personer som Per Sandberg, som gjør politikk til mediekomedie.

Skapnazier: da kan vi jo starte i det små med ABB. Og så kan vi se videre på FrP-representanter som f eks ikke mener at samene bør feire    nasjonaldag («de har jo ingen nasjon») eller som mener at leder av 17.maikomiteen må være «kronisk norsk». Folk som uttaler seg slik om minoriteter bør ta jødetesten på egne utsagn. Dette er det tankegodset som all apartheid og alle rasistiske systemer bygger på: at man skal ha ulike rettigheter basert på noe man tilfeldigvis er født som. 

Så du har faktisk ikke noen sak her. Jeg snakker aldri uten grunnlagsmaterialet på plass, det gjelder også her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prinsipprogrammet sier at man ønsker å fjerne privat eiendomsrett i Norge. Mon tro om alle Rødt-velgere er klar over dette, i alle fall de som eventuelt er gründere, bedriftseiere eller lignende. Programmet sier: "Arbeiderklassen kan ikke styre innenfor rammene av kapitalismen og den private eiendomsretten og med utgangspunkt i det borgerlige statsapparatet. I stedet må det bygges en reelt folkestyrt stat."

Vi husker hvordan dette gikk, f.eks. når Russland okkupert Latvia etter andre verdenskrig, hvor alle ble fratatt sine private eiendommer. Men Rødt forsikrer oss om at de ikke ønsker å frata oss vanlige innbyggere sin eiendom, det er kun utvalgte eiendommer til produksjonsmidlene som de kaller det. Mon tro om Rødt da har tenkt over at de kan miste sitt tenkte sosialistiske flertall ved et nytt valg hvert fjerde år? Skal de borgerlige da gi bedriftene sin eiendeler tilbake, i fire år til det sosialistiske flertallet igjen oppstår? Eller er det slik at Rødt ser for seg at hele folket skal bli sosialister til evig tid? 

Dette er på ingen måte gjennomførbart. Virker som om det er kokt opp på gutterommet, da ikke noe parti har evig makt og Høyre eller AP hadde ønsket å gi alt tilbake til næringslivet. FrP har makt i dag og det brenner ikke på Karl Johan. Det hadde det gjort dersom Rødt hadde styrt. 

Anonymkode: 747b5...890

Rødt styrte ikke i Russland. 

Faktisk har ingen norske partier noen sinne hatt makt i et annet land enn Norge. Låter sikkert merkelig, men sånn er det faktisk.

Nå må dere whataboutistene slutte å gnåle om Stalin hver gang dere mangler et argument mot sosialisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Rødt styrte ikke i Russland. 

Faktisk har ingen norske partier noen sinne hatt makt i et annet land enn Norge. Låter sikkert merkelig, men sånn er det faktisk.

Nå må dere whataboutistene slutte å gnåle om Stalin hver gang dere mangler et argument mot sosialisme. 

Jeg håper du gjør det dum nå. Det er det kommunistiske verdisynet som er felles. Kommunisme fungerer ikke selv om Rødt gjør det kontra andre. Get it? 

Anonymkode: 747b5...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper du gjør det dum nå. Det er det kommunistiske verdisynet som er felles. Kommunisme fungerer ikke selv om Rødt gjør det kontra andre. Get it? 

Anonymkode: 747b5...890

Så det du sier at hvis man har noen sammenfallende punkter i et (ellers komplekst og meget ulikt) verdisyn, så vil to helt ulike land utvikle seg i lik retning? 

Ja, det forklarer jo hvorfor Polen, USA, Norge og Namibia ligner hverandre på en prikk. De er jo alle kristne.

 

Edit: skjønner virkelig ikke at noen kan påstå at KAPITALISME fungerer...? Den som har gitt oss 12 år til dommedag?

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pashla skrev:

 

Jeg har ikke kommentert Rødt og er heller ikke medlem av Rødt. Så jeg skjønner ikke helt ditt whataboutery her.

Jeg poengterte at partiet lengst til høyre er mer seriøst enn det lengst til venstre. 

Sirkusklovner: da sikter jeg til saboterende personer som Per Sandberg, som gjør politikk til mediekomedie.

Udokumentert påstand. Snakk om politikk istedenfor.

Skapnazier: da kan vi jo starte i det små med ABB. Og så kan vi se videre på FrP-representanter som f eks ikke mener at samene bør feire    nasjonaldag («de har jo ingen nasjon») eller som mener at leder av 17.maikomiteen må være «kronisk norsk». Folk som uttaler seg slik om minoriteter bør ta jødetesten på egne utsagn. Dette er det tankegodset som all apartheid og alle rasistiske systemer bygger på: at man skal ha ulike rettigheter basert på noe man tilfeldigvis er født som. 

Ennå mer brunbeising og ingenting om partiprogrammet. Ta jødetesten på hvilken setning? Hvilket tankegods? Hvilke rasistiske system? Hvilke rettigheter skulle vært ulike for hvem i følge hvem? Sitat, lenke? 

 Så du har faktisk ikke noen sak her. Jeg snakker aldri uten grunnlagsmaterialet på plass, det gjelder også her. 

Du skriver jo ikke noe konkret av betydning, så du har nok ditt på det tørre ja.

Anonymkode: 747b5...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er glad i mennesker, livet og babyer bør man vel egentlig kun stemme på enten De Kristne eller KrF.

Alle andre støtter barnedrap.

Anonymkode: 3e695...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke kommentert Rødt og er heller ikke medlem av Rødt. Så jeg skjønner ikke helt ditt whataboutery her.

Jeg poengterte at partiet lengst til høyre er mer seriøst enn det lengst til venstre. 

Sirkusklovner: da sikter jeg til saboterende personer som Per Sandberg, som gjør politikk til mediekomedie.

Udokumentert påstand. Snakk om politikk istedenfor.

Skapnazier: da kan vi jo starte i det små med ABB. Og så kan vi se videre på FrP-representanter som f eks ikke mener at samene bør feire    nasjonaldag («de har jo ingen nasjon») eller som mener at leder av 17.maikomiteen må være «kronisk norsk». Folk som uttaler seg slik om minoriteter bør ta jødetesten på egne utsagn. Dette er det tankegodset som all apartheid og alle rasistiske systemer bygger på: at man skal ha ulike rettigheter basert på noe man tilfeldigvis er født som. 

Ennå mer brunbeising og ingenting om partiprogrammet. Ta jødetesten på hvilken setning? Hvilket tankegods? Hvilke rasistiske system? Hvilke rettigheter skulle vært ulike for hvem i følge hvem? Sitat, lenke? 

 Så du har faktisk ikke noen sak her. Jeg snakker aldri uten grunnlagsmaterialet på plass, det gjelder også her. 

Du skriver jo ikke noe konkret av betydning, så du har nok ditt på det tørre ja.

Anonymkode: 747b5...890

For dem som har bodd under en stein det siste året kommer her noen helt åpenbart velkjente sitater fra norske riksmedier:

FrP-tillitsvalgt vil ikke ha person med minoritetsbakgrunn i 17.maikomiteen:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/rL2qQ0/kronisk-norsk

Stortingsrepresentant fra FrP om samenes nasjonaldag:

https://www.nrk.no/finnmark/stortingspolitiker-_frp_-kritiserer-samenes-nasjonaldag-_-moter-massiv-motstand-1.12792189

Sandberg som medieklovn:

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/kultur/per-sandberg-og-bahareh-letnes-til-charterfeber---ikke-en-aprilspok/70934112/amp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Så det du sier at hvis man har noen sammenfallende punkter i et (ellers komplekst og meget ulikt) verdisyn, så vil to helt ulike land utvikle seg i lik retning? 

Ja, det forklarer jo hvorfor Polen, USA, Norge og Namibia ligner hverandre på en prikk. De er jo alle kristne.

Det er ikke "noen sammenfallende punkter". Kommunisme er et styresett som ikke fungerer, aldri, ikke noen gang, ikke noe sted. 

Anonymkode: 747b5...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke "noen sammenfallende punkter". Kommunisme er et styresett som ikke fungerer, aldri, ikke noen gang, ikke noe sted. 

Anonymkode: 747b5...890

Og det syns du kapitalisme gjør...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

For dem som har bodd under en stein det siste året kommer her noen helt åpenbart velkjente sitater fra norske riksmedier:

FrP-tillitsvalgt vil ikke ha person med minoritetsbakgrunn i 17.maikomiteen:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/rL2qQ0/kronisk-norsk

Stortingsrepresentant fra FrP om samenes nasjonaldag:

https://www.nrk.no/finnmark/stortingspolitiker-_frp_-kritiserer-samenes-nasjonaldag-_-moter-massiv-motstand-1.12792189

Sandberg som medieklovn:

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/kultur/per-sandberg-og-bahareh-letnes-til-charterfeber---ikke-en-aprilspok/70934112/amp

Enkeltuttalelser fra enkeltpersoner sier ingenting om et parti eller styresett. FrP har troen på kapitalismen og har det mest edruelige synet på innvandring. Rødt har en enhjørning og regnbue fantasi om et styresett som aldri kommer til å se dagens lys i dette landet. Se på Sverige som har dobbelt så mange mord som New York. Det er ikke typisk svensk å være morder. Dette har innvandret. Det er ingenting å skryte av. Jeg har mer respekt for vaksinemostandere enn folk som mener at innvandring er positivt. Høl i huet begge deler når den ting skal sies.

Anonymkode: 747b5...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enkeltuttalelser fra enkeltpersoner sier ingenting om et parti eller styresett. FrP har troen på kapitalismen og har det mest edruelige synet på innvandring. Rødt har en enhjørning og regnbue fantasi om et styresett som aldri kommer til å se dagens lys i dette landet. Se på Sverige som har dobbelt så mange mord som New York. Det er ikke typisk svensk å være morder. Dette har innvandret. Det er ingenting å skryte av. Jeg har mer respekt for vaksinemostandere enn folk som mener at innvandring er positivt. Høl i huet begge deler når den ting skal sies.

Anonymkode: 747b5...890

OFFENTLIGE uttalelser fra partiets lovformelig valgte representanter til landets nasjonalforsamling sier en hel masse om et parti.

Mens derimot politiske systemer eller eksperimenter i land langt utenfor Norge ikke sier noe som helst om partiers mål og prinsipper innenlands. 

Merkelig at du hardnakket nekter Sandberg, Leirstein og andre av FrPs tillitsvalgte å snakke på vegne av FrP, mens du terper på at partiprogrammet i det avdøde Sovjetunionen liksom skal få lov å representere Rødt...?

Innvandring er et nytt moment i debatten her, ingen har hatt det oppe før, så jeg vet ikke helt hvorfor du dere det inn i et innlegg der du siterer meg. Man siterer normalt når man svarer på noe fra vedkommende. Kanskje mente du å sitere en annen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke "noen sammenfallende punkter". Kommunisme er et styresett som ikke fungerer, aldri, ikke noen gang, ikke noe sted. 

Anonymkode: 747b5...890

Kommunisme fungerer det. Mange land har hatt et kommunistisk styre i årtier uten å gå til grunne. Det betyr at det har fungert. Det er ikke noe fornuftig valg hvis du verdsetter demokrati eller menneskerettigheter og du kan ikke måle hvor vellykket det har ver ut fra kapitalistiske mål. Kommunismen skaper et helt annet samfunn med andre verdier. Jeg ønsker ikke de verdiene, men det er galt å si at det ikke fungerer. Det gkør det, bare annerledes.

Anonymkode: ade68...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...