Gå til innhold

Hvilket parti bør man IKKE stemme på? Og hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kommende stortingsvalg! Hva holder man seg unna og årsaken til det?

Anonymkode: 4965c...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du konsentrerer deg om neste stortingsvalg, heller enn å finne ut hvavdu skal stemme på kommunevalget som kommer nå? Hvorfor? 

Anonymkode: 4ad95...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hva man står for og hvilke verdier man har. Selv er jeg sosialist, og kunne aldri stemt FrP eller høyre, men for andre er det disse partiene som representerer deres ønsker.

Vi bor heldigvis i et demokratisk land, og man burde få stemme akkurat hva man vil. Men ta i det minste en partitest på nettet om en ikke har noen som helst peil på hva man står for, eller stem blankt. 

Anonymkode: add3c...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt. Kommunisme har aldri fungert noe sted, bare elendighet til vanlig folk.

Anonymkode: d771e...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er kommunevalg og ikke stortingsvalg nå, handler det ikke så mye om partipolitikk på det lille stedet jeg bor. Det handler mest om hva de ulike personene på listene står for og vil kjempe for.

Anonymkode: 6c159...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremskrittspartiet, med mindre du ønsker å selge ut landet samt begrense velferden for eldre og uføre.

Anonymkode: 5a854...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør holde deg langt unna Arbeiderpartiet hvis du ønsker at Norge skal ha en bærekraftig økonomi. Arbeiderpartiet sin politikk sparker beina under de som faktisk bygger arbeidsplasser, og uten opprettelse av nye arbeidsplasser hjelper det lite at de ønsker en bedre økonomisk hverdag for uføre mm. Man må stimulere økonomien for i det hele tatt å ha penger til pensjon, trygd mm. 

Anonymkode: ce929...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fremskrittspartiet, med mindre du ønsker å selge ut landet samt begrense velferden for eldre og uføre.

Anonymkode: 5a854...7d6

Enig, men dette gjelder de fleste partiene utenom Rødt, SV og Senterpartiet. 

Anonymkode: 53504...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bør holde deg langt unna Arbeiderpartiet hvis du ønsker at Norge skal ha en bærekraftig økonomi. Arbeiderpartiet sin politikk sparker beina under de som faktisk bygger arbeidsplasser, og uten opprettelse av nye arbeidsplasser hjelper det lite at de ønsker en bedre økonomisk hverdag for uføre mm. Man må stimulere økonomien for i det hele tatt å ha penger til pensjon, trygd mm. 

Anonymkode: ce929...bbc

Men det er veldig bærekraftig å tappe oljefondet for stadig mer penger synes du? 

Anonymkode: 4ad95...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bør holde deg langt unna Arbeiderpartiet hvis du ønsker at Norge skal ha en bærekraftig økonomi. Arbeiderpartiet sin politikk sparker beina under de som faktisk bygger arbeidsplasser, og uten opprettelse av nye arbeidsplasser hjelper det lite at de ønsker en bedre økonomisk hverdag for uføre mm. Man må stimulere økonomien for i det hele tatt å ha penger til pensjon, trygd mm. 

Anonymkode: ce929...bbc

Der er vi uenige. 😜

Anonymkode: 28201...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer rødgrønt, fordi jeg tror på like verdier og jeg er tilhenger av sosialismen. Mange har fått det vanskelig med borgerlig regjering.

Bedriftseierne klarte seg også med rødgrønn regjering, så jeg bekymrer meg mindre for de. 

Anonymkode: 28201...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bør holde deg langt unna Arbeiderpartiet hvis du ønsker at Norge skal ha en bærekraftig økonomi. Arbeiderpartiet sin politikk sparker beina under de som faktisk bygger arbeidsplasser, og uten opprettelse av nye arbeidsplasser hjelper det lite at de ønsker en bedre økonomisk hverdag for uføre mm. Man må stimulere økonomien for i det hele tatt å ha penger til pensjon, trygd mm. 

Anonymkode: ce929...bbc

Med tanke på at det mer eller mindre har vært Arbeiderpartiet som har bygget landet og arbeidsplasser siden andre verdenskrig, så blir det å si at AP ikke står for en bærekraftig økonomi ganske tullete. Mener du det er "bærekraftig økonomi" å tappe oljefondet for så mye penger som dagens blå-blå regjering gjør?

Den blå-blå regjeringen selger verdier ut av landet og overlater mer og mer styrerett over norske lover til EU. Det er til og med grunnlovsstridig å gi fra seg slik styrerett til andre makter.

Anonymkode: ae3ac...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De blå har revet mere ned enn de har bygget opp i samfunnet vårt. 

Infrastruktur, helsesystem, sosiale velferdsordninger, kulturstøtte. Alt det som gjør landet velfungerende for almindelige mennesker uansett livssituasjon.

Så jeg anbefaler å stemme til venstre for midten. Uansett hva man stemmer til venstre blir det bedre enn slik ting har kjørt lenge nå.

Anonymkode: 3d75c...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rødt. Kommunisme har aldri fungert noe sted, bare elendighet til vanlig folk.

Anonymkode: d771e...898

Ja for slik vi har det nå så fungerer det 😕Neppe.

Anonymkode: 8e5fc...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de blå-blå vært i regjering noen år, og snart er alt av verdier solgt ut av landet. 

De blå-blå bruker mer og mer av oljefondet, samtidig som de som strever ræva av seg for å få endene til å møtes og de som hadde mer enn nok fra før, de får solide skattelettelser. Straks er EU-lovverket overordnet grunnloven. 

Velferdsordningene bygges ned. Forskjellene blir større og større, og samfunnet kaldere og kaldere. 

Er det et slik Norge du vil ha? Etter å ha blitt bygd opp fra nærmest ingenting tidlig på 1900-tallet, til å være et av verdens rikeste land og verdens beste land å bo i, svært mye takket være Arbeiderpartiets gode styring i etterkrigstida. 

Solidaritet, utjevning og små forskjeller er viktige begrep i min ordbok. Hvis det også gjelder for deg, så stemmer du til venstre. 

 

Anonymkode: 3fc8f...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå har de blå-blå vært i regjering noen år, og snart er alt av verdier solgt ut av landet. 

De blå-blå bruker mer og mer av oljefondet, samtidig som de som strever ræva av seg for å få endene til å møtes og de som hadde mer enn nok fra før, de får solide skattelettelser. Straks er EU-lovverket overordnet grunnloven. 

Velferdsordningene bygges ned. Forskjellene blir større og større, og samfunnet kaldere og kaldere. 

Er det et slik Norge du vil ha? Etter å ha blitt bygd opp fra nærmest ingenting tidlig på 1900-tallet, til å være et av verdens rikeste land og verdens beste land å bo i, svært mye takket være Arbeiderpartiets gode styring i etterkrigstida. 

Solidaritet, utjevning og små forskjeller er viktige begrep i min ordbok. Hvis det også gjelder for deg, så stemmer du til venstre. 

 

Anonymkode: 3fc8f...6da

Må bare spesifisere. 😉Ikke Partiet venstre, men venstresiden i norsk politikk. 😊

Anonymkode: 28201...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå har de blå-blå vært i regjering noen år, og snart er alt av verdier solgt ut av landet. 

De blå-blå bruker mer og mer av oljefondet, samtidig som de som strever ræva av seg for å få endene til å møtes og de som hadde mer enn nok fra før, de får solide skattelettelser. Straks er EU-lovverket overordnet grunnloven. 

Velferdsordningene bygges ned. Forskjellene blir større og større, og samfunnet kaldere og kaldere. 

Er det et slik Norge du vil ha? Etter å ha blitt bygd opp fra nærmest ingenting tidlig på 1900-tallet, til å være et av verdens rikeste land og verdens beste land å bo i, svært mye takket være Arbeiderpartiets gode styring i etterkrigstida. 

Solidaritet, utjevning og små forskjeller er viktige begrep i min ordbok. Hvis det også gjelder for deg, så stemmer du til venstre. 

 

Anonymkode: 3fc8f...6da

Altså jeg stemmer sentrum mot venstre men å si at denne regjeringen har solgt ut landet er feil. Artikler fra 2017 så hadde de rødgrønne solgt eller solgt seg ned i 17 selskaper og de blåblå har solgt 13. 

Selv om ap har bygd mye av landet klarte de ikke det alene og de siste årene har de dessverre ikke hatt noen gode saker å komme med. 

Solidiaritet og utgjeving er viktig for meg men ikke så langt ut til venstre som rødt for det hadde vært krise. 

Anonymkode: fe9ed...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommende stortingsvalg! Hva holder man seg unna og årsaken til det?

Anonymkode: 4965c...c21

Frp.

Fordi de ødelegger norsk økonomi og infrastruktur, svir av pensjonsfondet, nekter å ta ansvar, nekter å innse miljøproblemene, selger unna naturressurser, ønsker privatisert velferd som bare gagner velferdsprofitører, bryter ned samfunnskontrakten, ødelegger den politiske debatten og hele den politiske diskursen, og generelt er befolka av sirkusklovner og skapnazier, langt opp i tillitsvalgt-rekkene. Nuff said.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså jeg stemmer sentrum mot venstre men å si at denne regjeringen har solgt ut landet er feil. Artikler fra 2017 så hadde de rødgrønne solgt eller solgt seg ned i 17 selskaper og de blåblå har solgt 13. 

Selv om ap har bygd mye av landet klarte de ikke det alene og de siste årene har de dessverre ikke hatt noen gode saker å komme med. 

Solidiaritet og utgjeving er viktig for meg men ikke så langt ut til venstre som rødt for det hadde vært krise. 

Anonymkode: fe9ed...4fe

Hvilke er de 17, da, og hvilke er de 13...? Du må jo ta med i betrakting hvilke selskaper det er snakk om. Når man går inn for å selge ut NSB - mao. pulverisere eksisterende infrastruktur som ikke kan erstattes - da mangler vi sammenligningsgrunnlag. Noe tilsvarende har ingen regjeringer før gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pashla skrev:

Frp.

Fordi de ødelegger norsk økonomi og infrastruktur, svir av pensjonsfondet, nekter å ta ansvar, nekter å innse miljøproblemene, selger unna naturressurser, ønsker privatisert velferd som bare gagner velferdsprofitører, bryter ned samfunnskontrakten, ødelegger den politiske debatten og hele den politiske diskursen, og generelt er befolka av sirkusklovner og skapnazier, langt opp i tillitsvalgt-rekkene. Nuff said.

Det burde kunne gå an å ha meningsmotstandere uten å omtale dem slik du gjør. FrP er med på å styre landet. Se på motsatt side med Rødt. De vil avvikle landet slik vi kjenner det. Selv AP ønsker ikke å ha noe med dem å gjøre, selv om de tidvis må. Alle land som er styrt etter politikken til Rødt har gått til grunne. Alle sammen. Landene har gått til grunne. Jeg sier ikke at du sympatiserer med Rødt, jeg sier at venstresiden har ekstremister som høyresiden ikke har. Siden du tar opp nazi-sammenligningen: Rødt ER vesntresidens Gestapo. Det virker som om noen få ikke forstår det. 

Anonymkode: 747b5...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det burde kunne gå an å ha meningsmotstandere uten å omtale dem slik du gjør. FrP er med på å styre landet. Se på motsatt side med Rødt. De vil avvikle landet slik vi kjenner det. Selv AP ønsker ikke å ha noe med dem å gjøre, selv om de tidvis må. Alle land som er styrt etter politikken til Rødt har gått til grunne. Alle sammen. Landene har gått til grunne. Jeg sier ikke at du sympatiserer med Rødt, jeg sier at venstresiden har ekstremister som høyresiden ikke har. Siden du tar opp nazi-sammenligningen: Rødt ER vesntresidens Gestapo. Det virker som om noen få ikke forstår det. 

Anonymkode: 747b5...890

Rødt er tuftet på demokrati, og ikke diktatur, bare så du vet det. Ikke sammenlign dem med kommunistiske diktatur, som lider mye på grunn av handelsblokader og sanksjoner fra andre land.

Anonymkode: 53504...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rødt er tuftet på demokrati, og ikke diktatur, bare så du vet det. Ikke sammenlign dem med kommunistiske diktatur, som lider mye på grunn av handelsblokader og sanksjoner fra andre land.

Anonymkode: 53504...8f4

Prinsipprogrammet sier at man ønsker å fjerne privat eiendomsrett i Norge. Mon tro om alle Rødt-velgere er klar over dette, i alle fall de som eventuelt er gründere, bedriftseiere eller lignende. Programmet sier: "Arbeiderklassen kan ikke styre innenfor rammene av kapitalismen og den private eiendomsretten og med utgangspunkt i det borgerlige statsapparatet. I stedet må det bygges en reelt folkestyrt stat."

Vi husker hvordan dette gikk, f.eks. når Russland okkupert Latvia etter andre verdenskrig, hvor alle ble fratatt sine private eiendommer. Men Rødt forsikrer oss om at de ikke ønsker å frata oss vanlige innbyggere sin eiendom, det er kun utvalgte eiendommer til produksjonsmidlene som de kaller det. Mon tro om Rødt da har tenkt over at de kan miste sitt tenkte sosialistiske flertall ved et nytt valg hvert fjerde år? Skal de borgerlige da gi bedriftene sin eiendeler tilbake, i fire år til det sosialistiske flertallet igjen oppstår? Eller er det slik at Rødt ser for seg at hele folket skal bli sosialister til evig tid? 

Dette er på ingen måte gjennomførbart. Virker som om det er kokt opp på gutterommet, da ikke noe parti har evig makt og Høyre eller AP hadde ønsket å gi alt tilbake til næringslivet. FrP har makt i dag og det brenner ikke på Karl Johan. Det hadde det gjort dersom Rødt hadde styrt. 

Anonymkode: 747b5...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...