Gå til innhold

En lærer sa at sønnen min var femi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Anonym bruker said:

Tror du gutten din plages av dette da? 

Jeg ville ikke tatt frem kanonene jeg heller synes folk blir alt for lett krenket. Hva om han er femi som du sier, er ikke det greit? Da må det vel også være greit at læreren nevner det. Og når det gjelder koblingen med fotball, så får dette stå for lærerens regning.

Lære gutten din å være stolt av den han er femi eller ikke.

Anonymkode: c604b...93e

Greit at lærere sier at en stor elev ikke er interessert eller god til å spille fotball? Eleven er jo stor.

Anonymkode: c3f70...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎20‎.‎05‎.‎2019 den 6.37, Anonym bruker skrev:

Tror du gutten din plages av dette da? 

Jeg ville ikke tatt frem kanonene jeg heller synes folk blir alt for lett krenket. Hva om han er femi som du sier, er ikke det greit? Da må det vel også være greit at læreren nevner det. Og når det gjelder koblingen med fotball, så får dette stå for lærerens regning.

Lære gutten din å være stolt av den han er femi eller ikke.

Anonymkode: c604b...93e

Jo, men dette er ikke noe han er klar over, altså at han fremstår femi. Nå har vi snakket om det her hjemme. Men han er en umoden 13 åring, tror ikke han er fullstendig klar over hvordan han fremstår. Han har alltid vært sånn. Ikke sikkert han kommer til å bli homofil (selv om vi har våre misstanker om det) det kan jo og bare være han er slik. Synes forøvrig ikke det er greit at læreren sier det nei, det skal jo ikke settes merkelapper på barna. Var enig i alt du skrev bortsett fra at du synes det er greit at læreren kalte sønnen min femi. Når stopper det da? hvis en er plaget veldig med kviser, kan læreren da si f.eks "du som er full av kviser" - barnet er jo det, skal man da bare lære barnet å tåle det fordi det har kviser? Som du ser så ble det jo fort tatt opp av en del andre barn som da begynte å rope ordet femi etter han. Dette kan jo utvikle seg og vi ønsker å stoppe det før det blir til noe negativt. Var forresten på møte på skolen i dag og de tok det alvorlig og beklaget så mye. De skal følge med så ikke dette blir noe negativt for gutten min.

Anonymkode: b05c6...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎05‎.‎2019 den 9.20, Anonym bruker skrev:

Men altså... gutter i 8. klasse, altså ganske store, hører en lærer bruke ordet femi om en elev, og tolker dette til at det er greit å mobbe gutten...? Så mye hjernedøde folk det var på den skolen der.

Her tror jeg at jeg hadde undersøkt litt nærmere hva som faktisk skjedde før jeg henta fram høygafler og fakler.

Anonymkode: b67cc...51f

Ja, du har vel hørt om mobbing blant tenåringer, eller? Vi har undersøkt, og vært på skolen i dag. Den aktuelle læreren innrømmet at han hadde sagt det og beklaget så mye. Vi var bare interessert i å få tips om hvordan vi skulle håndtere dette på best mulig måte. Ingen som har snakket om å hente frem hverken det ene eller det andre,

Anonymkode: b05c6...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎05‎.‎2019 den 9.31, Anonym bruker skrev:

Før vi lynsjer læreren....er det ikke bedre å bruke denne muligheten til å bygge stolthet, ryggrad og selvtillit i gutten din? Aksept over den han er? 

Det var jo ganske uskyldig fra lærerens side... Det som er mer bekymringsverdig er vel at guttene bruker det som grunnlag for erting. De eneste du skal ta fatt i, er jo foreldrene til disse guttene.

Anonymkode: ee130...37f

Skjønner ikke helt, du synes det er greit at læreren kaller sønnen min femi, men ikke guttene? Læreren er jo voksen, samme som foreldrene til guttene, hva er forskjellen?. Guttene sa det jo fordi læreren sa det, ikke pga foreldrene. Du snakker om å lære han aksept over den han er, joda, men han er en umoden 13 åring som ikke er klar over hva han er enda. Han er i utvikling, og må få lov å utvikle seg i sitt tempo.

Anonymkode: b05c6...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På ‎19‎.‎05‎.‎2019 den 15.41, Anonym bruker skrev:

Denne læreren har jo flere holdningsproblemer. Hvorfor kan man ikke like fotball hvis man er femenin? Har han hørt om jentefotball? Er det da bare femenine gutter som spiller håndball? Jeg ville gitt beskjed til lærer at du er klar over hva han har sagt, og gjøre han oppmerksom på at han bør jobbe med generelle holdninger...

Anonymkode: 02114...beb

Enig. Det er jo megakleint å være så forstokket. Hva blir det neste, liksom? "Du som er så femi kan jo heller danse ballett", eller til jentene "du som er så butch kan jo bare begynne med motorcross"! Snakker om å flagge gammeldags verdensbilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige er det en bølge av feministiske mødre som legger ut bilder av sine egne sønner på sosiale medier med tagen "flickpojke", gjerne påkledt "grl pwr" trøye og jentefrisyre .

De har også begynt med obligatorisk feministundervisning på skolen, blant annet for å motivere til styrkede feminine verdier hos menn.

Der hadde læreren fått problemer ved å si noe om mannlige egenskaper til en gutt, -rart at vi er så forskjellige.

Anonymkode: c4644...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...