Gå til innhold

Hva tenker dere om menn som sie hold kjeft til ungene sine


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du må slå opp ordet bedreviter

Anonymkode: 3b4d9...b91

Å nei du. Vet godt hva en bedreviter er. Er så utrolig mange av dem her inne. 

Anonymkode: 8c54b...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Å nei du. Vet godt hva en bedreviter er. Er så utrolig mange av dem her inne. 

Anonymkode: 8c54b...fa7

Hi spurte hva folk tenkte, folk er ikke bedreviter fordi de tenker noe annet enn deg.

Anonymkode: 3b4d9...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi spurte hva folk tenkte, folk er ikke bedreviter fordi de tenker noe annet enn deg.

Anonymkode: 3b4d9...b91

Nei det er helt sant. Og det har jeg heller ikke påstått. 

Anonymkode: 8c54b...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min gjør. Har prøvd å få han til å bruke andre ord, synes ikke er høres bra ut.

Anonymkode: 4f9b3...0cc

At han er en ubehøvlet og frekk person. 
Jeg hadde vært fristet til å snakke likedan til ham en gang, for å se hvordan han reagerte. Og så ville jeg brukt det som utgangspunkt for en samtale om hvordan man bygger respekt.

Anonymkode: bb5c6...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min gjør. Har prøvd å få han til å bruke andre ord, synes ikke er høres bra ut.

Anonymkode: 4f9b3...0cc

Hva jeg hadde tenkt hadde nok kommet an på hvor ofte og i hvilke situasjoner. 

Anonymkode: 80c16...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At han er en ubehøvlet og frekk person. 
Jeg hadde vært fristet til å snakke likedan til ham en gang, for å se hvordan han reagerte. Og så ville jeg brukt det som utgangspunkt for en samtale om hvordan man bygger respekt.

Anonymkode: bb5c6...ca8

Siden voksne sjelden oppfører seg som barn i blant kan gjøre (eks. krangle høylydt med søskenet i 20 minutter eller ikke ville stoppe å bruke 17. Mai blåsen) , så vil det bli barnslig og unaturlig hvis du skulle si det til din mann i en helt annen situasjon. 

Anonymkode: 80c16...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Siden voksne sjelden oppfører seg som barn i blant kan gjøre (eks. krangle høylydt med søskenet i 20 minutter eller ikke ville stoppe å bruke 17. Mai blåsen) , så vil det bli barnslig og unaturlig hvis du skulle si det til din mann i en helt annen situasjon. 

Anonymkode: 80c16...a5a

Det å krangle eller å blåse for høyt i fløyta er uansett ikke heller situasjoner der jeg sier hold kjeft til et barn. Så det er ikke noe mer eller mindre "barnslig og unaturlig" å bruke det der.

Anonymkode: bb5c6...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden tenker jeg at det er mange her som oppdrar ugend som sarte drivhuplanter som hverken lærer å takle andres frustrasjon eller å uttrykke sin egen. Det er ikke rart mange får psykiske problemer når de aldri opplever negative følelsesutbrudd.

Anonymkode: b7e22...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter å ha lest tråden tenker jeg at det er mange her som oppdrar ugend som sarte drivhuplanter som hverken lærer å takle andres frustrasjon eller å uttrykke sin egen. Det er ikke rart mange får psykiske problemer når de aldri opplever negative følelsesutbrudd.

Anonymkode: b7e22...dbe

Jeg oppdrar barna mine til å lære seg å ikke være ufin mot andre mennesker, selv ikke når de er fly forbanna, men det er ikke det samme som at de ikke ser meg rasende innimellom. Eller pappaen. Forskjellen er at vi ikke kaller andre for stygge ting, banner eller er ufin mot hverandre selv om vi er sint. Det er faktisk fullt mulig å være rasende, men likevel beherske språkbruken sin. Tro meg, med fire unger, tre av dem nå tenåringer, har jeg virkelig fått prøvd ut dette i praksis. Resultatet er barn som tar etter og som klarer å skille mellom hva som er ok og ikke ok å si til andre, selv når man er sint.

Anonymkode: 1f84b...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det å krangle eller å blåse for høyt i fløyta er uansett ikke heller situasjoner der jeg sier hold kjeft til et barn. Så det er ikke noe mer eller mindre "barnslig og unaturlig" å bruke det der.

Anonymkode: bb5c6...ca8

Synes virkelig ikke det hadde vært rart om han sa «nå er det nok krangling, hold tåta/hold kjeft begge to!»

Anonymkode: 80c16...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes virkelig ikke det hadde vært rart om han sa «nå er det nok krangling, hold tåta/hold kjeft begge to!»

Anonymkode: 80c16...a5a

Vel, det er ikke slik jeg akter å oppdra barn. Nå er min eldste 21 år, og jeg har to som er yngre, samt to stebarn, og har aldri ropt hold kjeft til noen av dem.

Anonymkode: bb5c6...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...